na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
ziochmenNie
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
Posiadany PUG: 205 mi 16
Numer Gadu-gadu: 563294
Lokalizacja: Paryz-Orzysz

na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Post autor: ziochmenNie »

zastanawia mnie czy 9000 lub wiecej obrotów to nie za wielkie wyzwanie,czy korbowody nie wyjdą bokami,czy zawory zdarza sie cofnąć,czy oryginalna pompka paliwa wystarcza ?
cylindry i tłoki będą nowe,Głowica była robiona u Stefana zostala z starymi sprezynami ,kolo zamachowe odchudzone wyważone wraz z kołkiem rozrządu robione pod wal,przedłużyl mi również smok od pompki oleju z wycięciem w misce olejowej .Mam zamiar położyć warstwę Nicasilu w cylindrach tłoki (może)tez.
Nie wiem czy ktos to wogule robi w Polsce???,ja znalaznem jedna w Francji niecale 100Km odemnie:
REVALTEC
4, rue des longues raies
Z.I. des vauguillettes
89100 SENS
T: 03.86.65.93.06
F: 03.86.65.93.24
http://www.revaltec.fr

Nie znam jeszcze cen ale nie długo sie dowiem,na razie nie mam i tak budżetu na to ,zbieram tylko informacjie
.
spytałem sie na Francuskim Forum 10 000 nie ma sensu,9000 tys jest to możliwe ale są duże kosta Trzeba by było wszystko w głowicy wymienić nie mowiac o skrzyni i tym podobne, ~8000 z 2 resorami na zaworze jest całkiem interesujące, mówili ze nie powinna wiele mocy stracić wiec się nastawiam na 8 tys zostanie jeszcze odnowić wydech i chip tuning ,zobaczymy co z tego wyjdzie ;)
205 MI16
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Post autor: stef »

Co do samego uk. korobowego to wytrzyma, ale do tego nalezy wywazyc rowniez tloki i korby!

Przekraczanie juz wartosci 7500 rpm na seryjnych gratach moze okazac sie lekko ryzykowne. Przede wszystkim chodzi mi o hydraulike glowicy.

Wszystko sie da tylko pytanie czy to ma sens?

Pompa sie nie przejmuj seryjna ma potencjal na duzo wiecej mocy niz jestes w stanie wydoic z tego silnika!

A mozesz powiedziec co chcesz uzyskac nakladajc nicasil?

Firma, ktora zrobi Ci to na prawde dobrze wzmie za to o wiele wiecej niz warty jest Twoj silnik. Poza tym musialbys dorabiac do tego pierscienie ze specjalnego materialu!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Post autor: moralez »

stef pisze:
Przekraczanie juz wartosci 7500 rpm na seryjnych gratach moze okazac sie lekko ryzykowne. Przede wszystkim chodzi mi o hydraulike glowicy.
Narazie tego nie moge sprawdzic, ale ponoc wersje mi16x4 mialy odcinke wlasnie przy 7,5 ?
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Post autor: stef »

moralez pisze: Narazie tego nie moge sprawdzic, ale ponoc wersje mi16x4 mialy odcinke wlasnie przy 7,5 ?
ZTCP to 7400rpm
Obrazek
ziochmenNie
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 26 sty sob, 2008 7:27 pm
Posiadany PUG: 205 mi 16
Numer Gadu-gadu: 563294
Lokalizacja: Paryz-Orzysz

Re: na ile obrotow mozna wkrecic silnik Mi 16 D6C

Post autor: ziochmenNie »

Nakładając Nikasil Zmniejszy sie tarcie w cylindrach.
Podam maly przykład ,mam skuterka Runera gilere 125,mam w nim rozwiercony cylinder z Malossi 175 wcześniej byl na nikasilu rok temu przegrzał mi sie ( nie mialem prawie w nim wody czego nigdy nie sprawdzałem 8)7 )zerwała mi sie ta powłoka nikasilu i wstawili mi tuleje ,różnica jest ogromna nie moze wejsc na te same obroty co wcześniej ( a chodziła jak pila motorowa oczywiście to jest 2 sów)
To ze to przekroczy wartosc silnika wiem o tym doskonale , narazie próbuje sie dowiedziec czy mozna dopasowac tloki itd z jakiegos motoru i zeby byly lżejsze niz te z Mi 16 co powinno jej pomodz latwiej sie wkrecac na obroty,siedzialem juz jedna nocke na necie i nie stety nic nie znalazlem :(
Stef, czemu myślisz ze możne być problem z hydraulika głowicy?

Na francuskim forum jeden z adminow napisal mi to: (Avant de parler de ressorts ou de quoi que ce soit, le critère N°1 c'est la vitesse des pistons pour ne pas rompre le film d'huile.
La course d'un MI16 c'est 86mm ?
Si oui, à 10000rpm ça fait une vitesse max de piston de 28,67 m/s. C'est beaucoup trop. Au delà de 24m/s il faut des huiles super top qualité prévu pour les hauts régimes. Puis des pièces en mouvement super légères.(za nim bede mowil o wzmacnianych resorach czy o czym kolwiek innym , wspominal ze przy tej prędkości tloka moze mi zabraknąć smarowania na cylindrach i ze trzeba by wlewać specjalny olej na wysokie obroty wspomniał mi tez o lżejszych tlokach z korbowodami dlatego wpadlem na pomysł by dopasować od motora , )

Pour l'expérience, tu peux demander à JM93. Il nous à peté un +11000rpm avec son Mi16 carbu à Chambley ya 2 ou 3 ans. :D
Au feu vers départ en 1ère au rupteur, passage de la 2nd, rupteur, et re-1ère (loupage de 3ème) -> +11000tr/min. :lol: :lol: :lol: Même pas mal. ! Mais ensuite ça n'a pas duré longtemps :duh: )
(tu opowiada jedna z historii jak ich kolega zmieniając bieg z 2 ki na 3 ke wcisnol 1 i mial okolo 11 000 rmp silnik wytrzymal ,ale po jakims czasie zaczol szwankowac.)
Znalazlem juz Firme co moze mi zrobic sprezyny jakie chce na zamowienie ,koszt nikasilu z tego co sie dowiedzialem za cylinder 200E bez tlokow,ale idzie sie dogadać z nimi ,moze byc o wiele taniej powiedzmy bez faktury.
205 MI16
ODPOWIEDZ