problem z chłodzeniem
- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
problem z chłodzeniem
Mam problem z chłodzeniem, cały płyn wraca mi się do zbiorniczka wyrównawczego, że mało go nie rozsadzi ;/ wentylator nawija na największych obrotach, temperatura powyżej 90, czy to chłodnica, jest do du*py? nie ma obiegu? nie wiem, ktoś mi podpowie co zrobić?  bo już głupi jestem.
Mało tego silniczek krokowy dziś wymieniłem, po odpaleniu dostał obrotów ponad 3000 i przy czym płyn mi "wykipiał" przez korek wlewu od chłodnicy. teraz obroty niby w porządku, ale dzieje się tak jak napisałem wyżej.
Ogólnie chciałem zapytać, co może być tego przyczyną????
Pozdrawiam!
			
			
									
						
							Mało tego silniczek krokowy dziś wymieniłem, po odpaleniu dostał obrotów ponad 3000 i przy czym płyn mi "wykipiał" przez korek wlewu od chłodnicy. teraz obroty niby w porządku, ale dzieje się tak jak napisałem wyżej.
Ogólnie chciałem zapytać, co może być tego przyczyną????
Pozdrawiam!
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- dexen
 - Junior
 - Posty: 453
 - Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
 - Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
 - Numer Gadu-gadu: 3222175
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: problem z chłodzeniem
jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.
			
			
									
						
							return -ENOCOMPREHEND;  ||  my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
			
						- ciechom
 - Junior
 - Posty: 477
 - Rejestracja: 10 kwie ndz, 2011 9:14 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI, 205 Look
 - Numer Gadu-gadu: 0
 
Re: problem z chłodzeniem
Moim zdaniem gdzieś jest zator ... pompa pcha płyn ... a on nie ma jak dalej lecieć i wywala w słabych punktach - korek i zb. wyrównawczy ...
a jaki stan chłodnicy ?
			
			
									
						
										
						a jaki stan chłodnicy ?
to można sprawdzić w poziomie i jakości oleju na bagneciedexen pisze:jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.
- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
dexen pisze:jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.
uszczelkę miałem wymieniona, jakiś rok temu, patrząc po bagnecie, olej wydaje się być normalny taki jak powinien być, oby nie to..
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
[quote="ciechom"]Moim zdaniem gdzieś jest zator ... pompa pcha płyn ... a on nie ma jak dalej lecieć i wywala w słabych punktach - korek i zb. wyrównawczy ...
a jaki stan chłodnicy ?
chłodnica mi się wydaje taka trochę nie za ciekawa, trochę pozalepiana nie wiem czym, ciężko mi określić, pompę wody tez miałem wymieniana rok temu, i ostatnio zauważyłem że się coś z niej poci (tzn nie coś tylko płyn)
			
			
									
						
							a jaki stan chłodnicy ?
chłodnica mi się wydaje taka trochę nie za ciekawa, trochę pozalepiana nie wiem czym, ciężko mi określić, pompę wody tez miałem wymieniana rok temu, i ostatnio zauważyłem że się coś z niej poci (tzn nie coś tylko płyn)
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- ciechom
 - Junior
 - Posty: 477
 - Rejestracja: 10 kwie ndz, 2011 9:14 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI, 205 Look
 - Numer Gadu-gadu: 0
 
Re: problem z chłodzeniem
a jak odkręcisz odpowietrznik to leci płyn ? czy powietrze ?
			
			
									
						
										
						- dexen
 - Junior
 - Posty: 453
 - Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
 - Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
 - Numer Gadu-gadu: 3222175
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: problem z chłodzeniem
na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia :P) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.
zajrzyj do książki; był opisany jakiś prosty test w rodzaju, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik, zobacz czy lecą równomiernie bąble powierza, szczególnie po przygazowaniu.
swoją drogą, dziwne to z obrotami... może przez brak/zbyt niski poziom płynu chłodzącego, czujnik temperatury jest zimny i komputer dozuje więcej paliwa niż trzeba?
			
			
									
						
							zajrzyj do książki; był opisany jakiś prosty test w rodzaju, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik, zobacz czy lecą równomiernie bąble powierza, szczególnie po przygazowaniu.
swoją drogą, dziwne to z obrotami... może przez brak/zbyt niski poziom płynu chłodzącego, czujnik temperatury jest zimny i komputer dozuje więcej paliwa niż trzeba?
return -ENOCOMPREHEND;  ||  my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
			
						- ciechom
 - Junior
 - Posty: 477
 - Rejestracja: 10 kwie ndz, 2011 9:14 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI, 205 Look
 - Numer Gadu-gadu: 0
 
Re: problem z chłodzeniem
na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.
zdarzyła się taka przygoda
- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
leciał płyn, ale potem wsiadłem pojechałem, zagotował się, wróciłem do garażu, wkurzyłem się i go zostawiłem nie zaglądając dalej.ciechom pisze:a jak odkręcisz odpowietrznik to leci płyn ? czy powietrze ?
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
dexen pisze:na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.
zajrzyj do książki; był opisany jakiś prosty test w rodzaju, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik, zobacz czy lecą równomiernie bąble powierza, szczególnie po przygazowaniu.
swoją drogą, dziwne to z obrotami... może przez brak/zbyt niski poziom płynu chłodzącego, czujnik temperatury jest zimny i komputer dozuje więcej paliwa niż trzeba?
tzn na początku mu się coś po*ebało z tymi obrotami później się jakoś ustabilizowało, ale z godzinę to chodził na 3000, oczywiście najpierw zatankowałem mu płynu
sprawdzę, rano ten test.
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
No dobra, dziś dolałem płynu tyle ile być powinno, poluzowałem korek od zbiorniczka wyrównawczego i na poluzowanym korku zrobiłem parę kilometrów, przy prędkości mniej więcej 100km/h
wtedy temperatura wynosiła, miedzy 80 a 90 stopni, wentylator załączył się na najniższych obrotach dopiero na postoju, co mu może być???
			
			
									
						
							wtedy temperatura wynosiła, miedzy 80 a 90 stopni, wentylator załączył się na najniższych obrotach dopiero na postoju, co mu może być???
http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- ciechom
 - Junior
 - Posty: 477
 - Rejestracja: 10 kwie ndz, 2011 9:14 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI, 205 Look
 - Numer Gadu-gadu: 0
 
Re: problem z chłodzeniem
temperatura wynosiła, miedzy 80 a 90 stopni, wentylator załączył się na najniższych obrotach dopiero na postoju
wiatrak odpala się powyżej 90*
a jak skończyłeś jazdę to (na poluzowanym korku) brakowało płynu ?
- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
tak cały czas korek byl poluzowany, płyn byl, minimalnie wylecial przez ten korek ale juz sie tak nie buzowalo w zbiorniczku
			
			
									
						
							http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 
			
						- ciechom
 - Junior
 - Posty: 477
 - Rejestracja: 10 kwie ndz, 2011 9:14 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI, 205 Look
 - Numer Gadu-gadu: 0
 
Re: problem z chłodzeniem
czyli masz przedmuchy ... :/
			
			
									
						
										
						- Cielu
 - Nowicjusz
 - Posty: 52
 - Rejestracja: 06 lut ndz, 2011 9:53 pm
 - Posiadany PUG: Był 205 1.6 Automatic, Fiat Seicento 1.1
 - Numer Gadu-gadu: 2119139
 - Lokalizacja: Otwock/Okolice
 
Re: problem z chłodzeniem
hm, dzięki, nie zbyt dobre info ;/ ale przynajmniej wiem na czym stoję...
			
			
									
						
							http://cielu.peugeot205.pl/  <=== PIERZOT 