Griffe T16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Lord Devil »

Ok wiec jezeli Munir zaproponowal konkurs i chce dac nagrode - prosze bardzo. Ja nic nie mowie. Po rozstrzygnieciu opowiem co i jak.
Wal na fotach wywazony i azotowany to wal ory z T16.
Azotowanie jest obrobka cieplno-chemiczna, podczas ktorej warstwe wierzchnia przedmiotow wykonanych na ogol z zelaza i jego stopow wzbogaca sie dyfuzyjnie azotem.
Najwazniejsza z wlasciwosci warstw azotowanych jest ich wysoka twardosc. Warstwe azotowana cechuje takze odpowiednio wysoka odpornosc na zmeczenie, scieranie, korozje, erozję kawitacyjna. W procesie azotowania zazwyczaj zostaje zachowana struktura i wlasnosci rdzenia przedmiotu uzyskane uprzednia obrobka cieplna - ulepszona cieplnie w stosunku do wartosci pierwotnej. Twardosc powierzchni azotowanych moze byc nawet dwukrotnie wieksza w stosunku do wartosci przed obrobka. Zalezy to od rodzaju materialu poddanego temu procesowi, jak i samego procesu, minimalny przyrost okreslany jest w stosunku 1:3. Wywazenie calego ukladu i azotowanie kosztowalo okolo 400 zlotych.
Mam nadzieje, ze nieco wyjasnilem. Resza po konkursie. :W
Car Valeting, Car Detailing.
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: GRIFFE T16

Post autor: robson »

Myśle że chodzi o jakieś ustrojstwo do zwiększania pojemności silnika :W
Ostatnio zmieniony 22 gru śr, 2010 9:44 pm przez robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Lord Devil »

Podpowiem - dobrze kombinujesz :Y
Car Valeting, Car Detailing.
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: GRIFFE T16

Post autor: robson »

Lord zle napisałem chodzi o zwiększenie pojmności :W
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: d_ARC »

munne pisze:Czyli mamy pytanie co to jest stroker.................hmm teraz jaka bedzie glowna nagroda konkursu?
No to jaka będzie? Haha, google twoim przyjacielem - zmieniając skok tłoka zwiększę pojemność, czyli mogę mieć 2.1 Mi16, o ile tłoki nie rozbiją się o splanowaną 1mm głowicę 8)7 Ciekawe czy przyrost mocy będzie odczuwalny, bo rozumiem, że nie zyskam 20 KM jak 2,1td vs. 1,9td :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 gru śr, 2010 9:56 pm przez d_ARC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: GRIFFE T16

Post autor: DJPreZes »

Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Para »

Hehe podoba mi sie to co sie dzieje na forum, takiej interakcji jeszcze nie bylo ;) Widze pare dobrych odpowiedzi, ale mi ciezko by bylo zgadnac ze to stroker po patrzeniu na elementy silnika. Munne sporo podpowiedzial ;)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Lord Devil »

Moc sie podnosi i ze wzgledu na zwiekszenie pojemnosci - tu nie tak duzo bo jest to mala zmiana i z powodu zwiekszenia stopnia sprezania tez nie o pincet koni, ale zawsze. W silnikach turbo ma to jeszcze wieksze znaczenie, bo zmiana ta za soba ciagnie zwiekszenie ilosci gazow wylotowych co przeklada sie na szybsze nadmuchanie swistaka/mozliwosc zastosowania wiekszego swistaka. Takie polaczenie daje juz BARDZO odczuwalne zwiekszenie mocy. :Y
Car Valeting, Car Detailing.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: GRIFFE T16

Post autor: Munne »

Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
DJPreZes pisze:Zwiększenie pojemności przez to, że tłoki pokonują dłuższą drogę - w dół i/lub w górę. W BMW to bardzo częsta opcja tuningu. W Peżołach do tej pory na pewno Munne zrobił - 2,1SMi16 ze szpachlą ;] Chociaż nie...on dał wał od Mi16 w S16. No, ale na bank wał od 2,1td też kupował :P
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: GRIFFE T16

Post autor: DJPreZes »

