Do wlascicieli Turbo diesla
- przemo
 - Junior
 - Posty: 365
 - Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Poznań
 
Do wlascicieli Turbo diesla
Otoz pytanko jest nastepujace. Do czego u was drodzy dieslowcy z turbo podpiety jest tzw "sygnal" do obrotomierza? Jesli ktos moze i chcialoby mu sie sprawdzic to czekam na odpowiedz.Moze byc na gg 242609 pozdro
			
			
									
						
										
						- 
				morus
 
- 
				Dan
 
- cheatoss
 - Maniak
 - Posty: 1656
 - Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Szczecin
 
wlasnie nie we wszystkich autach jest tak samo, stad pytanie =]morus pisze:Nie mam dizla ale we wszystkich jest tak samo, czyli do regulatora napiecia w alternatorze
a posiadajac obrotomierz od benzyny, po podlaczeniu go w dieslu mankamentem jest to ze przeklamuje powaznie czy cos jeszcze sie dzieje? =]



sprzedany
- 
				Dan
 
- przemo
 - Junior
 - Posty: 365
 - Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Poznań
 
w ktorym miejscu mowisz ten czujnik jest ? bo ja znalazlem miejsce w aucie gdzie zmienia mi sie czestotliwosc od 30 Hz na biegu jalowym do ok 100 Hz przy obrotach maksymalnych.Gdyby ktorys benzynowiec mogl dokladnie mi opisac to o co prosilem,czyli rozklad "+" "-" i sygnalu na kostce do obrotomierza, i sprawdzic jak zmienia sie u nich ta czestotliwosc to mysle ze bym to wrescie zrobil.Ja nawet nie wiem czy u mnie ten obrotomierz jest sprawny,a to dodatkowo utrudnia mi robote.
			
			
									
						
										
						- 
				miketd
 
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Czujnik Halla w skrzyni biegow? Ciekawostka 
 Ja tam nigdzie takiego czujnika nie widzialem... a diesel i petrol ma taka sama skrzynie - BE1 i BE3 hmm ciekawostka 
Wiem ze czujnik halla jest w aparacie zaplonowym ... to na bank.
Gdzie oni w tej ksiazce pisza o tym czujniku, ze gdzie on niby jest? W ktorym dokladnie miejscu w tej skrzyni?
Aaa i rozumiem ze wysprzeglajac silnik, obrotomierz pokazuje nam predkosc obrotowa kol?
 No chyba ze wysprzeglimy i damy jeszcze na loz... wtedy zapewne spada do zera?
Nie .. to nie moze byc prawda
			
			
									
						
							Wiem ze czujnik halla jest w aparacie zaplonowym ... to na bank.
Gdzie oni w tej ksiazce pisza o tym czujniku, ze gdzie on niby jest? W ktorym dokladnie miejscu w tej skrzyni?
Aaa i rozumiem ze wysprzeglajac silnik, obrotomierz pokazuje nam predkosc obrotowa kol?
Nie .. to nie moze byc prawda
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Zwany inaczej czujnikiem polozenia walu korbowego? Nie jestem pewien czy to jest czujnik halla ... byc moze. Ale on jest tylko do skrzyni biego przykrecony. Rzeczywiscie zapomnialem o nim bo u mnie go wywalilem. Tyle ze u mnie sluzyl jedynie do ustawiania zaplonu. 
Zmylil mnie troche Dan piszac ze czujnik ten jest W skrzyni biegow.... wiec zaczalem tak myslec czy tam jest cos... a wiem ze W skrzyni nie ma zadnych czujnikow, oprocz czujnika cofania.
Wiesz idac tym tropem, jak cos stuka w skrzyni to bym mogl powiedziec ze cos stuka w silniku, bo skrzynia jest przykrecona do silnika
Poprosty walnalem babola... ale prosilbym aby nastepnym razem osoby ktore cos opisuja, opisywaly to dokladnie. A czujnik W czy NA skrzyni biegow to naprawde dla mnie spora roznica.
			
			
									
						
							Zmylil mnie troche Dan piszac ze czujnik ten jest W skrzyni biegow.... wiec zaczalem tak myslec czy tam jest cos... a wiem ze W skrzyni nie ma zadnych czujnikow, oprocz czujnika cofania.
Wiesz idac tym tropem, jak cos stuka w skrzyni to bym mogl powiedziec ze cos stuka w silniku, bo skrzynia jest przykrecona do silnika
Poprosty walnalem babola... ale prosilbym aby nastepnym razem osoby ktore cos opisuja, opisywaly to dokladnie. A czujnik W czy NA skrzyni biegow to naprawde dla mnie spora roznica.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Hej!
No jasne ze to by moglo sluzyc do wyprzedzania zaplonu, o ile wyprzedzanie by bylo elektryczne a nie podcisnieniowe
Jest to zbedny czujnik w naszych silnikach. Sluzyl on do zliczania predkosci obrotowej silnika przy ustawianiu dynamicznym zaplonu w latach 80'tych.
Teraz lampe podpina sie pod przewod wysokiego napiecia i ona sobie sam zlicza impulsy
			
			
									
						
							No jasne ze to by moglo sluzyc do wyprzedzania zaplonu, o ile wyprzedzanie by bylo elektryczne a nie podcisnieniowe
Jest to zbedny czujnik w naszych silnikach. Sluzyl on do zliczania predkosci obrotowej silnika przy ustawianiu dynamicznym zaplonu w latach 80'tych.
Teraz lampe podpina sie pod przewod wysokiego napiecia i ona sobie sam zlicza impulsy
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora