Wycieki oleju

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

Witam.

Mam problem z moim TU3, wiecznie kapie z niego olej, wymieniłem już 3 uszczelkę pod pokrywą zaworów i po 3-4 miesiącach znowu leje się po całym silniku, z pod aparatu tak leci ze skrzynia biegów jest cała oblana i oblepiona brudem... z odmy syfi się do wtrysku przez co okolice wtrysku tez są brudne mimo że tą płaską rurę co leci nią powietrze z filtra do wtrysku wkleiłem na silikon temperaturowy i mocno ściągnąłem cybantem...

Silnik mimo to chodzi dobrze, nie kopci nic a nic nawet pod obciążeniem ani przy odpalaniu, pali od pierwszego i nie ma problemów z brakiem mocy.

Czy silnik TU musi zostawiać po sobie ślady na parkingu...????????? parkuję na jasnej kostce utex i wkurzają mnie te ślady i strata oleju a jeżdzę na półsyntetyku 10 w 40 castrol
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wycieki oleju

Post autor: skola »

oczywiscie ze nie musi u mnie wycieków na podloze BRAK.

Uszczelka pod pokrywa zaworow tez mam spocona ale nie leje sie z tego wymienialem tez 3 razy i to same markowe rzeczy, ostatnio dalem dodatkowo do nowej uszczelki sylikon i dalo to bardzo dobry efekt.

Spod aparatu może leciec wiadomo albo duzy orling gumowy albo z wnętrza aparatu tzn wtedy wymiana simeringu małego na osce aparatu. Da rade to wykonać samemu, poszukaj ostatnio podawalem wymiary ow simeringow do aparatu ducialleri i do bosha bo miałem 2 w reku i 2 rozłożyłem.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

Dzieki za pocieszenie, w takim razie zainwestuję w jeszcze jedną uszczelkę, tym razem poskładam na silikonie tak jak Ty :) i rozejrzę się za oringiem do aparatu, mam ten ducialleri.

A jak u Ciebie wygląda kwestia odmy?? też Ci syf leci z odmy do wtrysku?? ktoś mi kiedyś radził zeby tam takie siteczko włożyć, bodajze z poldka, ale miałem obawy jak to zamocować zeby przypadkiem do silnika nie wciągnęło tego sitka...
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wycieki oleju

Post autor: skola »

ja mam gaźnik a syf z odmy zbieram w malym pojemniczku przez przewód :P

co do aparatu cieknie ci spod tego oringa czyli przy bloku czy cieknie ci tak jakby z modulu zapłonowego?

Jesli z modułu czyli musisz ściągać caly aparat i rozbijać go na czesci i wymienić simering,
do ducialeri masz tu wymiar 10x16x4 mm

http://sklep.salko.pl/produkt,32773,428 ... x16x4.html
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

Dzięka za wymiary oringa i namiary na sklep _O_ cieknie własnie za modułem zapłonowym, dzisiaj umyłem silnik, myślałem ze po powrocie do domu uszczelnię pokrywę zaworów silikonem i przez noc sobie wyschnie, niestety po otwarciu maski zobaczyłem olejowy potop po stronie kolektora wydechowego :/

Jutro z rana chyba powtórka z mycia, potem klejenie i cały dzień w garażu az silikon wyschnie 8)7

plus tego taki że tak czysto w życiu pod maską nie było, no i chyba zrobię sobie grilla jak pogoda dopisze :P
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wycieki oleju

Post autor: skola »

Jesli kupisz sylikon wysokotemperaturowy, np VICTOR REINZ - REINZOILS to on schnie max 2 godzinki i jest chyba jednym z lepszych oO. Koszt tubki to okolo 19 zl

Możesz nim kleić wszystko co z benzyna, okładem chłodzenia i olejem jest związane.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Wojtek
Uzalezniony
Posty: 642
Rejestracja: 21 sty pn, 2008 11:57 am
Posiadany PUG: 206. 1.4 XT
Numer Gadu-gadu: 2478139
Lokalizacja: Katowice

Re: Wycieki oleju

Post autor: Wojtek »

Ja miałem spokój do nie dawna, a 2 miesiące temu po raz pierwszy zobaczyłem plamę pod autem. Dwa tyg temu został wymieniony oring przy aparacie zapłonowym i uszczelniacz wału od strony skrzyni biegów. Efektów pozytywnych brak, jutro auto idzie na kolejne oględziny i robotę, napiszę co mu tam dolega.

