Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??
- 
				Lcf
 
Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??
Witam,
jestem tu nowy. Zastanawiam sie czy da rade ten silnik wstawic do 205/309 i do ktorej wersji silnikowej bedzie najlatwiej. Mam P306 ale bez tylu (caly zmasakrowany), ale silnik jest OK.
Czy P309 GTi jest duzo ciezszy od 205 GTi ??
Czy ten silnik (XU10J4RS - 124kW) da rade jeszcze jakos podkrecic ?? I czy przelozyc go lepiej ze skrzynia (6 bieg) czy wstawic do skrzyni 205/309 GTi (5 bieg). Jakich osiagow mozna sie psodziewac po takim swapie ??
			
			
									
						
										
						jestem tu nowy. Zastanawiam sie czy da rade ten silnik wstawic do 205/309 i do ktorej wersji silnikowej bedzie najlatwiej. Mam P306 ale bez tylu (caly zmasakrowany), ale silnik jest OK.
Czy P309 GTi jest duzo ciezszy od 205 GTi ??
Czy ten silnik (XU10J4RS - 124kW) da rade jeszcze jakos podkrecic ?? I czy przelozyc go lepiej ze skrzynia (6 bieg) czy wstawic do skrzyni 205/309 GTi (5 bieg). Jakich osiagow mozna sie psodziewac po takim swapie ??
- Michal gti
 - Uzalezniony
 - Posty: 897
 - Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
 - Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
 - Lokalizacja: Wawa
 - Kontakt:
 
- 
				Lcf
 
- Dżon Dobra Nadzieja
 - Uzalezniony
 - Posty: 995
 - Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Sosnowiec
 
- Michal gti
 - Uzalezniony
 - Posty: 897
 - Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
 - Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
 - Lokalizacja: Wawa
 - Kontakt:
 
Prosze bardzoDaj moze jakis namiar
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 06&start=0
i tu trochę znajdziesz
http://www.205gti.com
Pozdrawiam
- Ari
 - Junior
 - Posty: 183
 - Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
 - Numer Gadu-gadu: 6883999
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Masz racje Piweł N-kowe 306tki miały ponad 190 KM, np obydwa bolidy Grześka Grzyba, ale nie były one zbyt "czyste". Tak naprawde niewiele było tam zrobione, ale jednak. Powiększane kanały dolotowe i wylotowe, kanały w głowicy, specjalny nkowy wydech i pare rzeczy których Wozowicz nie zdradzil. Wprawdzie to niewiele, ale jednak ciezko samo elektronika zrobic ponad 190 KM. Realne wydaje się być pod 180, oczywiscie o  ile wszystko inne jest sprawne
			
			
									
						
										
						- Ari
 - Junior
 - Posty: 183
 - Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
 - Numer Gadu-gadu: 6883999
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Ale dobrze ze Cie złapałem Piweł. Mam pytanko
Wszedłem na stronke http://gti.peugeot205.pl i wyczytałem w dziale tuning takie zdanie napisane przez Piwła: "Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki różnią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca !), przekręca kluczyk i odjeżdża"
W związku z tym mam pytanie: 1. Jakie to czujniki (czy jeden z nich to podciśnieniowy bączek do wolnych obrotów?) 2. Czy trzeba je podłączać - jeśli tak to do czego (dorabiac kabelek czy lepiej przełożyć oryginalną wiązkę, a jeśli nie trzeba to czy nie będzie jakiś anomalii??
Pozdro
_________________
			
			
									
						
										
						Wszedłem na stronke http://gti.peugeot205.pl i wyczytałem w dziale tuning takie zdanie napisane przez Piwła: "Większość ludzi ma najwięcej problemów z tym ostatnim punktem. Dla ułatwienia dodam, że najłatwiej wsadzać 150-konnego Migacza XU9J4/Z (z katalizatorem - DFW) zamiast 120-konnego XU9JAZ (również z katalizatorem - DKZ) - wiązki różnią się tylko dwoma czujnikami których w 205-tce oryginalnie nie ma. Resztę się podpina (w te same dokładnie miejsca !), przekręca kluczyk i odjeżdża"
W związku z tym mam pytanie: 1. Jakie to czujniki (czy jeden z nich to podciśnieniowy bączek do wolnych obrotów?) 2. Czy trzeba je podłączać - jeśli tak to do czego (dorabiac kabelek czy lepiej przełożyć oryginalną wiązkę, a jeśli nie trzeba to czy nie będzie jakiś anomalii??
Pozdro
_________________
- Ari
 - Junior
 - Posty: 183
 - Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
 - Numer Gadu-gadu: 6883999
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Baaardzo dziękuję za odpowiedz. Bardzo mi pomogłeś. Faktycznie nieściśle się wyraziłem  
 . A powiedz mi jeszcze jedno, jakbyś był tak dobry. Bo rozumiem ze odcialeś kabelki od wiązki z miga i wpiąles ja do wiazki z 8v. Jeden koniec do poszczególnych czujników, a drugi jak sadze idzie do kompa a tam jest taka szeroooka wtyczka. Jak włożyłeś te kable w te wtyczke, w które miejsce. Czy moze te kable maja isc gdzie indziej??
			
			
									
						
										
						- stef
 - Uzalezniony
 - Posty: 995
 - Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
 - Posiadany PUG: 205mi16
 - Numer Gadu-gadu: 4896812
 - Lokalizacja: okolice Lublina
 - Kontakt:
 
Piwel napisal:
"Po osobistych przykrych doświadczeniach
 z 205-tką (ciężki silnik z przodu i lekki tył) polecałbym jednak pchać ten motor raczej do 309 - różnica masy na korzyść 205 nie rekompensuje moim zdaniem możliwości zbyt łatwego przeniesienia się na tamten świat"
Wydaje mi sie ze troche przesadziles z tym dociazeniem przodu! Bo o ile wzrosnie masa silnika wzgledem seryjnego 1.9 GTi - 20 gora 30kg - czy to az taka "zabojcza" roznica - a moze to byla kwestia "wysluzonego tylnego zawieszenia" lub techniki jazdy w owych warunkach!
Przeciez jezdza 205 16V w rajdach, rally crossie itp! - czy specjalnie im dociazaja tyl (klatka bezpieczenstwa, akumulator)
LCF - na pewno bedzie trudniej upchac XU10J4RS w 205-tce niz w 309-tce, ale jezeli chcesz miec samochod o super osiagach wybierz wlasnie 205 !
			
			
									
						
										
						"Po osobistych przykrych doświadczeniach
Wydaje mi sie ze troche przesadziles z tym dociazeniem przodu! Bo o ile wzrosnie masa silnika wzgledem seryjnego 1.9 GTi - 20 gora 30kg - czy to az taka "zabojcza" roznica - a moze to byla kwestia "wysluzonego tylnego zawieszenia" lub techniki jazdy w owych warunkach!
Przeciez jezdza 205 16V w rajdach, rally crossie itp! - czy specjalnie im dociazaja tyl (klatka bezpieczenstwa, akumulator)
LCF - na pewno bedzie trudniej upchac XU10J4RS w 205-tce niz w 309-tce, ale jezeli chcesz miec samochod o super osiagach wybierz wlasnie 205 !
   
