Prośba o porady :D

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
SpeCyficzny
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis ndz, 2007 11:14 am
Posiadany PUG: 205 Gl 1.1
Numer Gadu-gadu: 1964511

Prośba o porady :D

Post autor: SpeCyficzny »

Witam.
Chcial bym zaczac od poproszenia o wyrozumialosc. Jestem nowym uzytkownikiem, przejzalem regulamin itd. Jednak chcem podkreslic ze uzywalem opcji"Szukaj" ktora jest tak czesto wspominana przy niektorych postach :D i nie znalazlem wiele pomocnych tematow.

Wiec tak ,
wlasnie stalem sie posiadaczem peugota 205 GL 1.1 na gazniku rok '91. Dostalem go za darmo , chociaz w nienajlepszym stanie( delikatnie mowiac jest troche zapuszczony ) i wymaga napraw.

Zawieszenie juz mam zrobione i teraz czas wziasc sie za silnik , mam wiec z tego tytulu kilka pytan dotyczacych pewnych zachowan (z nieznanych dla mnie powodow :D:D).
Oto w/w powody :) :
- Na LPG odpalenie zimnego silnika graniczy z cudem , mozna zajezdzic rozrusznik i akumulator.
- Na zimnym silniku na benzynie trzeba odpalac przy wysunietym ssaniu bez wciskania gazu(to jest instruktarz poprzedniego wlasciciela:D ktory zrzesza sie sprawdzil ) , pedal gazu w niczym nie pomaga
- Juz po odpaleniu , silnik po nagrzaniu i przelaczeniu na gaz pracuje tylko na ssaniu , po schowaniu ssania muli i gasnie
- Dzisiaj przytrafilo mi sie 2 razy ze juz na gazie po mocniejszym wcisnieciu gazu w pewnym momecie gasnie.

Czy to cos powaznego i jak mozna sie pozbyc takich ekscesow? Jedym slowem, jak doprowadzic silnik do dobrego stanu ?

Jesli to wyeliminuje ktoras ze znanych wam usterek to dodam, ze wymieniana byla uszczelka pod glowica.

Aha jeszcze jedno ...
Cieknie mi olej z pod walu korbowego(co uniemozliwa wlanie wiekszej ilosci oleju jak do 1/3 wysokosci na miarce) , jak droga moze byc wymiania bo nie mam warunkow ani wystarczajacej wiedzy by samemu to zrobic.

Mam nadzieje ze bedziecie potrafili mi pomoc. :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Prośba o porady :D

Post autor: moralez »

z ktorego miejsca leci z walu ?rozrzad czy kolo zamachowe?
SpeCyficzny
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis ndz, 2007 11:14 am
Posiadany PUG: 205 Gl 1.1
Numer Gadu-gadu: 1964511

Re: Prośba o porady :D

Post autor: SpeCyficzny »

Kolo zamachowe i cieknie na pasek pozniej ;/
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Prośba o porady :D

Post autor: moralez »

inaczej, od strony skrzyni biegow czy od strony prawego kola ?
SpeCyficzny
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 04 lis ndz, 2007 11:14 am
Posiadany PUG: 205 Gl 1.1
Numer Gadu-gadu: 1964511

Re: Prośba o porady :D

Post autor: SpeCyficzny »

przepraszam moj blad, od strony prawego kola. Na sto %
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Prośba o porady :D

Post autor: moralez »

to przynajmniej nie czeka cie zdjecie skrzyni( a to troche kosztuje) :)
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Prośba o porady :D

Post autor: borek_wpr »

Co do odpalania silnika na benzynie to po pierwsze :
Zimny silnik zawsze uruchamiamy na ssaniu.Jeżeli nie musisz się zatrzymywać np sygnalizacja świetlna to ssanie można wyłączyć.Silnik i tak będzie się nagrzewał.W przypadku pokonywania drogi wymagającej wielu zatrzymań należy stopniowo zmniejszać ssanie .W praktyce przejechanie odcinka drogi dł. 1,5km wystarcza aby silnik osiągnął temperaturę 70 st.C i należy wyłączyć ssanie .Wyłączenie silnika i pozostawienie go na okres 20 minut w temperaturze -10 st.C pozwala na rozruch bez użycia ssania. Teraz o gazie -LPG.
Po pierwsze to wizyta u gazownika.Pewnie od nowości nie wymieniono filtru gazu ,nie zrzucono błota z reduktora.Przy okazji należy wymienić filtr powietrza a i gaźnik wypada umyć.
Pedał gazu: owszem JEST używany lecz w jakiej sytuacji przeczytaj w PORADNIKU -Etzold. Świece powinny mieć pomniejszoną przerwę -szczelinę o 0,1 mm w stosunku do wymiaru katalogowego podanego przez producenta.Ponieważ jest to gaźnik i instalacja gazowa pierwszej generacji ,to przełączenie benzyna - gaz powinno nastąpić po wypaleniu paliwa z gaźnika.To tak w telegraficznym skrócie. :oops:
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