Nie miał co podpowiadać Munir, skoro sam Lord napisał:
Lord Devil pisze: wal korbowy z diesla 2,1, .....,
;] Trochę przez Munira się w tym roku naczytałem o tym... Potem na innym forum o samej rozbudowie 2,1td. Potem na tematy "niedrogich potworów" które jako tako wejdą do 205 i szok...Ludzie szok co można za niewielka kasę (w stosunku do mocy) wstawić do 205. Z najdziwniejszych rzeczy to 2,5td z XM/605 z turbo od Ducato :? Z każdym dniem wyczytuje o jeszcze dziwniejszych cudach i tylko mnie zastanawia gdzie to się w tej biednej malutkiej 205 ma zmieścić :P
munne pisze:Prezesie pilnuj sie do jasnej ciasnej cholery!!! Szpachla i moje CTI no wiesz co????????? Szpachli sie pozbylismy w stolyyyyyyycy jedzi:)
No szpachla no fun! Znaczy ja szpachli też nie mam...Czyli no rdza no fun! 8)7 8)7 8)7 Cytując Twój opis. "No rost, No glory!!!"
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: GRIFFE T16

Post autor: robson »

DJPreZes byłeś lepszy, chyba wygrałeś znaczek,gratuluje !!!!!!! _O_
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Lord Devil »

Co do silnika T16. Plan najpierw zakladal otwarcie w celu inspekcji. Po rozlozeniu na czesci pierwsze okazalo sie ze jest w wysmienitym stanie, wiec skoro nie trzeba remontu, to moze tuning? Zaczelo sie, jak zwykle poczatkowo niewinnie, a potem sie rozkrecilem. Rozkrecenie doszlo do strokera na ciut ponad 2,3l i kuty srodek + duzy nowy swistak na twin scrollu. Niestety jak wszyscy wiedza projekt wypadl z ogolnego pojecia czasoprzstrzeni. Chcialem dokonczyc auto jak najszybciej. Wiec tuning odszedl na drugi plan. Obecny plan zakladal poskladanie ory silnika, wlozenie do auta i odpalenie oraz w koncu upragniona jazde. W 100% ory sie nie da, bo glowica ma wieksze zawory, jest obrobiona oraz uklad tlokowo korbowy jest odelzony, wywazony i azotowany. Zostaja jednak stockowe kolektory, uklad paliwowy i turbo. Jak auto przelata sezon 2011 i wszystko uda sie usunac (musza ujawnic sie choroby wieku dziececego). Wtedy motor zostanie wyjety ponownie, stroker 2,3 nowe kolektory i turbo oraz uklad paliwowy. Poki co skupiamy sie na odpaleniu Gryfona - zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 8)
Car Valeting, Car Detailing.
manieczek
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 01 sty czw, 2009 1:18 pm
Posiadany PUG: 405 mi16
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Piaski

Re: GRIFFE T16

Post autor: manieczek »

Lord Devil pisze: zakladana moc ma oscylowac w granicach zdrowej serii. 8)
Chyba żartujesz:) Konkret projekt będzie...ojj konkret :D Gratki za serce, pracę i kasę włożoną w auto :D Ale co sprawia większą satysfakcję i radość z wydanego $$$$ niż inwestycja w auto, które 99% społeczeństwa oddałoby na złom- bo niby za stare. Oby tak dalej i powodzonka w pierwszym-oby bezstresowym- odpaleniu ;-)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: GRIFFE T16

Post autor: kubas »

stroker fajnie tylko potem się już silnik tak fajnie nie kręci :(
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: GRIFFE T16

Post autor: Lord Devil »

To teraz dla odmainy czas na bude. Jak wiadomo cala zostala rozebrana, odmalowana i poskladana. Przy okazji tego zabiegu, podwozie i profile zamkniete zostaly zakonserwowane a srodek wygluszony. Na zdjeciach rowniez widac nowy mechanizm zmiany biegow - nie ciegna a linkim tak jest w nowszych Puegeotach, zmiana ta wynika z zastosowania innej skrzyni biegow jak stockowa z Griffe.
Załączniki
P205 T16 Lord - komora 2.jpg
P205 T16 Lord - komora 1.jpg
P205 T16 Lord - bez foteli i wykładziny.JPG
P205 T16 Lord - antykorozja i wyciszanie 08.jpg
P205 T16 Lord - antykorozja i wyciszanie 03.JPG
P205 T16 Lord - antykorozja i wyciszanie 02.JPG
P205 T16 Lord - wnetrze bez deski.JPG
DSC08446.JPG
skrzynia biegow.jpg
IMG_2508.jpg
Car Valeting, Car Detailing.
ODPOWIEDZ