Odbudowa 205 gti Miami Blue
- atul77
 - Nowicjusz
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opolskie/Bawaria
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
więc powinąłem rękawy, kupiłem zapas piwa i ruszyłem z ciężkim sprzętem.
			
							
			
									
						
										
						- atul77
 - Nowicjusz
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opolskie/Bawaria
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
do odrdzewiania użyłem:
- kwasu fosforowego
- kwasu solnego (uwaga! niszczy również powłokę cynkową, o ile jeszcze istnieje i wymaga później zneutralizowania)
- brunox
Jako powłoki lakiernicze zostały użyte:
- podkład reaktywny: novol protect 340 (zdjęcia gdzieś zapodziałem)
- po wyschnięciu reaktywnego (latem ok 48h) poszedł epoksyd: novol 360
- na wszystko masa bitumiczna
- akryl i farba
			
							
			
													- kwasu fosforowego
- kwasu solnego (uwaga! niszczy również powłokę cynkową, o ile jeszcze istnieje i wymaga później zneutralizowania)
- brunox
Jako powłoki lakiernicze zostały użyte:
- podkład reaktywny: novol protect 340 (zdjęcia gdzieś zapodziałem)
- po wyschnięciu reaktywnego (latem ok 48h) poszedł epoksyd: novol 360
- na wszystko masa bitumiczna
- akryl i farba
					Ostatnio zmieniony 04 paź wt, 2016 9:07 am przez atul77, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- atul77
 - Nowicjusz
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opolskie/Bawaria
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
...i ostatnie lakierowanie, niestety z przyczyn konfliktowych z właścicielem warsztatu tylko pędzlem.
Samochód będzie jeszcze raz całościowo lakierowany, więc tym razem fachowca to poprawi!
			
							
			
									
						
										
						Samochód będzie jeszcze raz całościowo lakierowany, więc tym razem fachowca to poprawi!
- atul77
 - Nowicjusz
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opolskie/Bawaria
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
Walka z rdzą została zakończona, przyszedł czas na silnik.
Wszystkie przewody układu chłodzenia jak i powietrza zostały sprawdzone i odtłuszczone, następnie owinięte odporną na wysoką temperaturę i oleje taśmą samowulkanizującą.
Wiązka kabli została sprawdzona pod kątem pęknięć i owinięta w taśmę bawełnianą do wiązek.
Przy okazji wymienione zostały czujniki temperatury.
			
							
			
									
						
										
						Wszystkie przewody układu chłodzenia jak i powietrza zostały sprawdzone i odtłuszczone, następnie owinięte odporną na wysoką temperaturę i oleje taśmą samowulkanizującą.
Wiązka kabli została sprawdzona pod kątem pęknięć i owinięta w taśmę bawełnianą do wiązek.
Przy okazji wymienione zostały czujniki temperatury.
- nowak68
 - Maniak
 - Posty: 1892
 - Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Świętygród
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
Doktorze Frankenstein, gratuluję   
			
			
									
						
							Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
			
						- atul77
 - Nowicjusz
 - Posty: 70
 - Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opolskie/Bawaria
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
Witam, 
aktualny status: samochod zostal oddany do ponownego lakierowania od zewnatrz + komora silnika + podwozie.
Co sadziecie o nastepujacym zabezpieczeniu?:
1. Mechanicznew usuniecie rdzy + wytrawienie resztek kwasem.
2. Podklad reaktywny novol 340.
3. Po wyschnieciu reaktywnego ok 48h, epoksyd novol protect 360 - wiem na kartach technicznych jest napisane iz nie powinno sie dawac epoksydu na reaktywny als sprobowalem taki zabieg na zawieszeniu i wszystko ok, nic nie odpada i normalnie schnie.
4. Baranek
			
			
									
						
										
						aktualny status: samochod zostal oddany do ponownego lakierowania od zewnatrz + komora silnika + podwozie.
Co sadziecie o nastepujacym zabezpieczeniu?:
1. Mechanicznew usuniecie rdzy + wytrawienie resztek kwasem.
2. Podklad reaktywny novol 340.
3. Po wyschnieciu reaktywnego ok 48h, epoksyd novol protect 360 - wiem na kartach technicznych jest napisane iz nie powinno sie dawac epoksydu na reaktywny als sprobowalem taki zabieg na zawieszeniu i wszystko ok, nic nie odpada i normalnie schnie.
4. Baranek
- nowak68
 - Maniak
 - Posty: 1892
 - Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
 - Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Świętygród
 
Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue
Wywal  dłutkiem albo czymkolwiek wszystkie elastyczne uszczelnienia. Pod nimi też zwykle jest rdza. Położysz nowe w kilka godzin. 
Baranek jak wyschnie, dobrze maluje się farbą karoseryjną i bezbarwnym
 
Zainwestuj w śrubki, nakrętki i podkładki z nierdzewki i wymień wszystko co się da
 
Działaj
			
			
									
						
							Baranek jak wyschnie, dobrze maluje się farbą karoseryjną i bezbarwnym
Zainwestuj w śrubki, nakrętki i podkładki z nierdzewki i wymień wszystko co się da
Działaj
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987