P.S. W aucie nie zniosę dwóch rzeczy - jak mi kapie olej i jak się auto gotuje. Może pukać, stukać, hałasować, ale tych dwóch spraw nie zniosę :P
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wycieki oleju

Post autor: borek_wpr »

Ja również wymieniłem pierścień typu O-ring fi 36.5x3 uszczelniający aparat zapłonowy i kicha.Dalej się poci i od czasu do czasu kapnie na skrzynię.Wiatr rozdmuchuje olej i w efekcie wygląda to tak jakby skrzynię polał butelką oleju choć pod autem sucho.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

Widzę że te aparaty zapłonowe to stały punkt w 205.

Pokrywa zaworów zrobiona, jest sucho, za aparat się nie wziąlem jeszcze.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wycieki oleju

Post autor: skola »

a jak przykleiłeś bo zapomniałem ci powiedziec, powinieneś dac mala warstekwe sylikonu na blok oraz tu wazne, duzo sylikonu do uszczelki w sensie tam gdzie wchodzi ten grzbiet calej pokrywy!

Aparat tez jest do ogarniecia ale trzeba uważać żeby dobrze zlozyc bo mozna go stracić bezpowrotnie :P
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wycieki oleju

Post autor: borek_wpr »

Przy demontażu aparatu zapłonowego warto wszystko oznaczyć np. rysikiem łącznie z położeniem palca rozdzielacza.Można też pstryknąć fotki wnętrza.Natomiast nie wolno zapomnieć posmarować pastą odbierającą ciepło sam moduł zapłonowy. Brak pasty to spalony moduł.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

Co do klejenia, po zdjęciu uszczelka i pokrywa poszły do mycia i odtłuszczenia, kanta głowicy również została odtłuszczona, do wnętrza uszczelki dałem silikon tak ze po nałozeniu na kant pokrywy nadmiar powyłaził, na głowicę poszła warstewka, taki pasek cieniutki, po nalożeniu i dokręceniu pokrywy ładnie się rozpłynęło gdzie trzeba a nadmiar usunąłem żeby to po ludzku wyglądało :)


Do borek wpr - zdziwiło mnie to co piszesz o paście termo przewodzącej pod modułem.... ja mam bez i działa już ponad rok, ale fabrycznie była, teraz niema bo mi moduł padł a nie miałem pasty i poskładałem na sucho.
droga taka pasta?? mimo wszystko szkoda modułu...
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Wycieki oleju

Post autor: skola »

ee ta pasta termoprzewodzaca to chyba jest juz przesada ale faktycznie oryginalnie tam takie cos bylo, u mnie etz to jedzi juz ze 2 lata nic mu nie dolega oO

koszt pasty to 20 zl wiec troszke drogo
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Wycieki oleju

Post autor: gti&green »

chodzony sprawny moduł też kosztuje 20 zł 8)7
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wycieki oleju

Post autor: borek_wpr »

Brak pasty (bo musiałem zdjąć moduł aby dostać się do regulacji kąta wyprzedzenia a pastę starłem) kosztował mnie siedem stówek.Laweta,hotel + warsztat. W silniku benzynowym początki przegrzania modułu objawiają się tym że nagle traci obroty, jakby zabrakło paliwa i auto staje.Wystarczy pokręcić rozrusznikiem i odpala. Po kilku dniach objaw się powtarza.I znowu jest dobrze. Dorze- do momentu kiedy całkowicie padnie. I mamy koszty. Co do ceny pasty to zaczyna się od niecałych dwóch zł i wystarczy na pokrycie powierzchni modułu.Cena nowego modułu w zależności od posiadanej gotówki. Od sześćdziesięciu do dwustu zł. Wybór należy do wybierającego. >:)
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