Ja miałem porównanie jeśli chodzi o silniki 1,8 XUD7 oraz 1,9 XUD9Y w dodatku teraz mam 1,8 z turbiną XUD7TE.
Powiem tak pomiędzy wolnossącymi silnikami o różnej pojemności nie ma wielkiej różnicy jeśli chodzi o dynamikę, chociaż 1,9 lepiej przyśpiesza przy większych prędkościach, ale w jeździe miejskiej są to różnice kompletnie nieodczuwalne. Dużą różnice można zauważyć w generacjach silnika 1,9 na układzie wtryskowym Boscha oraz Lucasa. Silnik na pompie wtryskowej Boscha jest dużo dynamiczniejszy i czuć, że "chce jechać". Także poleciłbym silnik XUD9Y z osprzętem Boscha. W nowszych wersjach tego silnika były zamontowane zawory dopalania spalin, sterowane podciśnieniowo (miałem już taki w foreverze z 1994 roku). Jeśli chodzi o spalanie potwierdzam dane z poprzednich wpisów 4,5l przy silniku 1,8 oraz 5 litrów przy silniku 1,9 i mówię tu o średnim spalaniu w cyklu mieszanym.
Moim zdaniem są to najlepsze silniki napędzane paliwem szatana montowane w samochodach francuskich, dlatego, że są totalnie bezawaryjne. Zjeździłem z tymi silnikami wiele kilometrów zarówno w Polsce i za granicą i nigdy nie miałem obaw, że mnie zawiedzie
