Co zrobić w TU3M?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Co zrobić w TU3M?

Post autor: cejot »

Witam,
mój Pug przy odpalaniu puszcza sine dymki, podczas jazdy się grzeje. Silnik to TU3M na wtrysku.
W niedziele byłem u Sebka, (przy tej okazji chciałem jeszcze raz podziękować za pomoc :) ) po przejrzeniu co i jak powiedział. że trzeba zrobić:
- uszczelkę pod głowicą
- wymianę rozrządu
- wymianę uszczelniaczy zaworowych

Pytanie mam takie co jeszcze warto zrobić/wymienić?
Myślę, że jak już robić to porządnie.

Do zrobienia jest jeszcze nagrzewnica, bo jest odłączona. Poza tym coś w skrzyni szwankuje i czasami wsteczny nie chce wchodzić - zapomniałem o tym w niedziele wspomnieć, bo jak na złość w niedziele działało wszystko idealnie.

Dzięki za wszystkie sugestie i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: Sebek »

spoko nie ma sprawy :)

-no auto się grzeje, bo jest wywalona uszczelka pod głowicą :)
-w wyrównawczym jest mix płyn i olej
-silnik i skrzynia zalane olejem
-pasek rozrządu wilgotny lekko od oleju, no i z wytartym śladem tarcia o obudowę

jak zmienisz uszczelkę, obrobisz głowicę przy okazji zmieniając rozrząd to będzie ok, bo innych usterek nie wiedziałem

pozdro
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: cejot »

no tak, to już wiem :)
a czy takie rzeczy jak przewody paliwowe albo rurki od płynu chłodniczego? pompę wody?
Chodzi mi o takie rzeczy, które warto by wymienić przy tej okazji.

Nie wiem też co z tą skrzynią, ale może przy okazji sprzęgło wymienić jeśli nie było robione?
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: Sebek »

poczekaj nie rozpędzaj się aż tak,
sprzęgło zobaczymyu jak przyjedziesz następnym razem

pompe wody to przy okazji rozrządu sobie wymienisz :)
a za przewody chłodnicze to chyba nie ma sensu bo i tak jest tyle syfu w chłodnicy ze będzie go wypłukiwac

pozdro
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: cejot »

A czy w takich przypadkach nie płucze się czymś chłodnicy?

A tak odnośnie tego rozpędzania się to wolę się nastawić, że trzeba zrobić więcej, a zrobić mniej niż na odwrót. :)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: Sebek »

oczywiście że sie płucze, zawsze to będzie lepiej :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zrobić w TU3M?

Post autor: cejot »

To kiedy mogę tego swojego grata przyprowadzić? :)
ODPOWIEDZ