wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
RaveMan
Junior
Posty: 242
Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
Numer Gadu-gadu: 4047375
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kontakt:

wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RaveMan »

witam, przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej 205 (będzie to mój pierwszy raz:P) i mam w związku z tym kilka pytań:
1) czy przy wymianie klocków należy wymienić klin i zawleczkę na nowe jak pisze Etzold?
2) czy przy wymianie mogę sobie zapowietrzyć hamulce?
3) czy do wymiany tarczy muszę zwalić zaciski?
to chyba wszystko acha a czym wyczyścić tarcze ze smaru? może być dowolny rozpuszczalnik czy koniecznie musi być nitro?
dzięki z góry za pomoc, jak mi się jeszcze przyśni jakieś pytanie to napiszę 8)
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kamkiler »

1.Nie trzeba ,chyba ,że są pokrzywione ,zjedzone przez rdze itp
2.Nie
3.Tak
rozpuszczalnik bądź nitro ,benzyna ekstrakcyjna
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: skola »

Te kliny czyli zestaw montażowy klocków warto kupic nowy O dziwo kupiłem firmy TRW i okazały sie byc za krótkie oO
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: cyborg »

A co do rozpuszczalnika to nitro bardzo slabo (jesli nie wcale) rozpuszcza substancje olejopodobne, najlepsza jest ekstrakcja
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Pieraś »

RaveMan pisze:witam, przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej 205 (będzie to mój pierwszy raz:P) i mam w związku z tym kilka pytań:
1) czy przy wymianie klocków należy wymienić klin i zawleczkę na nowe jak pisze Etzold?
2) czy przy wymianie mogę sobie zapowietrzyć hamulce?
3) czy do wymiany tarczy muszę zwalić zaciski?
to chyba wszystko acha a czym wyczyścić tarcze ze smaru? może być dowolny rozpuszczalnik czy koniecznie musi być nitro?
dzięki z góry za pomoc, jak mi się jeszcze przyśni jakieś pytanie to napiszę 8)
Nie wymienialem zadnego klina, zawleczki zrobilem z drutu 1,5-2mm.
Jak klin siedzi ciasno to nie masz co sie martwic.

1. wyciagasz zawleczki
2. delikatnie wybijasz kliny
3. zdejmujesz klocki - lekko reka mozna sobie poruszac zaciskiem by byl luz (by je wyjac)
4. zdejmujesz tarcze bez odkrecania zacisku
5. tarcze ze smaru wyczysc ropa, rozpusci smar
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
ODPOWIEDZ