Brak ładowania
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Brak ładowania
Brak ładowania akumulatora może być spowodowany kiepskim połączeniem kabla (+) alternatora z rozrusznikiem... To punkt pośredniczący z akumulatorem.Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę.Nie zaszkodzi oczyścić kabel w klemie (+).
Żarząca się kontrolka braku ładowania akumulatora to słaby styk masy (akumulator, silnik, karoseria) .Rozkręcić ,oczyści, zabezpieczyć smarem. MOCNO skręcić połączenia.
Żarząca się kontrolka braku ładowania akumulatora to słaby styk masy (akumulator, silnik, karoseria) .Rozkręcić ,oczyści, zabezpieczyć smarem. MOCNO skręcić połączenia.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Brak ładowania
borek_wpr pisze:Brak ładowania akumulatora może być spowodowany kiepskim połączeniem kabla (+) alternatora z rozrusznikiem... To punkt pośredniczący z akumulatorem.Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę.Nie zaszkodzi oczyścić kabel w klemie (+).
Żarząca się kontrolka braku ładowania akumulatora to słaby styk masy (akumulator, silnik, karoseria) .Rozkręcić ,oczyści, zabezpieczyć smarem. MOCNO skręcić połączenia.
Kabel plusowy z alternatora przez rozrusznik do aku to dwa przewody z konektorem do rozrusznika (konektor łączy dwa przewody), nawet bez podłączenia go do rozrusznika przewodzi prąd do aku ,a oczyszczenie go z zewnątrz pomoże jedynie rozrusznikowi.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Brak ładowania
Dwa przewody plusowe o przekrojach 16 mm2 i 6 mm2 są łączone na śrubie M8 rozrusznika. Napisałem / Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę/. Oczywiście końcówki kablowe czyścimy po obu stronach jak też otwory pod śrubę i samą śrubę.Moja instalacja elektryczna nie była przerabiana. To takie połączenie. Domyślam się że instalacja w Twoim aucie została zmodyfikowana i na dwa przewody zaprasowano jedną końcówkę kablową.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Brak ładowania
W każdym z 4 dwiescie piątek na moim podwórku są dwa przewody które są połączone konektorem .W żadnej naprawianej przeze mnie 205-tce nie przypominam sobie takiego łączenia przewodów plusowych z aku do alternatoraborek_wpr pisze:Dwa przewody plusowe o przekrojach 16 mm2 i 6 mm2 są łączone na śrubie M8 rozrusznika. Napisałem / Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę/. Oczywiście końcówki kablowe czyścimy po obu stronach jak też otwory pod śrubę i samą śrubę.Moja instalacja elektryczna nie była przerabiana. To takie połączenie. Domyślam się że instalacja w Twoim aucie została zmodyfikowana i na dwa przewody zaprasowano jedną końcówkę kablową.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak ładowania
Ja dziś starałem się pomóc Agnieszce z zapalającą się kontrolką ładowania. Na początek miernik w dłoń i na zimnym aucie zmierzone napięcie ładowania - 14.6V. Po małej przejażdżce i nagrzaniu silnika - 13.6 V. Kontrolka akurat dzisiaj się nie zapalała.
Widząc niskie napięcie ładowania postanowiłem przeczyścić kable od masy. Auto jeszcze ciepłe, pomiar ładowania 13.6V.
No to padła decyzja - próbujemy zmienić alternator. Po zmianie alternatora ładowanie utrzymywało się na poziomie 14.13V (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Zdarzyło się, że kontrolka raz mrugnęła, a na sam koniec prób zaczęła się żarzyć. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika nie żarzyła się.
Macie może jakieś sugestie?
Widząc niskie napięcie ładowania postanowiłem przeczyścić kable od masy. Auto jeszcze ciepłe, pomiar ładowania 13.6V.
No to padła decyzja - próbujemy zmienić alternator. Po zmianie alternatora ładowanie utrzymywało się na poziomie 14.13V (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Zdarzyło się, że kontrolka raz mrugnęła, a na sam koniec prób zaczęła się żarzyć. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika nie żarzyła się.
Macie może jakieś sugestie?
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: Brak ładowania
masa przy kolumnie kierownicy ?lub za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza ?po zmianie alternatora tylko to mi przychodzi do głowycejot pisze:Ja dziś starałem się pomóc Agnieszce z zapalającą się kontrolką ładowania. Na początek miernik w dłoń i na zimnym aucie zmierzone napięcie ładowania - 14.6V. Po małej przejażdżce i nagrzaniu silnika - 13.6 V. Kontrolka akurat dzisiaj się nie zapalała.
Widząc niskie napięcie ładowania postanowiłem przeczyścić kable od masy. Auto jeszcze ciepłe, pomiar ładowania 13.6V.
No to padła decyzja - próbujemy zmienić alternator. Po zmianie alternatora ładowanie utrzymywało się na poziomie 14.13V (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Zdarzyło się, że kontrolka raz mrugnęła, a na sam koniec prób zaczęła się żarzyć. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika nie żarzyła się.
Macie może jakieś sugestie?
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak ładowania
Masa za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza została dzisiaj przeczyszczona.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Brak ładowania
To wyczyść masę na silniku.Kabel (-) akumulatora -silnik ,nakrętka M8.
A co do tych kabli akumulator,alternator to może u mnie poprzedni właściciel przerobił instalację z tytułu uszkodzenia kabla (popękana izolacja,korozja żył, czyli zielona rdza)
A co do tych kabli akumulator,alternator to może u mnie poprzedni właściciel przerobił instalację z tytułu uszkodzenia kabla (popękana izolacja,korozja żył, czyli zielona rdza)
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak ładowania
Jak już pisałem - były wyczyszczone.
Re: Brak ładowania
Witam,
Dzisiaj po odpaleniu puga zmierzyłem ładowanie i wyszło ok 15,6V. Czasami ładuje normalnie czyli ma 14,4-14,6 a z reguły rano akumulator jest przeładowywany.
Czy to normalne? Niedawno wymieniałem aku bo poprzedni z dnia na dzień przestał działać, ale myślałem że uwaliłem go pękniętą i niedokręconą klemą.
Dzisiaj po odpaleniu puga zmierzyłem ładowanie i wyszło ok 15,6V. Czasami ładuje normalnie czyli ma 14,4-14,6 a z reguły rano akumulator jest przeładowywany.
Czy to normalne? Niedawno wymieniałem aku bo poprzedni z dnia na dzień przestał działać, ale myślałem że uwaliłem go pękniętą i niedokręconą klemą.
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: Brak ładowania
regulator napięcia chyba ci padł ... max powinno byc 14,5V do 14,7V przy chyba okolo 2000 obrotow. jazda z tym może spowodować zniszczeniem akumulatora ...
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Re: Brak ładowania
Ale dzieje się tylko tak zaraz po odpaleniu gdy aku jest maksymalnie wyczerpany...