Peugeot 306 S16 155 KM; 0-100 km/h w 9,2 sek. (po 1993)
Peugeot 306 S16 167 KM; 0-100 km/h w 8,5 sek. (po 1996)
Golfy (IV) faktycznie ponizej 2 l pojemnosci maja marne osiagi w porownaniu z Peugeotem i dopiero z silnikami V5 (2.3) i V6 (2.8 ) niezle jezdza, ale:
BMW 320i 170 KM; 0-100 km/h w 8,1 sek.
Ford Focus 2.0 ST 170 170 KM; 0-100 km/h w 8,2 sek.
Opel Astra II 2.0 136 KM; 0-100 km/h w 9 sek.
BMW 318i Compact 143 KM; 0-100 km/h w 9,3 sek.
Audi A3 1.8 (1.8 bez "T"

) 125 KM; 0-100 km/h w 9,7 sek.
Wielkiej roznicy w przyspieszeniu nie ma (no moze tylko Audi troszke sie wlecze

). Dane sa z roku 2001 wiec wszystkie samochody byly produkowane rownoczesnie. Obecnie produkowany 307 2.0 16V (136 KM; 0-100km/h w 9,8 sek.) juz nie ma takich osiagow jak 306 S16.
I trzeba tez zauwazyc ze A3 i 318 sa troche slabsze i wolniejsze ale maja mniejsza pojemnosc (1.8 l). 2-litrowe BMW juz odchodzi od S-16. Z tym ze nie wiem czy ten sie liczy w takim porownaniu bo to jest sedan 6 cylindrow w rzedzie, ale chodzilo mi poprostu o BMW z silnikiem 2.0 a 4-cylindrowych Compactow takich nie robia (316, 318 i 325 Compact).
Mercedes raczej marnie wypada przy S-16 i dopiero C 200 ma porownywalne osiagi ale to juz jest wyzsza klasa i silnik z kompresorem, wiec olac.
Poza tym S-16 mozna uznac za wersje wyczynowa zwyklego 306 2.0 16V. A on juz nie ma takich imponujacych wynikow (133 KM, 0-100 km/h w 10,4 sek.). Natomiast wymienione przeze mnie niemieckie samochody, poza Focusem, to sa zwykle wersje, takie wlasnie jak 306 16V. Zwykly Focus tez ma niczego sobie osiagi - 130 KM, 0-100 km/h w 9,3 sek.
Nawet Astra II to juz nie Astra GSi tylko poprostu Astra 2.0. Ani slabszej ani mocniejszej 2-litrowki nie ma, jest tylko ta. Jest jeszcze Astra Coupe ale to juz jest 2.2.
Audi tez jest najprostrze (ale znowu tych lepszych nie ma co porownywac bo ta sa silniki turbo 150, 180, 224 KM).
Wiec nie mow ze "rozgrzebany" Niemiec daje tyle ile Francuz ma na dzien dobry bo to co Francuzi daja na "dzien dobry" jest daleko za niemieckimi wozkami.
W swoim wyuwodzie nic nie pisze o silnikach ponizej 2 litrow pojemnosci, a te we francusklich samochodach nie sa wcale takie rewelacyjne.
Oczywiscie to sa tylko "suche" liczby z katalogow, prasy motoryzacyjnej i netu, wiec tak naprawde nie wiem jak te samochody jezdza (jakos zadnym nie mialem jeszcze okazji sie bujnac

) i nigdy nie widzialem jak one sie scigaja. Sciganie seryjnych mam na mysli, zeby nikt nie mowil ze widzial jak jakis "rozgrzebany" S16 rozwalil Porsche czy Audi TT na 400 m. Porownuje samochody seryjne takie jakie Jas Kowalski moze (mogl) kupic w salonie
Generalnie nie uwazam zeby osiagi niemieckich aut byly gorsze

Jedyny minus Niemcow w porownaniu z Francuzami (pomijajac stylistyke - kwestia sporna, mi sie podoba

) to cena. Jak komus osiagi zwyklego Golfa czy A3 nie odpowiadaja to sobie moze kupic R32 albo S3, tylko trzeba miec za co... I do tych samochodow raczej nie znajduje porownania we francuskich ofertach (moze tylko Clio V6-3.0

).
Ale i tak wszystkie te Ople, Fordy, BMW, Audi i S16-tki (wylaczajac Audi S3, BMW 320i, Clio V6, Golfy V6 i R32, Niemcow i Francuzow z turbo i Niemcow z kompresorami itp., oraz wszystko co powyzej tych samochodow

) pogodzilby Peugeocik 205 1.9 GTI, 130 KM, 0-100 km/h w 7,8 sek.
Male sprostowanie: BMW 320i ma 170 KM ale ma ponad 2 litry pojemnosci - prawie 2.2, wiec to tez zly przyklad dla 306 S16, natomiast 318i ma prawie 2 litry a nie 1.8. Troszke Niemcy zanizyli oznaczenia
