Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Bedac na przegladzie postanowilem wjechac sobie na sciezke diagnostyczna po to aby sprawdzic amortyzatory i hamulce.
Bilstein B6 Sport
Wynik:
przod - nie pamietam jaki byl wynik, ale diagnosta mowil ze sa jak nowe
tyl - 67% (co tak na prawde nie wydaje mi sie zlym wynikiem, tylko skad taka odchylka miedzy przod/tyl). Dodatkowo amplituda na wykresie byla duzo wyzsza!
Amory maja troche ponad rok
Diagnosta powiedzial, ze tyl to szrot ... czy ktos z Was spotkal sie z podobnym przypadkiem. Tez kiedys slyszalem, ze sportowe amortyzatory nie do konca mozna sprawdzic na takich sciezkach, tylko dlaczego przod wyszedl idealnie? Byc moze za sprawda innej konstrukcji zawieszenia/obciazenia/obnizenia?
Bilstein B6 Sport
Wynik:
przod - nie pamietam jaki byl wynik, ale diagnosta mowil ze sa jak nowe
tyl - 67% (co tak na prawde nie wydaje mi sie zlym wynikiem, tylko skad taka odchylka miedzy przod/tyl). Dodatkowo amplituda na wykresie byla duzo wyzsza!
Amory maja troche ponad rok
Diagnosta powiedzial, ze tyl to szrot ... czy ktos z Was spotkal sie z podobnym przypadkiem. Tez kiedys slyszalem, ze sportowe amortyzatory nie do konca mozna sprawdzic na takich sciezkach, tylko dlaczego przod wyszedl idealnie? Byc moze za sprawda innej konstrukcji zawieszenia/obciazenia/obnizenia?
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Swego czasu, pojechałem na przegląd z zablokowanymi tylnymi amorkami i wyszło ,że są w 97% sprawne , a podczas testu trzęsło samochodem tak jakby zaraz miał się rozlecieć , ,67% to jeszcze dużo ,zważywszy ze minimum jest przy 30%.. Nie wykluczam jakiegoś błędu pomiaru ,np spowodowanego obniżeniem zawieszenia (skróceniem cześci efektywnej w amortyzatorach)
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
U mnie na przegladzie wygladalo to tak, ze przod mial jakies 96% czy 98%, a badajac tyl maszyna wytrzesla mi Indiane do granic, po czym wywalila jakis blad
Z przodu mam zolte alko + sprezyny Gutmanna, z tylu jakies gowniane amorki. No i wez tu badz madry :/

Peugeot 205 Roland Garros Cabrio


-
- Junior
- Posty: 300
- Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: rawa vs wawa
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Połowa tych ścieżek nadaje się na zezłomowanie .
Szwagier swoim starym paskiem pojechał na ścieżke gdzie miał prawy amorek wogóle wylany więc nie trzymał nic 0 , null ,
a wskazało coś koło 60 % .
Szwagier swoim starym paskiem pojechał na ścieżke gdzie miał prawy amorek wogóle wylany więc nie trzymał nic 0 , null ,
a wskazało coś koło 60 % .
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Większość diagnostów nie umie interpretować wyników z tego urządzenia. Nawet gdzieś kiedyś czytałem jakąś dyskusję.
Zawsze jak jadę BX'em na przegląd to śmieszy mnie diagnosta, który twierdzi, że amortyzatory(gdzie tu jest klasyczny amorytzator:D) są do wymiany bo wyszła mu niska sprawność na maszynie. Podczas gdy hydropneumatyk ma niemal 100% sprawności tłumienia. Co ciekawe gdy sfery są puste pomiar tłumienia na ścieżce diagnostycznej wychodzi wyższy.
Wracając do tematu z tego co wiem to przy wahaczu wleczonym z tyłu, na maszynach dostępnych u nas na stacjach diagnostycznych zawsze sprawność wychodzi ok 50%:D
Zawsze jak jadę BX'em na przegląd to śmieszy mnie diagnosta, który twierdzi, że amortyzatory(gdzie tu jest klasyczny amorytzator:D) są do wymiany bo wyszła mu niska sprawność na maszynie. Podczas gdy hydropneumatyk ma niemal 100% sprawności tłumienia. Co ciekawe gdy sfery są puste pomiar tłumienia na ścieżce diagnostycznej wychodzi wyższy.
Wracając do tematu z tego co wiem to przy wahaczu wleczonym z tyłu, na maszynach dostępnych u nas na stacjach diagnostycznych zawsze sprawność wychodzi ok 50%:D
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Ja miałem dokładnie to samo . Skuteczność tłumienia na ścieżce diagnostycznej wyszła poniżej 10 procent na Kayabie AGX . Diagnosta stwierdził że w 205 jest za mały nacisk osi na stanowisku i dlatego wszystko wychodzi inaczej niż na przodzie . Teraz mam wyścigowe zawieszenie D2 Racing auto wybebeszone i też wychodzi , że skuteczność jest beznadziejna. Więc nie ma się czym przejmować 

- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
no ja miałem wszystkie amorki nowe wszystko bilseiny b4 przod wychodzi dużo a tyl mi zawsze mówi ze mam do wymiany haha. To faktycznie chyba tyczy sie tego ze tyl mamy zbyt lekki trzeba było podjechać zapakować ze 2 osoby na tyl i sprawdzić co pokaże.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
-
- Nowicjusz
- Posty: 93
- Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
- Posiadany PUG: 205 mi 16
- Numer Gadu-gadu: 563294
- Lokalizacja: Paryz-Orzysz
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
jesli Ci sie auto dobrze sprawuje na zakretach to nie ma co sie przejmować,sprawdź może gumy na amorach
205 MI16
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
Ja dodam z wlasnego doswiadczenia a mam zolte Koni ze nigdy mi Panowie na przegladzie nie zwracali uwagi ze cos jest nie tak. Jezdze do stacji gdzie ekipa jest starej daty i maja Panowie wiedze i doswiadczenie, moze faktycznie jest to kwestia umiejetnosci interpretacji wynikow. W krajach zachodniej Europy gdzie do przegladow podchodzi sie jak nalezy czyli powaznie sportowe zawieszenia sa powszechnie stosowane i auta przechodza przeglady bez problemu i gdyby cos bylo nie tak nie ma o czym z diagnosta dyskutowac jak cos nie jest sprawne nie dostajemy przegladu.
Kazda morda pasuje do Forda!
- meteorrr
- Junior
- Posty: 175
- Rejestracja: 04 maja ndz, 2008 10:50 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI 3.0 V6 jest 206 RC
- Lokalizacja: joli bord
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
byłem dzisiaj na przeglądzie... tył nówki agx skręcone na 6 po przebiegu ok 300 km, wyniki lewa 68 prawa 21 ??? co mam o tym myśleć?
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Sportowe amortyzatory a przegląd techniczny!
W celu sprawdzenia zarówno linii diagnostycznej jak i samych amortyzatorów podjedz na inna stację diagnostyczną . Tylko sprawdź ciśnienie w oponach .