Mały update, bo wiosna przebiegała bardzo pracowicie.
Pug dostał nowe zawieszenie, z przodu gwint H&R MONO z regenerowalnym amortyzatorem upside-down (specyfikacja asfaltowa), z tyłu druga, obniżona belka z GTI w super stanie. Przy okazji konserwacja podłogi pod bagażnikiem i bakiem i zmieniona pompa paliwa.
Zbudowałem nowy wydech z katalizatorem z 205 Gutmann turbo, seryjnym tłumnikiem środkowym Bosal z 405 Mi16 i końcowym przelotowym Borla, wszystko poskładane na nierdzewce 2". Jest bardzo głośno i basowo niestety. Mam też wrażenie, że za mocno odprężyłem motor - wydaje mi się, że na starym przelocie z końcowym z 405 XUD lepiej się wkręcał, szczególnie na wysokich obrotach. No ale zobaczymy za tydzień na hamowni. Rozważam powrót do końcowego z XUD lub jakiś silencer.
Zamontowałem większą przepustnicę z VAG V6, w końcu autem nie szarpie przy lekkim muśnięciu gazu, kultura jazdy, szczególnie w korkach bez porównania.
I najważniejsza inwestycja, tym razem w bezpieczeństwo. W środku zagościła lekka i mocna klatka cro-mo z homologacji rajdowego GTI. Poprawek wymagały mufy, łączenia przedniej części z rollbarem, dodałem też dodatkową poprzeczkę z tyłu aby zrobić krzyż. Wszystko zostało wypiaskowane i pomalowane proszkowo w czarny mat. Przy okazji kompletnego wybebeszenia, poszła konserwacja wnętrza oraz czyszczenie i pranie tapicerek.
I jeszcze mały tjuning w czasie oczekiwania na specjalistów, którzy notorycznie miewają opóźnienia.
W końcu projekt stał się godny nazwy
Rallye16 - jest niski, sztywny, surowy i ordynarnie głośny, a prowadzi się jak przerośnięty gokart
A oto specyfikacja na AD2014, a dla wzrokowców kilka zdjęć:
