włącznik przepustnicy i styk biegu jałowego.
Mam takie pytania:
- czy włącznik przepustnicy to to samo co czujnik położenia przepustnicy szeroko omawiany na naszym forum?
- gdzie szukać styku biegu jałowego?
Tez mi wyswietla ten blad, lacznie z powietrzem w ukladzie dolotowym i nieszczelnosci w ukladzie wylotowym.. innych objawow nie zauwazylem oprocz tego ze raz na 100 razy po odpaleniu ma tak wolne obroty ze caly sie trzesie i czesto wtedy zgasnie.. Czy mozna tak jezdzic czy lepiej wymieniac bo np wzrasta spalanie? ile kosztuje nowy krokowiec i potencjometr?
Szczerze nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie dla spalania, chyba nie.
Jak kiedyś patrzyłem to facet chciał chyba 80zł za krokowiec ale pewny nie jestem. Potencjometr nie wiem ale sam będę musiał się zorientować bo wygląda na to że powinienem go wymienić. Tym bardziej że mi spadają obroty i gaśnie tak jak mówisz, tyle że nie przy odpalaniu a podczas jazdy. Co prawda zdarza się tak raz na jakieś 100km ale nie chciałbym "stracić gazu pod pedałem" np. na przejeździe kolejowym
Banita pisze:
halas89 pisze:
- gdzie szukać styku biegu jałowego?
W silniczku krokowym.
Czyli jak krokowy jest sprawny to mogę to zignorować?
Banita pisze:Jakby byl sprawny, to by nie bylo bledu.
Blad 21 jest opisany jako styk biegu jalowego i potencjometr przepustnicy wiec niekoniecznie tak jak mowisz, po prostu jak padnie jedna z tych rzeczy to wyskoczy ten blad
Pod linka gazu masz wtyczke od krokowego.
2 dolne piny traktujesz omomierzem, i teraz gdy:
-zamknieta przepustnica ma byc pelne zwarcie (opor ponizej 4 ohm)
- po minimalnym otwarciu przepustnicy ma nie byc przejscia (nieskonczony opor)
Albo odwrotnie, juz nie pamietam. W kazdym razie zwarcie/brak zwarcia.
To znowu ja. Nie mogłem sie zebrać ale w końcu sprawdziłem ten krokowy...i tak:
gdy krokowy dotykał cięgna były dokładnie 4 omy, a przy otwarciu przepustnicy opór zanikał całkowicie..tak to ma być?
Moze byc, jesli mierzyles zwyklym multimetrem elektronicznym to te 4 omy to opor przewodow, jak zewrzesz koncowki miernika to tez wyskoczy wartosc jakas. Najlepiej jakbys mial tzw buzer to wtedy jednoznacznie slychac czy przejscie jest czy nie ma.
A co do samego styku-ja podejrzewam ze to jest tak ze one sa juz zanieczyszczone, moze tluste moze przysniedziale i przewaznie dziala to ok ale raz na jakis czas przez te zanieczyszczenia styki nie zewra sie (tzn nie ma przejscia miedzy nimi) i wtedy komputer lapie blad, u mnie raz na 100 uruchomien, moze na nawet rzadziej nie mam wolnych obrotow az silnik sie trzesie, wystarczy ze wylacze zaplon, wcisne gaz i wtedy wlacze zaplon, puszcze gaz i zapala normalnie