Silnik TU3M kapitalka

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: morpheusss »

E tam, ja składałem 3 razy na zwykłym silikonie samochodowym i jest ok ;) trzeba dobrze oczyścic z poprzedniego silikonu i olejów i dopilnować żeby wszędzie była równa warstwa ;)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: cyborg »

morpheusss pisze:E tam, ja składałem 3 razy na zwykłym silikonie samochodowym i jest ok ;) trzeba dobrze oczyścic z poprzedniego silikonu i olejów i dopilnować żeby wszędzie była równa warstwa ;)
To zrob z 20 kkm i wtedy powiedz czy jest ok, pewnie sie zdziwisz
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: morpheusss »

jak narazie natrzaskałem 8kkm, silnik trzymam cały czas powyżej 3kRPM więc lekko nie ma. Jak narazie problemów brak. Z ciekawości... powiedz co może się stać? przecież te połączenie w zasadzie nie jest narażone na żadne obciążenia mechaniczne. Kolektor i blok są z tego samego materiału, nagrzewają się rownomiernie więc nie wiem z czym może być problem.
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: gti&green »

Musiałeś mieć nieźle zakatowane to Twoje TU.
Pamiętam że w moim po zrobieniu głowicy była kompresja dobrze ponad 11 na gar, ale głowicę mam zrobioną na cacy, łacznie z frezowaniem i polerowaniem wzajemnym gniazd z zaworami :)
Trochę roboty z tym było, ale jaki efekt, niejedna nowa fura została daleko z tyłu, a i o dymieniu niema mowy :)
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: cyborg »

Wiec nie wiem czy tylko u mnie byl taki problem ale jak powtarzam, dwa razy na nowych uszczelkach stwierdzilem przeciek plynu chlodniczego na zewnatrz (na zasadzie pocenia sie na polaczeniu), w obydwu przypadkach po jakichs 20-25 kkm. A moze mam nierowny kolektor? chociaz wzrokowo nie zauwazylem problemow. Teraz mam uszczelki dorobione z Gambitu i jak na razie przeciekow brak
Awatar użytkownika
Gruszka
Junior
Posty: 180
Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
Posiadany PUG: 205 1.9TD
Numer Gadu-gadu: 9098206
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik TU3M kapitalka

Post autor: Gruszka »

U mnie też wszystko git:) Hermetyk wydaje się odpowiednim uszczelnieniem kolektora ssącego:) Nawet temperaturę mi już normalnie pokazuje:))) oczywiście dopóki się nie nagrzeje nie przekraczam 3tys obrotów:)
Diesel Power :P
ODPOWIEDZ