Żeby sprawdzić ustawienie TPSu najpierw musisz całkowicie zamknąć przepustnicę. W tym celu trzeba cofnąć całkowicie silniczek krokowy. Zdejmij z niego wtyczkę i do dwóch górnych pinów podłączyć napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zależnie jak podłączysz bieguny to silniczek albo się wysunie albo schowa. Wtyczki od krokowca na razie nie podłączaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w rękę i podłączasz się do pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej). Wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta (zsuń sobie tylko gumkę z wtyczki), przekręcasz kluczyki żeby kontrolki się zapaliły, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V. Jesli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj. Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw- stopniowo otwieraj przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza. Napięcie musi płynnie rosnąc, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V. Teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V. Warto jeszcze sprawdzić napięcie zasilające TPS , odłącz wtyczkę TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłącz woltomierz , powinno być napięcie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go po prostu, są tylko piny 1,2,4,5.
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłącz klemy od akumulatora na chwilkę.
Tu masz jeszcze wskazówki co do regulacji tą śrubką zderzakową od krokowca co ją rozregulowałeś.
Luz miedzy wkrętem a silnikiem krokowym przy maksymalnie cofniętym silniku krokowym powinien wynosić 0,5mm. Musisz cofnąć maksymalnie krokowiec, potem podłączyć miernik do pinów 3 i 4. Potem wkręcaj wkręt oporowy aż obwód się zamknie. Później odkręć wkręt o około 0,5 - 1 obrót i powinno być dobrze. Powodzenia
Sprawdzenie i regulacja stycznika przepustnicy:
1. odłączyć złącze elektryczne regulatora biegu jałowego
2. zasilić regulator źródłem o napięciu 6V. Podłączyć plus zasilania do górnej końcówki złącza, a masę do końcówki znajdującej się dokładnie poniżej
3. odciąć zasilanie gdy trzpień popychający całkowicie wejdzie
4. podłączyć multimetr (przełączony na omomierz) do dolnych końcówek złącza
5. wprowadzić płytkę szczelinomierza o grubości 0,5+-0,10 mm między dźwignię przepustnicy a trzpień popychający. Rezystancja nie powinna się zmieniać. W przeciwnym razie należy wykonać regulację za pomocą wkręta oporowego dźwigni
6. dołączyć złącze.
