Wyciek płynu chłodniczego

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: dzikson »

Szukam źródła wycieku płynu chłodniczego. Osobliwe jest to, że ucieka tylko przy zimnym silniku, w czasie pracy i jakiś czas po wyłączeniu silnika nic się nie dzieje. Mokro jest w okolicach mocowania węży do bloku silnika (TU3M). Same węże suche, obejmy dokręcone. Wcześniej dokręcenie do bloku plastikowego elementu, w który wchodzą obydwa węże, rozwiązało problem. Na krótko :roll: Płyn skapuje na podporę dłuższej półosi, nigdzie indziej nie cieknie, ubywa go coraz szybciej.
Czy są jakieś typowe usterki odpowiedzialne za takie objawy? Na co zwrócić uwagę, co dokręcić lub wymienić?
Ciekawe jest to, że przy rozgrzanym silniku nie cieknie.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: skola »

cieknie ci spod tego plastikowego elementu który wchodzi do bloku silnika... miałem to samo a wcześniej sama pompa wody )

Musisz kupić nowa uszczelke koszt niewielki w aso chyba 10 zł nie cieknie do dziś. Wcześniej robiłem na silikon ale nie wytrzymał ....
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: dzikson »

Rozumiem że uszczelka siedzi między blokiem a plastikowym elementem.
Tylko jak go zdjąć? W innym silniku, który mam w częściach, mimo odkręcenia dwóch śrub, które go trzymają, nie wyszedł. Coś jeszcze trzyma go w środku?
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: skola »

nie tylko te dwie śruby i musisz wyciągać takimi krótkimi ruchami w lewo i prawo bo on ma kształt walca w środku i wchodzi włąsnie w blok ...

numer katologowy w aso to 1206 96
Średnica tego to 74 mm

Na schemacie jest zaznaczone jako 9B
Załączniki
2c12a10a.jpg
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: Banita »

Jak masz zeliwny blok, to jest nieco inaczej :wink:
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: dzikson »

Blok mam aluminiowy (KDY).

Skola, dzięki za poradę i schemat, oring już zamówiłem w ASO Citroena, w najbliższym czasie zmierzę się z wymianą.
iso_69

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: iso_69 »

Przyszła pora na mnie:) Na początku się przywitam :W

Ja też mam problem, ale nie tyle z uciekającym płynem (chyba) co z kontrolką poziomu cieczy chłodzącej...Gdzie on się znajduje? Pytam bo jeśli będę wiedział to wtedy mogę pomyśleć co robić...a tak to kupa...
Jedna bardzo dziwna rzecz mnie zastanawia...na zimnym silniku kontrolka się nie pali....jak tylko silnik dostanie ciepła to się włącza...po jakimś czasie potrafi zgasnąć a po chwili znów zapalić...no i bądź tu mądry....aaaa i jeszcze jedno...jak odkręcę dmuchawę na maxa i ogrzewanie na czerwone to potrafi bardzo długo się nie zapalać....pocę się wtedy strasznie ale otwarcie okna pomaga..:):)

Proszę was o jakieś propozycje rozwiązania problemu...najlepiej z opisem gdzie danych rzeczy szukać...

Pozdrawiam.. 8)
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: domel »

zależy jaki silnik itd. W GTI, diesel ( jeszcze gdzieś ?) jest to w zbiorniczku wyrównawczym obok miejsca gdzie nalewasz płyn.
Po pierwsze lepiej sprawdzić płyn i dolać odrobikę, bo może jest na granicy i po zapaleniu silnika jak płyn krąży delikatnie się obniży poziom to sie zapala czy coś takiego.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: moralez »

iso_69 pisze:Przyszła pora na mnie:) Na początku się przywitam :W

Ja też mam problem, ale nie tyle z uciekającym płynem (chyba) co z kontrolką poziomu cieczy chłodzącej...Gdzie on się znajduje? Pytam bo jeśli będę wiedział to wtedy mogę pomyśleć co robić...a tak to kupa...
Jedna bardzo dziwna rzecz mnie zastanawia...na zimnym silniku kontrolka się nie pali....jak tylko silnik dostanie ciepła to się włącza...po jakimś czasie potrafi zgasnąć a po chwili znów zapalić...no i bądź tu mądry....aaaa i jeszcze jedno...jak odkręcę dmuchawę na maxa i ogrzewanie na czerwone to potrafi bardzo długo się nie zapalać....pocę się wtedy strasznie ale otwarcie okna pomaga..:):)

Proszę was o jakieś propozycje rozwiązania problemu...najlepiej z opisem gdzie danych rzeczy szukać...

Pozdrawiam.. 8)
a ksiazke przegladales ? 8)

jesli czujnik masz na chlodnicy po stonie pasazera to najpierw dobrze odpowietrz uklad.
iso_69

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: iso_69 »

Przeglądałem wiele książek...nie koniecznie od Puga :wink: ..a jedyną dotyczącą Puga była książka udostępniona w dziale download...ale jest po niemiecku i nie bardzo rozumiem... :cry:

Czujnik jakiś mam od strony pasażera na chłodnicy...tak podejrzewałem że jest on od poziomu, ale nie byłem pewien...odkręciłem za to korek od zbiorniczka wyrównawczego...usłyszałem pssst...ciśnienie się wyrównało ale nie bulgotał...(jakiś czas temu go odpowietrzałem i miałem nadzieję, że to pomogło, ale nic z tego...) poziom w tym zbiorniczku był trochę za duży, no ale płyn był....

