Zwężenie w dolocie TU3M

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Witam,

na załączonym zdjęciu, zapożyczonym z netu, zaznaczyłem zwężenie w dolocie TU3M jakie znajduje się w moim silniku.
W wątku http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=31&t=2915 zauważyłem że znaczna większość TU nie ma takiego zwężenia. Czy usuwaliście je sami zastępując ten kawałek rury czymś innym, czy fabrycznie były 2 warianty? Ma ktoś pomysł czy czemuś konkrentemu to zwężenie mogło służyć i czy coś się może zmienić na plus jak je zastąpię kawałkiem rury o stałym przekroju?

Pozdrawiam, MK
Załączniki
zwezenie w dolocie.JPG
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: DJPreZes »

Bo ja wiem... jeszcze Tu3M z taką zwężką nie widziałem. Za to 1,1 i 1,0 jak najbardziej się zdarzały.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: Marin205 »

wywal i będzie lepiej
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

DJPrezes, nie załamuj mnie - jeśli kupiłem 1,1 zamiast 1,4 to aż boję się pomyśleć jak zapieprzają 1,4 ;-)
A tak na serio, to mój silnik był coś kombinowany w tym obszarze, bo obudowa wtrysku prawie wybiła dziurę w masce u poprzednich właścicieli.
Wywale więc, tylko ten element trzyma cały układ, więc muszę jakieś mocowanie wykombinować. Ale cały czas jestem ciekaw po co to jest.

MK
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: mateon »

MichalKowalski na 1000% masz 1.4 bo 1.1 nie były żelwne bloki a Ty taki masz.Mam takie elementy dolotu od 1.4(bez zweżki)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: DJPreZes »

Nie pisałem, że masz 1,1 ;) Mówiłem, że ten plastik za nic mi od 1,4 nie pasuje i tyle. Też mam gdzieś taki plastik, ale chyba od mateona raczej bliżej masz ;)
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: gti&green »

hmmm ta cewka z 4 wyjściami zamiast aparatu zapłonowego przywodzi mi na myśl XR 1.1 z 1992 r. mojego Wujka (Marekziga)
Mostek między filtrem a wtryskiem tez masz od 1.1, w 1.4 jest grubszy i gładki z góry a nie z żeberkami, może jakiś "mechanik" to podmienił i wsadził do swojego 8)7
Zwężki w dolocie stosuje się w WRC do ograniczenia mocy żeby sie takie Roberty K. nie pozabijały na amen :p

Sprawdź czy masz kolektor dolotowy od 1.4 czy od 1.1.... bo niepokoi mnie to dobijanie dolotu do maski... w 1.1 kolektor jest taki że kanał pionowy w poziomy jest na kont ostry a w 1.4 jest taki na okrągło.... i może w 1.1 jest wyższy i dlatego Ci dobija
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

gti&green,
jak pisałem - to zdjęcie ukradzione z sieci. Ja mogę zdjęcie mojego silnika zrobić i wrzucić jutro.
Czy sugerujesz, że bez zwężki będę szybszy niż Kubica? ;-)

Teraz na serio - ciekaw jestem czy jakąkolwiek różnicę zobaczę.

meteon,
będę w tym tygodniu szabrował trochę części, ale jak się nie uda, to zgłosze się do Ciebie po rurę bez zwężki, jesli masz na zbyciu.

MK
mateon
Uzalezniony
Posty: 996
Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
Posiadany PUG: 205
Numer Gadu-gadu: 464582
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: mateon »

Różnica minimalna bo minimalna ale może bedzie przyjedziesz zamontujemy na miejscu i sie oceni

MichalKowalski gratów to ja mam pod dostatkiem :)
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: dzikson »

Nie siejcie paniki, zarówno w 1.1 jak i 1.4 występowaly takie zwężki (widzialem i w jednym i w drugim).

Sam chętnie dowiedziałbym się, z czego to wynikało.

Michał, jeśli masz tę mozliwość, żeby przymierzyć drugą wersję dolotu, daj znać jak wtedy zachowuje się silnik.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

To ja sobie pozwolę na mały komentarz w tej sprawie.

Obudowa wtrysku z żeberkami w 1.4 na monowtrysku to standard.
Jeśli chodzi o zwężkę to występowała ona zarówno przy silnikach TU1 (sterowane Magnetti Marelli) jak i TU3 (sterowane Bosch MA3.1).

Bosch MA3.1 to Mono-Motronic z zapłonem sterowanym przez komputer, stąd podwójna cewka - ta z czterema wyjściami do góry. Nie jestem w stanie powiedzieć czy to kwestia samej zwężki czy całego systemu, ale w porównaniu do Mono-Jetronic silnik staje się "łagodniejszy".
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Zaraz, zaraz, czy ja dobrze rozumiem z Twojego posta, ze TU3 byli produkowane z dwoma roznymi wtryskami Boscha? Czym sie roznia i jak je rozpoznac?

MK
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

Tak, im nowsze auto tym większe prawdopodobieństwo, że miało Mono-Motronica. :)
Rozpoznać można właśnie po instalacji zapłonowej i dolocie. Jeśli to Cię nie przekonuje proponuję byś zajrzał do schowka i sprawdził naklejkę informacyjną na komputerze.
Główna różnica: W Mono-Motronicu zapłon sterowany jest przez komputer, nie ma klasycznego aparatu zapłonowego tak jak w Mono-Jetronicu. Ma to swoje plusy i minusy.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: MichalKowalski »

Przejdę się dziś do garażu i oblookam.
Tak z ciekawości - jakie są plusy Jetronica? Bo na forum widzę tylko o zaletach Motronica.

Pozdrawiam, MK
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężenie w dolocie TU3M

Post autor: cejot »

W Mono-Jetronicu ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu kręcąc aparatem. Można uznać to za minus (bo trzeba mieć lampę lub miernik i to ustawiać), ale również za plus (możliwość łatwej zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu). Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu daje możliwość drobnej regulacji moc/ekonomia.
Oczywiście nie można tego odczytywać jako "zmienię ustawienie zapłonu i mam 10KM więcej". ;)

Podam przykład. Jak miałem Looka z silnikiem TU1 i Boschem Mono-Jetronic to bawiłem się trochę ustawieniami zapłonu. Wypraktykowałem sobie dwa ustawienia. Pierwsze charakteryzowało się tym, że auto było żwawe (szczególnie od 3500RPM w górę), ale paliło ok. 10,5l/100km. Drugie było ekonomiczne, mocy brakowało, ale spalanie zeszło na ok. 8.2l/100km.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
ODPOWIEDZ