dlaczego olej wywala sie do filtra powietrza przez odpowietrzacz? ojciec stwierdzil ze za ostro jezdze, no i dodal ze zdarza sie to w pugach =] macie jakies doswiadczenie z tym? panowie z dieslami, co wy na to? :>
zasyfiony pojemnik z filtrem powietrza - diesel
- cheatoss
 - Maniak
 - Posty: 1656
 - Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Szczecin
 
zasyfiony pojemnik z filtrem powietrza - diesel
postanowilem ostatnio po lekturze "peugeot205 sam naprawiam" 
 wymienic filtr powietrza gdyz jak wyczytalem w dieslach wymienia sie go co 20.000km a co 10.000 kontroluje stan, ja pugiem przejechalem ponad 30.000 i nie wiem ile przede mna filtr nie byl wymieniany.. tak wiec zdjalem jedna rure, odkrecilem druga, wykrecam srubke pokrywy i podnosze ja.... to co tam zobaczylem ciezko okreslic brudem.. po prostu syf... filtr przelamany i zgiety, komora cala w oleju, pare motyli, i robakow =]
dlaczego olej wywala sie do filtra powietrza przez odpowietrzacz? ojciec stwierdzil ze za ostro jezdze, no i dodal ze zdarza sie to w pugach =] macie jakies doswiadczenie z tym? panowie z dieslami, co wy na to? :>
			
			
									
						
							dlaczego olej wywala sie do filtra powietrza przez odpowietrzacz? ojciec stwierdzil ze za ostro jezdze, no i dodal ze zdarza sie to w pugach =] macie jakies doswiadczenie z tym? panowie z dieslami, co wy na to? :>



sprzedany
- Ninja
 - Uzalezniony
 - Posty: 640
 - Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
 - Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
 
To jest normalne  
  
Przynajmniej w dieslu to jest normalne. Jesli Ty mowisz ze przejechales 30 tys. km i tam nie zajrzales, a przed Toba to nie wiadomo ile ten filtr tam siedzial i robaki filtrowal, to sie nie dziw ze takie zoo tam miales.
Ja zmieniam filtr zawsze przy wymianie oleju co 10000 km. Puszka filtru jest wtedy troszke ochlapana olejem i jest tam troche insektow, zwlaszcza po lecie, ale nie jest to jakis tragiczny syf.
U Ciebie to oprostu bylo zapuszczone
Generalnie olej na filtrze powietrza w dieslu to nic nadzwyczajnego
			
			
									
						
							Przynajmniej w dieslu to jest normalne. Jesli Ty mowisz ze przejechales 30 tys. km i tam nie zajrzales, a przed Toba to nie wiadomo ile ten filtr tam siedzial i robaki filtrowal, to sie nie dziw ze takie zoo tam miales.
Ja zmieniam filtr zawsze przy wymianie oleju co 10000 km. Puszka filtru jest wtedy troszke ochlapana olejem i jest tam troche insektow, zwlaszcza po lecie, ale nie jest to jakis tragiczny syf.
U Ciebie to oprostu bylo zapuszczone
Generalnie olej na filtrze powietrza w dieslu to nic nadzwyczajnego
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator 
Jest - VW
			
						Jest - VW
- Rychu
 - Uzalezniony
 - Posty: 609
 - Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Tylko zauważ że jedni robią rocznie 35 tys km (tak jak ja), a inni mogą tylko 5 tysjak raz do roku wymienisz przed sama zima to bedzie dobrze
Także nie możesz powiedzieć żeby zmieniał raz w roku, bo tak samo powinno się zmieniać co ileś kilometrów (nie wiem jak to jest w dieslach).
Pozdro
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
			
						Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
- Ninja
 - Uzalezniony
 - Posty: 640
 - Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
 - Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
 
Wedlug zalecen w silniku wysokopreznym "filtr paliwa wymienia sie co 20.000 km lub raz do roku" - ksiazka Etzolda.
Napisalem raz w roku przed zima bo w dieslu w zimie swiezy filtr paliwa jest najbardziej potrzebny - jak nalejesz gorszej jakosciowo ropuchy (teraz nigdzie nie mozna byc pewnym co sie leje do baku...), to sie w niej parafina i inne syfy wytracaja w niskich temperaturach.
Oprocz tego "zaleca" sie zeby co ok. 10.000 km filtr paliwa w dieslu odwadniac - ja tego nie robilem, bo w ciagu roku przejechalem ok. 18.000 km i poprostu przed zima zarzucilem swiezy wklad - nic zlego sie nie stalo.
Czy ktos przejedzie w ciagu roku 30.000 km czy 10.000 km nie ma w tym przypadku az takiego znaczenia - chodzi o to zeby zima filtr byl dobry.
Tak jest w dieslach, o benzynowych nie mam bladego pojecia
			
			
									
						
							Napisalem raz w roku przed zima bo w dieslu w zimie swiezy filtr paliwa jest najbardziej potrzebny - jak nalejesz gorszej jakosciowo ropuchy (teraz nigdzie nie mozna byc pewnym co sie leje do baku...), to sie w niej parafina i inne syfy wytracaja w niskich temperaturach.
Oprocz tego "zaleca" sie zeby co ok. 10.000 km filtr paliwa w dieslu odwadniac - ja tego nie robilem, bo w ciagu roku przejechalem ok. 18.000 km i poprostu przed zima zarzucilem swiezy wklad - nic zlego sie nie stalo.
Czy ktos przejedzie w ciagu roku 30.000 km czy 10.000 km nie ma w tym przypadku az takiego znaczenia - chodzi o to zeby zima filtr byl dobry.
Tak jest w dieslach, o benzynowych nie mam bladego pojecia
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator 
Jest - VW
			
						Jest - VW
- 
				maJkeL
 
wiesz zawsze mozesz wyjac i obejzec filterek i zobaczyc w jakim jest stanie,jezeli jest bardzo zabrudzony to wiadomo ze trzeba wymienic a jak cost  to go konkretnie wytrzep i jeszcze pare kilometrow zrobi:)ja kiedys zalalem takiego siuwaksu ze musialem wymienic filtr bo auto nie chcialo jechac i normalnie az zamulony byl caly.zeby dojechac do garazu to wytrzepalem go dobrze i jechal dalej:)a co do filtru brudu w filtrze powietrza to ja musze ze smutkiem przyznac ze moj zaczyna sobie tu i uwdzie wyrzocac olejek troche,to sa znikome ilosci bo na bagnecie nie idzie poznac ze ubywa i praktycznie od wymiany do wymiany jest stan z niewielkim usczerbkiem, ale silnik nie wygląda ciekawie niestety 
  
 troszke jest ulany, ale kupie Detersil to go moze doprowadze do lepszego stanu 
Co najwazniejsze chodzi bez zmian,pali malutko,kultura pracy na poziomie i przyspiesza niesamowicie (118Nm/2000obr)
pozdrawiam szczesliwych posiadaczy dieslow ze znaczkiem lwaaa
  
			
			
									
						
										
						Co najwazniejsze chodzi bez zmian,pali malutko,kultura pracy na poziomie i przyspiesza niesamowicie (118Nm/2000obr)
pozdrawiam szczesliwych posiadaczy dieslow ze znaczkiem lwaaa