Inna sprawa -nie ma wiekszej objetosci, tylko wiecej miejsca miedzy czasteczkami tak? To miedzy nimi proznia jest? Poza tym nie przekladaloby sie to na objetosc?
dolot....
Czyli powietrza jest tyle samo, ale tlenu mniej -tak? To co sie dzieje z tlenem podczas ogrzewania powietrza? Ulega dezintegracji? Ciekawa teoria  
 
Inna sprawa -nie ma wiekszej objetosci, tylko wiecej miejsca miedzy czasteczkami tak? To miedzy nimi proznia jest? Poza tym nie przekladaloby sie to na objetosc?
			
			
									
						
										
						Inna sprawa -nie ma wiekszej objetosci, tylko wiecej miejsca miedzy czasteczkami tak? To miedzy nimi proznia jest? Poza tym nie przekladaloby sie to na objetosc?
- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Kolega widzę nigdy się z fizyką nie poznał a zwłaszcza z działem odnoszącym się do gazów.Banita pisze:Czyli powietrza jest tyle samo, ale tlenu mniej -tak? To co sie dzieje z tlenem podczas ogrzewania powietrza? Ulega dezintegracji? Ciekawa teoria![]()
Inna sprawa -nie ma wiekszej objetosci, tylko wiecej miejsca miedzy czasteczkami tak? To miedzy nimi proznia jest? Poza tym nie przekladaloby sie to na objetosc?
Jak zamkniesz pewną objętość powietrza w nierozciągliwym pojemniku i zaczniesz go rozgrzewać to wsrost "miejsca" między cząsteczkami powoduje przyrost ciśnienia. Jak będzie to rozciągliwy pojemnik to wzrost cisnienia spowoduje wzrost objętości pojemnika (gaz wypałnia całą objetość pojemnika równomiernie).
A teraz sobie wyobraż że nasz silnik pobiera 1 m3 na sekundę powietrza. To jest teoretyczna nie zmianna wartość (byłaby zmienna jakbyś zmieniał w czasie jazdy pojemność skokową silnika) Zimne powietrze będzie wartością wyjściową i w 1 m3 ma 21% tlenu. Ciepłe powietrze zwiększa swoją objętość do 1,2 m3 a do silnika wchodzi przecież 1 m3. Więc 21% Tlenu który jest także w 1,2 m3 (bo to był jedynie wzrost objetości, nie dodawaliśmy nić dodatkowo) powietrza zostaje podzielony na część, która wchodzi do silnika razem z naszym 1 m3 a część jaka "zostaje" na zewnątrz (ta resztka 0,2 m3)
W rezultacie do silnika wchodzi mniej niż 21% tlenu z ciepłym powietrzem w stosunku do zimnego.
Żadne obliczenia nie zostały tu poczynione dokładnie a została przedstawiona jednynie zależność i odrobina praw fizyki niektórym obca.
- MistrzuGT
 - Junior
 - Posty: 460
 - Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Walbrzych City
 
No to chyba to napisalem wczesniej...aule pisze:
W rezultacie do silnika wchodzi mniej niż 21% tlenu z ciepłym powietrzem w stosunku do zimnego.
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
			
						http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Nie napisałeśMistrzuGT pisze:No to chyba to napisalem wczesniej...aule pisze:
W rezultacie do silnika wchodzi mniej niż 21% tlenu z ciepłym powietrzem w stosunku do zimnego.
MistrzuGT pisze: bo bedzie zasysyal gorace powietrze (gorace powietrze ma wieksza objetosc i przez to silnik go mniej dostaje).
- MistrzuGT
 - Junior
 - Posty: 460
 - Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Walbrzych City
 
Czepiasz sie nieistotnych szczegolow....aule pisze:![]()
![]()
Wiadomo o co chodzi
nie bardzo rozumiem - do jakiego nawiewu?? (do kabiny?)wasia pisze: OK. A jak wygląda sprawa powietrza do nawiewu jak wywalę filtr (ono chyba przez filtr najpierw przechodzi?
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
			
						http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
Rozumiem co miales na mysli, ale to nie jest ilosc 'miejsca' miedzy czasteczkami.aule pisze:
Jak zamkniesz pewną objętość powietrza w nierozciągliwym pojemniku i zaczniesz go rozgrzewać to wsrost "miejsca" między cząsteczkami powoduje przyrost ciśnienia.
Gdybys nie napisal 'procentowo' to byloby ok, bo procentowo jest tyle samo (lub prawie tyle samo -zalezy od rozszerzalnosci innych gazow)w cieplejszym powietrzu jest procentowo mniej TLENU w stosunku do tej samej objętośći zimnego powietrza
- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Widzę że kolega ma zaległości sięgające szkoły podstawowej skoro nie wie czym jest owo miejsce między cząsteczkam, to tam pierwszy raz mówiło sie czym są gazy i jaka jest ich struktura i właściwości. NIe będę tu pisał o właściwościach gazów ani o energi kinetycznej cząsteczeka ani o ich prędkości i o tym jak się zachowuja w gazach. A symboliczne określenie miejsca między cząsteczkami jest wystarczającym uproszczeniem tego co w gazach zachodzi.
Masz na myśli procent objętościowy czy masowy.
Powtórzę raz jeszcze to zdanie :
Żadne obliczenia nie zostały tu poczynione dokładnie a została przedstawiona jednynie zależność i odrobina praw fizyki niektórym obca.
Koniec dyskusji na temat TLENU w powietrzu to jest temat o budowie dolotu (kolejny)
Dodano po 22 minutach:
W kwestii przerabiania dolotu...
Ciekawa jest strona http://www.godula.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm może byc pomocna w pracach.
			
