To, że do leżaka trzeba lać dodatek potasowy albo ołowiowy bo dziad nie jest przystosowany do benzyny bezołowiołowej to wiadomo.
Jak to jednak wygląda w praktyce? Czy gniazda zaworowe rzeczywiście się wypalają? Jest w sumie rozwiązanie - utwardzanie tychże gniazd.
Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Ma to sens?
Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Junior
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
- Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
możesz zlecic azotowanie stali zalezy z czego jest wykonana glowica. trzeba by miec próbke do badan albo znac stop. wtedy moża sie dowiedziec czy stal jest azotowalna, do azoto-siarczanu czy do bromowania
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp
Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie
jest to nazwt mozliwe ochrona gwintow itp
Polecam harttech w lodzi albo platona w warszawie
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Ok, to już jakiś trop Przydałaby się druga głowica do leżaka
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Junior
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2014 10:56 am
- Posiadany PUG: 205 CTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
z tego co wiem fani motocrossu i dwusów korzyttaja z azotowania glowicy i bloku silnika ale tam są stopy aluminium jakieś. Nie dam sobie ręki uciąć. Ale wplwa to na żywotność silnika na duży plus powloka z azotu jest odporna na wysokie ciśnienie. Sam tą metode wykorzystwałem w wytłaczarkach dwuślimakowych.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Myślę, że najprostszym i najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana gniazd zaworowych na przystosowane do benzyny bezołowiowej. Leżak to protoplasta TU, komory spalania wyglądają bardzo podobnie, więc istnieje szansa, że gniazda i ewentualnie zawory pasują z TU
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Utwardzanie gniazd zaworów silnika/benzyna bezołowiowa
Hmmm... Grzesiu, jakieś doświadczenia? Czy póki co teoria?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...