W moim silniku 1.9 120KM nie długo będę wymieniał pierścienie. Fabrycznie stopień sprężania wynosi 9.2:1, wiadomo jednak ,że przed 89' wynosił 9,6:1 co bez katalizatora dawało moc 130KM. Interesuje mnie do jakiej wartości mogę podnieść stopień sprężania aby nie pojawiły się niepożądane efekty typu: spalanie stukowe, wypalanie gniazd zaworów i znacznie przyspieszone zużycie np panewek. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek doświadczenie z powyższym proszę o poradę.
O ile podnieść stopień sprężania?
- 
				Raf
 - Nowicjusz
 - Posty: 11
 - Rejestracja: 21 cze pn, 2004 9:33 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Warszawa
 
O ile podnieść stopień sprężania?
Witam.
W moim silniku 1.9 120KM nie długo będę wymieniał pierścienie. Fabrycznie stopień sprężania wynosi 9.2:1, wiadomo jednak ,że przed 89' wynosił 9,6:1 co bez katalizatora dawało moc 130KM. Interesuje mnie do jakiej wartości mogę podnieść stopień sprężania aby nie pojawiły się niepożądane efekty typu: spalanie stukowe, wypalanie gniazd zaworów i znacznie przyspieszone zużycie np panewek. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek doświadczenie z powyższym proszę o poradę.
			
			
									
						
										
						W moim silniku 1.9 120KM nie długo będę wymieniał pierścienie. Fabrycznie stopień sprężania wynosi 9.2:1, wiadomo jednak ,że przed 89' wynosił 9,6:1 co bez katalizatora dawało moc 130KM. Interesuje mnie do jakiej wartości mogę podnieść stopień sprężania aby nie pojawiły się niepożądane efekty typu: spalanie stukowe, wypalanie gniazd zaworów i znacznie przyspieszone zużycie np panewek. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek doświadczenie z powyższym proszę o poradę.
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Hmm mysle ze bedziesz mial wklesle tloki... sama ich wymiana na plaskie powinna podniesc ci stopien sprezania do 9,6:1.
U mnie jest chyba cos okolo 11:1 ale to tez ciezko sprawdzic. Trzeba by zmierzyc pojemnosc komory spalania, aby to ze wzrou wyliczyc.
			
			
									
						
							U mnie jest chyba cos okolo 11:1 ale to tez ciezko sprawdzic. Trzeba by zmierzyc pojemnosc komory spalania, aby to ze wzrou wyliczyc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora