Doszedłem do wniosku, że oryginalna skrzynia od Mi16 nie sprawdza się w budzie od 205.
Głównie dlatego, że jedynka jest za krótka.
Oponki fabryczne to: 185/55/15 a ja mam założone 195/40/16
średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
opona wzorcowa vs moja
584.5 mm 0 mm 0 %
562.4 mm -22.1 mm -3.93 %
50 km/h 100 km/h 150 km/h
48.04 km/h 96.07 km/h 144.11 km/h
Pierwszy problem jest z samym licznikiem, bo przekłamuje od 15-20km/h - przypuszczam, że jeżeli jest to tak znaczna różnica, to wina jest w ustawieniu początkowym wskaźnika prędkości, chociaż też nie do końca, bo np jak jadę trasę 450 km, to pokazuje, że przejechałem 490km, więc niby więcej niż 4%.
Z czego to wynika ??
No dobra, a teraz kwestia budowy skrzyni.
Chciałbym osiągnąć:
1 - 65-70 km/h
2 - 100-105 km/h
3 - 130-135 km/h
4 - 165-170
5 - od TD (ekonomia w trasie)
No i teraz na czym i jak to zbudować ?
skrzynia - może zostać Mi16 z wstecznym w tył jaką mam obecnie ?
jedynka - pasowałoby chyba z 1.9 GTI
dwójka - no tutaj jest problem, bo ta z Mi16 na fabrycznych gumach daje 98km/h jak się nie mylę, moje są do tego nieco mniejsze, więc wynik będzie ok 92-95km/h , co jest za niskim wynikiem. Od czego w takim razie można podpasować przełożenie ?
trójka i czwórka to sam nie wiem, od 1.6 gti ?
No i piątka od TD - skrzynia jest taka sama w 205 jak w 405 ?
Tak mnie naszła ochota zmiany, bo wczoraj miałem potyczkę z Nissanem 350Z - jakbym miał lepsze przełożenia to 0-120 byłoby lepiej, a tak niestety do 120 przegrałem o 3/4 długości samochodu
