Modernizacja silnika XY8 1,4cm3

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
CECON

Modernizacja silnika XY8 1,4cm3

Post autor: CECON »

Mam w posiadaniu silnik XY8 o pojemnośći 1400cm3 i mocy 80KM (dwa gażnikiWEBER) :idea:
Chciałbym zwiekszyć jego moc-CO MI PROPONUJECIE :?: :?: :?: :?:
Nie interesuje mnie moztaż turbo sprężarki(za dużo z tym roboty).
POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Nie prosciej kupic 1.6 lub 1.9? :)
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

cecon, wjedz nim najpierw na hamownie...
dam glowe ze pewnie ma ok. 70KM...
Co zrobic ? przywrocic sprawnosc fabryczna...posprawdzac wznosy walkow, sprawdzic sprezanie itd...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
CECON

XY8

Post autor: CECON »

Tak ale ja mam 2 silniki XY8 i na jednym jeżdze a drugi mam w zapasie więc chce go najprostszym sposobem wzmocnić.
Silnika 1.6 lub 1.9 nie zamontuje -bo ma inne mocowanie chyba ze dospawam mocowanie nowe pod silnik 1.6
Awięc co proponujecie mi w takim razie??
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

posiadanie drugiego silnika nie zmienia faktu ze ten moze byc dychawiczny i zajezdzony. Z reszta cokolwiek bys robil i tak musisz miec idealnie sprawny silnik na poczatek...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

własnie...będziesz miał potem dobry punkt odniesienia...bo po "tuningu" czasem mozesz i tylko zniżyc moc auta
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

Mialem kiedys teki silnik w swoim 205GT i musze przyznac ze bylem z niego bardzo zadowolony. Silnik "zbieral" sie naprawde niezle, do 100km/h rozpedzal sie w ok 10s. Pamietam tylko ze glownym problemem bylo odpowiednie zestrojenie obo gaznikow (wymagalo to przeplywomierza, a w erze nowych silnikow prawie nikt juz nie ma takiego sprzetu :( ).

Pozdrawiam
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
HERO
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: HERO »

Cecon ja mam to samo co ty i MAV ma rację,że najpierw generalka silnika a potem myslenie co dalej . Przy okazji remontu proponuje zrobic kilka podstawowych przerubek , takich jak wyważenie układu korbowo- tłokowego, regeneracja wałkarozrządu , a przy okazji jego "polepszenie", polerowanie gniazd zaworów , polerowanie kanałów wylotowych i oczywiście dolotowych z kolektorem włącznie, lekkie planowanie głowicy, zadbanie o układ zapłonowy (wycz\yszczenie wymiana zuzytych kabli i świec , wyczyszczenie i ewentualne zakupienie nowych czesci do aparatu zapłonowego, ,sprawdzenie cewki , ,a na koniec ustawienie zapłonu odpowiednio do całości i zapewniam ze to nie bedzie juz zwykłe xy8. A i co najważniejsze lepiej zregenerowac gaźniki niż próbować jakieś tam środki w spraju, czy kombinacje. Warto przy wydechu troche porobić.
Peugot 205 Lacoste
Lion

Post autor: Lion »

Hero:
Przy okazji remontu proponuje zrobic kilka podstawowych przerubek , takich jak wyważenie układu korbowo- tłokowego
Stary wiesz ile to kosztuje? Cena takiej uslugi waha się w granicach 2000zl i polega na odchudzeniu ukladu a następnie wyważeniu korb, kola i sprzegla! poco chlopaka w koszty pchasz!
polerowanie gniazd zaworów , polerowanie kanałów wylotowych i oczywiście dolotowych z kolektorem włącznie, lekkie planowanie głowicy, zadbanie o układ zapłonowy (wycz\yszczenie wymiana zuzytych kabli i świec , wyczyszczenie i ewentualne zakupienie nowych czesci do aparatu zapłonowego, ,sprawdzenie cewki , ,a na koniec ustawienie zapłonu odpowiednio do całości
z reszta sie z godze to niesą aż takie koszty!
ODPOWIEDZ