Silnik TU3M kapitalka

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

Panie i Panowie. Co myślicie o tym? Jest to ktoś w stanie sprawdzić?

http://otomoto.pl/peugeot-205-czesci-C16018856.html
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: morpheusss »

No to co jest w końcu z tym twoim silnikiem?
Panewy całe? Jak chcesz to mam komplet sprężyn zaworowych z mojego TU1 do którego mi władowali podkładkę... Sprężyny chyba takie same (do weryfikacji)
Jeśli chodzi o to co ja bym zrobił... to albo odratować ten silnik po kosztach, albo kupic jakiegoś rozbijaka za grosze. Kapa silnika przewyższy wartość samochodu ;) Wiem, bo w przeciągu ostatniego miesiąca 2x robiłem przekładkę : /
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

A skąd jesteś? Może ty mi to zweryfikujesz??:P
Diesel Power :P
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: cyborg »

Co do linku wyzej-jesli chcesz miec szybko auto do jezdzenia to bierz ten silnik. Zawsze jest jakies ryzyko ze nie wiadomo na co trafisz, ale zalezy ile chcesz wlozyc w PUGA i jak dlugo nim sie cieszyc. Do ceny zakupu dolicz kompletny rozrzad (mozliwe ze z pompa jak silnik dlugo stoi nieodpalany), olej z filtrem, plyn chlodniczy, swiece, warto by bylo wymienic uszczelniacze na wale i rozrzadzie oraz upierdliwy o-ring miedzy korpusem silnika a obudowa pompy wodnej (u mnie zaczal sikac niedawno, i plulem sobie w brode ze nie wymienilem go jak przekladalem silnik w kwietniu bo jak juz silnik jest w budzie to trzeba sie pomeczyc troche zeby sie do niego dostac). Pamietaj o zdjeciu pokrywy zaworowej i ustawieniu luzow. A w ogole to warto by bylo jeszcze przed zakupem zmierzyc cisnienia sprezania
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: morpheusss »

Jeśli nie wiesz co się stało z poprzednim silnikiem (tłuc może sprężyna pęknięta, tłok bijący w zawór, a równie dobrze panewka - zależy jaki dzwięk) to lepiej kup ten z alledrogo i pakuj do siebie.
Swap 1.4 jest bardzo prosty ale czasochłonny, poradzisz sobie ;)
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

Wiem.. Nie jest trudno wyciągnąć i wsadzić :lol: ale czy warto.. Ja bardziej siedzę w motocyklach jeśli chodzi o sprawy mechaniczne więc potrzebuje kogoś kto zajrzałby mi do tego silnika no i sprawdził ten z allegro.. Cyborg też ma dobrą opcję ale nie ma czasu na składanie.. Zrobię kapitalkę z tego co mi zostanie , a na teraz potrzebuje wsadzić do Puga sprawny jeżdżący silnik :)
Diesel Power :P
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: cyborg »

Gruszka, jesli bys reflektowal na ten moj silnik to moglbym ci go poskladac, wszystko jest kwestia dogadania. P.S. Ja tez siedze w motocyklach dosc gleboko, czym jezdzisz?
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

cyborg poszło pw. Ja jak na razie od trzech lat ćwiczę stunt na skuterze.. Włoskiej produkcji oczywiście.. A na lato planuje kupić coś mocnieszego.. Jakiegoś bandziora albo cbr. ale bandzior to olejak i troszkę lipa do jazdy na jednym kole. A mam 5-cio letnie doświadczenie przy moto każdego typu:) A Ty czym śmigasz?
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

Dobra... Prace powoli bujają się do przodu. Silnik wyjęty.. Teraz muszę przełożyć kilka maneli i wsadzić drugi.. Oczywiście skrzynia została wiec jakieś rady odnośnie wieloklinów (sprzęgło-skrzynia) będą pomocne. Okazało się też, że muszę wymienić cały aparat zapłonowy na mój bądź ewentualnie dokupić kopułkę i palec do Archerowego:) Ogólnie jestem zadowolony z dzisiejszego popołudnia i myślę, że jutro wrzucę jakieś fotki :twisted:
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: skola »

Kurcze moj silniczek ma juz 240 000 km i slsyze jzu chyba stukanie panewek oraz ubytek cieczy chlodzacej. Tu pytanko robic swojego czy kupować drugi zaznaczmy ze jade czasem w europe pugiem ( bylem juz w Chorwacji i bulgari).

Oleju nic nie bierze a jade od 3 lat na polsyntetyku, robilem przy nim jak mial 140 000 uszczelniacze zaworowe, uszczelke pod glowica, uszczelniuacz walu, wiadomo jakis czas temu zrobilem kompletny rozrzad wraz z pompa.
Kurcze silnik ma kopa bo autostrada jechałem przez 13 godzin praktycznie ciagle 130 -150 km/h i nic mu nie bylo :P

jakies sugestie?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

Mam jeszcze dwa pytania.. Od której strony jest pierwszy cylinder w 1.4TU3M od rozrządu czy od zapłonu? Bo możliwe, że znalazłem przyczynę posypania się starego silnika:) A drugie pytanie czy na dolocie powinna być jakaś uszczelka czy mogę to złożyć np na sam hermetyk?
Diesel Power :P
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Manwe »

chyba zawsze się liczy od zamachu kolejność ale niech to ktoś potwierdzi
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: moralez »

Gruszka pisze:Mam jeszcze dwa pytania.. Od której strony jest pierwszy cylinder w 1.4TU3M od rozrządu czy od zapłonu? Bo możliwe, że znalazłem przyczynę posypania się starego silnika:) A drugie pytanie czy na dolocie powinna być jakaś uszczelka czy mogę to złożyć np na sam hermetyk?
Cylindry liczy sie od kola zamachowego.
Nie wiem co masz na mysli piszac dolot, ale kolektor mozna przyklejac na jakis silikon
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

Dzięki :D dałem rade z kablami a kolektor dałem na hermetyk:) Jeszcze tylko olej, płyn do chłodnicy i git :twisted:
Diesel Power :P
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: cyborg »

Pod kolektor radze dac dobre uszczelki bo takie tanie juz 2 razy mi przepuscily plyn chlodzacy (w przypadku kolektora podgrzewajacy:)
ODPOWIEDZ