odpalanie diesla na popych !!!
- 
				Spayky
 
odpalanie diesla na popych !!!
witam. Jestem ciekaw czy można odpalać diesla na popych. Raz w życiu próbowałem odpalić swojego. Zaskoczył bez problemu na drugim biegu, ale już tego nie robię bo słyszałem, wiele strasznych rzeczy. Można ponoć przy tym zerwać pasek lub uszkodzić popychacze.  A co do linki to też jestem ciekaw, czy można diesla odpalać na linkę
pozdro
			
			
									
						
										
						pozdro
- 
				Ferguss
 
- Ninja
 - Uzalezniony
 - Posty: 640
 - Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
 - Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
 
Nie mozna diesla odpalac "z pychu" bo grozi to zerwaniem/przeskoczeniem paska rozrzadu a wiadomo z czym to sie wiaze 
 .
Nie wiem dokladnie czemu tak sie dzieje, ale diesle stawiaja straszny opor jak puscisz sprzeglo, a potem jak "zaskocza" to jest pier....ecie w druga strone i wtedy leca zeby w pasku.
Roznie rozni ludzie to tlumacza, ale generalnie ZIMNEGO DIESLA Z PYCHU NIE STARTUJEMY
			
			
									
						
							Nie wiem dokladnie czemu tak sie dzieje, ale diesle stawiaja straszny opor jak puscisz sprzeglo, a potem jak "zaskocza" to jest pier....ecie w druga strone i wtedy leca zeby w pasku.
Roznie rozni ludzie to tlumacza, ale generalnie ZIMNEGO DIESLA Z PYCHU NIE STARTUJEMY
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator 
Jest - VW
			
						Jest - VW
- 
				Dan
 
- 
				maJkeL
 
- 
				rotel1
 
- Ninja
 - Uzalezniony
 - Posty: 640
 - Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
 - Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
 
Jak juz mowilem, nie jestem w stanie powiedziec czemu tak jest, tylko mowie z doswiadczenia (na szczescie nie mojego) uzytkownikow diesli, w tym Audi A6 2,5 TDI i Opel Omega 2,2 DTi - w obu przypadkach naprawy byly bardzo kosztowne i spowodowane tym samym - proba odpalenia zimego silnika "z pychu".Piweł pisze:Tak, fajnie. Wszyscy sobie pogadali, a teraz niech mi ktoś wytłumaczy różnicę pomiędzy odpaleniem silnika z pychu (kiedy wał korbowy jest napędzany przez skrzynię biegów) i odpaleniem za pomocą rozrusznika (wał korbowy jest napędzany przez wieniec koła zamachowego)![]()
[...]
W kazdym warsztacie na pytanie czy mozna tak uruchamiac diesla odpowiedz dostaniesz taka sama - nie mozna.
Nie jestem mechaniekiem wiec fachowo tego nie wyjasnie - co jak dlaczego i w jaki sposob. Poprostu przyjalem to do wiadomosci i tak nie robie
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator 
Jest - VW
			
						Jest - VW
- Rychu
 - Uzalezniony
 - Posty: 609
 - Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
OT
Simon jeszcze tylko 5 do naszej ulubionej, magicznej liczby
			
			
									
						
							Simon jeszcze tylko 5 do naszej ulubionej, magicznej liczby
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
			
						Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Hej!
Ja nie widze roznicy w odpalaniu na pych i kluczykiem. To przeciez to samo! Tu i tu na pasek rozrzadu dzialaja takie same sily. Bo sila napedowa do silnika idzie w obu przypadkach od kola zamachowego. Krecac rozrusznikiem krecimy wiencem, palac na pych, sprzeglo kreci kolem zamachowym.
Mysle ze chodzi tutaj o cos innego. A mianowicie o to ze jezeli Diesel nie chce odpalic, to nie koniecznie to musi byc wina akumulatora. Juz wtedy moze byc kiepsko z silnikiem! Rozrusznik nie ma sily aby spowodowac SAJGON w silniku, a ciagnac autem auto mozna naprawde wiele zdzialac.
Pozatym odpalajac na pych/ciag mniej doswiadczeni kierowcy bez pojecia o mechanice, zapewne zapominaja o nagrzaniu swiec zarowych, do cylindrow dostaje sie ropa, i nie jest spalana, zbiera sie jej coraz wiecej, a jak wiadomo 1ml ropy nie cisniemy tak aby jej objetnosc zamlala o 20-30 razy, bo o tyle sie zmienia objetosc mieszanki w cylindrze diesla po skompresowaniu jej.
Tutaj moglyby nastapic przypadek gdzie to paliwo nie pozwoliloby na otwarcie zie zaworow, zawory stawialyby duzy opor walkowi rozrzadu, ten jednak staralby sie przekrecic, i w wyniku tego byc moze doszloby do powykrzywania sie zaworow, i pekniecia paska rozrzadu, ktory chcialbym pokrecic zblokowanym przez zawory walkiem rozrzadu.
To sa tylko moje czysto teoretyczne dywagacje. Jak jest w rzeczywistosci nie mam pojecia. Ale wydaje mi sie ze wlasnie tak sie musi dziac. Tylko w cylindrze naprawde musialoby sie duuuuuzo tej ropy nazbierac aby zblokowala zawory i to wydaje mi sie ogromnie malo prawdopodobne.
			