			
									
						
										
						Masz na myśli procent objętościowy czy masowy.
Powtórzę raz jeszcze to zdanie :
Żadne obliczenia nie zostały tu poczynione dokładnie a została przedstawiona jednynie zależność i odrobina praw fizyki niektórym obca.
Koniec dyskusji na temat TLENU w powietrzu to jest temat o budowie dolotu (kolejny)
Dodano po 22 minutach:
W kwestii przerabiania dolotu...
Ciekawa jest strona http://www.godula.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm może byc pomocna w pracach.
Najwyrazniej nie tylko ja, bo wzrost temp. pociaga za soba wzrost predkosci czasteczek i srednie odleglosci miedzy nimi sie zwiekszaja, ale 'miejsce' to slowo troche nie na miejscu...
Po co mnie pytasz jaki procent, skoro wiesz, ze istnieje prawo Avogadra?
Dodano po 9 minutach:
Tak mnie teraz jeszcze naszlo, ze jak chcesz sie rozdrabniac na wagowo/objetosciowo, to MistrzuGT napisal poprawnie, ze silnik zassie mniej powietrza (wagowo), a Ty ze tyle samo (objetosciowo)
			
			
									
						
										
						Po co mnie pytasz jaki procent, skoro wiesz, ze istnieje prawo Avogadra?
Dodano po 9 minutach:
Tak mnie teraz jeszcze naszlo, ze jak chcesz sie rozdrabniac na wagowo/objetosciowo, to MistrzuGT napisal poprawnie, ze silnik zassie mniej powietrza (wagowo), a Ty ze tyle samo (objetosciowo)
- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
To biorąc za wykładnik tak prosta zależność jasne powinno być to, że przy zmianie temperatury ta sama objętośc tego samego gazu bedzie miała różną ilość cząsteczek. Jak już porównamy obydzie próbki (cieplejszą i zimniejszą) ze sobą to zobaczymy różnicę.Banita pisze: Po co mnie pytasz jaki procent, skoro wiesz, ze istnieje prawo Avogadra?
Określenie "procentów w stosunku do" nie jest może najbardziej ścisłe bez określenia o jaki procen chodzi, ale nie o tym mamy tu rozmawiać i zasypywać się wzorami i definicjami. Przedstawienie zasady i teorii w sposób łopatologiczny był wystarczający, a Twoje pytania
pokazały że nawet takie tłumaczenie nie dociera. No chyba że własnie jesteś na etapie przerabiania tego działu i tak istotne jest Dla Ciebie okraślanie się fachowo. Więc ku Twojej uciesze stwerdzę że jednak "miejsca" miedzy czasteczkami niema sa za to średnie odległości.Czyli powietrza jest tyle samo, ale tlenu mniej -tak? To co sie dzieje z tlenem podczas ogrzewania powietrza? Ulega dezintegracji? Ciekawa teoria
Inna sprawa -nie ma wiekszej objetosci, tylko wiecej miejsca miedzy czasteczkami tak? To miedzy nimi proznia jest? Poza tym nie przekladaloby sie to na objetosc?
Brakuje mi sił jak cos takiego widzę...
Z tym nie polemizuje.aule pisze:To biorąc za wykładnik tak prosta zależność jasne powinno być to, że przy zmianie temperatury ta sama objętośc tego samego gazu bedzie miała różną ilość cząsteczek. Jak już porównamy obydzie próbki (cieplejszą i zimniejszą) ze sobą to zobaczymy różnicę.Banita pisze: Po co mnie pytasz jaki procent, skoro wiesz, ze istnieje prawo Avogadra?
W ogole nie powinny byc slowa 'procentowo' wtedy by sie zgadzalo, a tak wyszla bzdura.(wg tego co napisales: jesli przed ogrzaniem mamy 21% tlenu to po ogrzaniu jest 15% "w cieplejszym powietrzu jest procentowo mniej TLENU w stosunku do tej samej objętośći zimnego powietrza" -co oczwywiscie jest bzdura)Określenie "procentów w stosunku do" nie jest może najbardziej ścisłe bez określenia o jaki procen chodzi, ale nie o tym mamy tu rozmawiać i zasypywać się wzorami i definicjami. Przedstawienie zasady i teorii w sposób łopatologiczny był wystarczający, a Twoje pytania
Skoro juz czujesz mesjanska potrzebe poprawienia czyjegos toku myslenia i przy okazji 'pokazały że nawet takie tłumaczenie nie dociera. No chyba że własnie jesteś na etapie przerabiania tego działu i tak istotne jest Dla Ciebie okraślanie się fachowo. Więc ku Twojej uciesze stwerdzę że jednak "miejsca" miedzy czasteczkami niema sa za to średnie odległości.
Brakuje mi sił jak cos takiego widzę...
- MistrzuGT
 - Junior
 - Posty: 460
 - Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Walbrzych City
 
filtr powietrza do silnika nie pelni funkcji kabinowego... , bo nawiew do kabiny masz pod ta czarna kratka (ta kratka co sa mocowania od wycieraczek), widac ja jak podniesiesz maske, po prawej stronie od pasazera. Tam pewnie wcale filtru nie masz, jest tylko oslona zeby syf nie lecial.....
			
			
									
						
							Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
			
						http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
- woocash
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 4588
 - Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
 - Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
 - Numer Gadu-gadu: 9752783
 - Lokalizacja: Katowice
 
mega kuźwa ROTFL dnia przynajmniejczasami zastanawiam się czy aule i banita to nie jest ta sama osoba )
no bankowo, w 205 nie ma filtraTam pewnie wcale filtru nie masz,
Najaktywniejszy w dziale:	Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
			
						[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]