A ku**a dzisiaj wracając z pracy zapaliły mi się dwie następne kontrolki...jedna od poziomu lub temperatury oleju a druga to STOP!!...dodam tylko że oleju dolewałem 2 dni temu, dolałem 2 litry...a zanim dolałem to tego problemu nie było... 8)7 no masakra...nie wiem od czego mam kurde zacząć żeby wyeliminować te usterki...a z mechanikiem jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień.... :(

W dalszym ciągu czekam na jakieś podpowiedzi.. co mam zrobić aby przynajmniej dojechać do tego warsztatu...pozdr.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: palpio »

Jak Ci się zapaliły te dwie kontrolki to znaczy że prawdopodobnie masz za mało oleju sprawdz poziom
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: moralez »

iso_69 pisze:Przeglądałem wiele książek...nie koniecznie od Puga ..a jedyną dotyczącą Puga była książka udostępniona w dziale download...ale jest po niemiecku i nie bardzo rozumiem...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=poradnik
a drugi plik od gory to co to jest ?
o haslo nie pytaj poszukaj sobie w wyszukiwarce na forum.
iso_69 pisze:Czujnik jakiś mam od strony pasażera na chłodnicy...tak podejrzewałem że jest on od poziomu, ale nie byłem pewien...odkręciłem za to korek od zbiorniczka wyrównawczego...usłyszałem pssst...ciśnienie się wyrównało ale nie bulgotał...(jakiś czas temu go odpowietrzałem i miałem nadzieję, że to pomogło, ale nic z tego...) poziom w tym zbiorniczku był trochę za duży, no ale płyn był....
ale odkrecajac korek w tym zbiorniczku nie odpowietrzysz ukladu. na chlodnicy po stronie kierowcy masz korek na klucz 19 albo 21 na zimnym silniku odkrec go i sprawdz czy ci sie plyn wyleje. Potem jeszcze odpowietrz uklad za pomoca odpowietrznika w glowicy i na powrocie z nagrzewnicy( wiecej szczegolow znajdziesz w ksiazce z poradnika)
iso_69 pisze:A ku**a dzisiaj wracając z pracy zapaliły mi się dwie następne kontrolki...jedna od poziomu lub temperatury oleju a druga to STOP!!...dodam tylko że oleju dolewałem 2 dni temu, dolałem 2 litry...a zanim dolałem to tego problemu nie było... no masakra...nie wiem od czego mam kurde zacząć żeby wyeliminować te usterki...a z mechanikiem jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień....
ta kontrolka jest od spadku cisnienia oleju ponizej minimum. Stop zapala sie z nia w tandemie co jest dosc jasna sugestia 8)7
Lampka sie pali caly czas czy okresowo jak tak to kiedy?
Sprawdz poziom oleju jesli po dolaniu 2l miales ponad minimum to mozesz zaczac szukac przyczyny wycieku, proponuje zaczac od filtra oleju.
iso_69

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: iso_69 »

moralez pisze: ...ale odkrecajac korek w tym zbiorniczku nie odpowietrzysz ukladu. na chlodnicy po stronie kierowcy masz korek na klucz 19 albo 21 na zimnym silniku odkrec go i sprawdz czy ci sie plyn wyleje.
Ok..ale który wariant będzie oznaczał dobrze a który, że coś jest źle? Wylewanie czy nie wylewanie tego płynu??
moralez pisze:ta kontrolka jest od spadku cisnienia oleju ponizej minimum. Stop zapala sie z nia w tandemie co jest dosc jasna sugestia 8)7
Lampka sie pali caly czas czy okresowo jak tak to kiedy?
Lampka zapala się gdy silnik się nagrzeje...a potem pali się cały czas....może gdybym jechał normalnie a nie stał w korku to by się nie zapaliła?? ale nie widzę związku.. 8)7
moralez pisze:Sprawdz poziom oleju jesli po dolaniu 2l miales ponad minimum to mozesz zaczac szukac przyczyny wycieku, proponuje zaczac od filtra oleju.
Dolałem dwa litry i poziom podniósł się do 3/4 obszaru ...filtr był wymieniany rok temu wraz z olejem.
No i jak narazie mój pug stoi na parkingu i czeka na mechanika...sam narazie nie mam czasu się nim zająć...możę coś w weekend zrobię...tylko nie wiem od czego zacząć... :?

Pozdr.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: moralez »

iso_69 pisze:Ok..ale który wariant będzie oznaczał dobrze a który, że coś jest źle? Wylewanie czy nie wylewanie tego płynu??
plyn powinien byc przy krawedzi. odkrec ten korek i pozwol zeby troche plynu sie wylalo.
iso_69 pisze:Lampka zapala się gdy silnik się nagrzeje...a potem pali się cały czas....może gdybym jechał normalnie a nie stał w korku to by się nie zapaliła?? ale nie widzę związku..
to znaczy, ze albo masz byle jaki olej, albo silnik jest w tak slabej kondycji ze nie trzyma cisnienia oleju.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Wyciek płynu chłodniczego

Post autor: domel »

Kapie mi ze styku silnika i tego grubego przewodu idącego do chłodnicy. To przewód w dolnej prawej częsci silnika i przedód idzie tuż nad prawą półosią w międzyczasie wchodząc w kawałek rurki przyspawanej (?) chyba do karoserii. Mam silnik XUD7 1,8D. Bede musiał znaleźć jakiś kawałek od silnika do tej rury. Ktoś zna rozmiar tego węża ?
Lepiej kupić oryginał, lub od kogoś ?
czy podpasuję łatwo jakiś uniwersalny rozmiar węża do chłodnicy w sklepie moto ?
ODPOWIEDZ