Na ile TU są do siebie podobne?
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na ile TU są do siebie podobne?
Jakie elementy mogę wykorzystać, jeśli mam kompletny układ napędowy z TU1M, a jeżdżę na TU3M w XSie z '91?
Pytanie rozległe, ale w tej chwili najbardziej zależałoby mi na prawej (dłuższej) półosi. Czy można półoś z Looka włożyć do XSa?
Poza tym obydwa silniki mają inną wysokość bloku, ale tę samą szerokość. Czy to daje jakieś możliwości swapu?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki na temat tego, co mogę wykorzystać z układu napędowego TU1M.
Pytanie rozległe, ale w tej chwili najbardziej zależałoby mi na prawej (dłuższej) półosi. Czy można półoś z Looka włożyć do XSa?
Poza tym obydwa silniki mają inną wysokość bloku, ale tę samą szerokość. Czy to daje jakieś możliwości swapu?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki na temat tego, co mogę wykorzystać z układu napędowego TU1M.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
czesci z silnika raczej nie podejda inne srednice cylindra inny skok tloka. polos podejdzie
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Półoś by mnie ucieszyła
Zastanawiam się czy coś jeszcze?
Gość w sklepie z częściami do francuzów twierdził, że do 1.1 i 1.4 są takie same rozrządy. To też byłoby dobre, bo taki kompletny rozrząd mam w zapasie

Zastanawiam się czy coś jeszcze?
Gość w sklepie z częściami do francuzów twierdził, że do 1.1 i 1.4 są takie same rozrządy. To też byłoby dobre, bo taki kompletny rozrząd mam w zapasie

- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
napinacz i pompa moga podejsc, ale nie wiem jak z paskiem bo sam pisales ze wysokosc bloku inna, mysle ze osprzet moze tez podejsc
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Pompy sa 2 rodzaje, na rysunku w katalogu wygladaly identycznie a mialy inny kod, nie wiem czy 2 rodzaje wystepowaly w 1,4 czy jedna jest do 1,4 a druga do 1,1. Jak wymienialem u siebie to kumpel ze sklepu dal mi obydwie i wlozylem taka jaka mialem u siebie
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Okazuje się że pasek inny, ale reszta rozrządu najpewniej taka sama.
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
pompa wody jest taka sama w 1.1-1.4. Po 2000r zmieniła się pompa wody. Ale w 205 nie występuje. Co do paska nie jestem pewien. Ja mam 1.1 a pasek ma 108 ząbków. A pisałeś że masz do sprzedania pasek 104 ząbki 1.1,1.4.
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
adik1, to może masz 1.4?
Masz wpisane, że masz XSa, a o ile się nie mylę to w XS były głównie 1.4 (pod koniec przez krótki czas dawali chyba 1.6).
Masz wpisane, że masz XSa, a o ile się nie mylę to w XS były głównie 1.4 (pod koniec przez krótki czas dawali chyba 1.6).
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
tylko ja go kupiłem już po przekładce silnika. Był 1.4 lerzaczek a jest 1.1 na jednopunkcie z P309. Do tego przy wymianie uszczelki pod głowicą sprawdzałem średnicę cylindra. Wychodzi na 1.1.
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Pompa jest taka sama, do TU1M sprzedali mi pasek na 104 zęby, rzeczywiście wśród wymienionych na pudełku silników jest taki.
Ostatnio zmieniony 10 sty sob, 2009 11:56 pm przez dzikson, łącznie zmieniany 1 raz.
- adik1
- Junior
- Posty: 194
- Rejestracja: 01 wrz czw, 2005 10:54 pm
- Posiadany PUG: Był 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 11559478
- Lokalizacja: Tychy
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Ja tylko mówie że ja mam pesek 108 a nie 104 ząbki.
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Na ile TU są do siebie podobne?
Kontynuując temat przekładania pomiędzy silnikami TU....
Chcę do XSa zamiast fabrycznej, krótkiej skrzyni, zamontować skrzynię z wersji 1.1 Look. Spodziewam się że jest dłuższa i taki efekt chcę osiągnąć.
Pytanie czy dane na temat przełożeń, zamieszczone na stronie klubowej: http://peugeot205.pl/index.php?modul=przelozeniaTU
to pełna informacja, czy było więcej opcji, modeli, oznaczeń itp.?
Wg tych oznaczeń przełożenia końcowe na kolejnych biegach wyglądały tak: Jakiego efektu mogę spodziewać się po takiej zamianie?
Druga sprawa to koło zamachowe. Czy w TU3 było montowane cięższe? Czytałem o konsekwencjach zmniejszania masy koła zamachowego. Czy w takim razie (jeśli wogóle jest różnica w masie kół z TU1 i TU3) wstawienie lżejszego koła z TU1 byłoby odczuwalne?
Chcę do XSa zamiast fabrycznej, krótkiej skrzyni, zamontować skrzynię z wersji 1.1 Look. Spodziewam się że jest dłuższa i taki efekt chcę osiągnąć.
Pytanie czy dane na temat przełożeń, zamieszczone na stronie klubowej: http://peugeot205.pl/index.php?modul=przelozeniaTU
to pełna informacja, czy było więcej opcji, modeli, oznaczeń itp.?
Wg tych oznaczeń przełożenia końcowe na kolejnych biegach wyglądały tak: Jakiego efektu mogę spodziewać się po takiej zamianie?
Druga sprawa to koło zamachowe. Czy w TU3 było montowane cięższe? Czytałem o konsekwencjach zmniejszania masy koła zamachowego. Czy w takim razie (jeśli wogóle jest różnica w masie kół z TU1 i TU3) wstawienie lżejszego koła z TU1 byłoby odczuwalne?