			
									
						
							Ja nie widze roznicy w odpalaniu na pych i kluczykiem. To przeciez to samo! Tu i tu na pasek rozrzadu dzialaja takie same sily. Bo sila napedowa do silnika idzie w obu przypadkach od kola zamachowego. Krecac rozrusznikiem krecimy wiencem, palac na pych, sprzeglo kreci kolem zamachowym.
Mysle ze chodzi tutaj o cos innego. A mianowicie o to ze jezeli Diesel nie chce odpalic, to nie koniecznie to musi byc wina akumulatora. Juz wtedy moze byc kiepsko z silnikiem! Rozrusznik nie ma sily aby spowodowac SAJGON w silniku, a ciagnac autem auto mozna naprawde wiele zdzialac.
Pozatym odpalajac na pych/ciag mniej doswiadczeni kierowcy bez pojecia o mechanice, zapewne zapominaja o nagrzaniu swiec zarowych, do cylindrow dostaje sie ropa, i nie jest spalana, zbiera sie jej coraz wiecej, a jak wiadomo 1ml ropy nie cisniemy tak aby jej objetnosc zamlala o 20-30 razy, bo o tyle sie zmienia objetosc mieszanki w cylindrze diesla po skompresowaniu jej.
Tutaj moglyby nastapic przypadek gdzie to paliwo nie pozwoliloby na otwarcie zie zaworow, zawory stawialyby duzy opor walkowi rozrzadu, ten jednak staralby sie przekrecic, i w wyniku tego byc moze doszloby do powykrzywania sie zaworow, i pekniecia paska rozrzadu, ktory chcialbym pokrecic zblokowanym przez zawory walkiem rozrzadu.
To sa tylko moje czysto teoretyczne dywagacje. Jak jest w rzeczywistosci nie mam pojecia. Ale wydaje mi sie ze wlasnie tak sie musi dziac. Tylko w cylindrze naprawde musialoby sie duuuuuzo tej ropy nazbierac aby zblokowala zawory i to wydaje mi sie ogromnie malo prawdopodobne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- cheatoss
 - Maniak
 - Posty: 1656
 - Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Szczecin
 
raz musialem odpalic diesla na pych, po prostu z koniecznosci, ale nie jest to przeciez zadna tragedia...
tak samo jak dojezdzamy do zjazdu z autostrady, jedziemy 140, wrzucamy luz... i przy zadowalajacej nas predkosci wrzucamy bieg, puszczamy sprzeglo i silnik wkreca sie momentalnie na 2, 3 tysiace obrotow, zaleznie od biegu... nic zlego sie nie dzieje...
na pewno nie mozna odpalac, a raczej nie da sie odpalac na pych automatow =] i kategorycznie nie powinno sie ich holowac, pomimo tego ponetnego N =]
			
			
									
						
							tak samo jak dojezdzamy do zjazdu z autostrady, jedziemy 140, wrzucamy luz... i przy zadowalajacej nas predkosci wrzucamy bieg, puszczamy sprzeglo i silnik wkreca sie momentalnie na 2, 3 tysiace obrotow, zaleznie od biegu... nic zlego sie nie dzieje...
na pewno nie mozna odpalac, a raczej nie da sie odpalac na pych automatow =] i kategorycznie nie powinno sie ich holowac, pomimo tego ponetnego N =]



sprzedany
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
cheetos...wrzucasz na luz przy 140?
Gratuluje odwagi!
Jak nie wiesz o co chodzi, pobaw sie kiedys szybko puszczanymi resorakami...
 tak wlasnie fajnie zachowywac sie bedzie wtedy pug...:/
Juz nie wspomne co bedzie jak bedzie troszeczke slisko przy ponownym zapinaniu biegu (jak sie uprzec to zablokujesz kola...)
			
			
									
						
							Gratuluje odwagi!
Jak nie wiesz o co chodzi, pobaw sie kiedys szybko puszczanymi resorakami...
Juz nie wspomne co bedzie jak bedzie troszeczke slisko przy ponownym zapinaniu biegu (jak sie uprzec to zablokujesz kola...)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
