Ogrzewanie domu

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 20 cze czw, 2019 9:11 pm

Stoje przed wyborem rodzaju ogrzewania na domek. Cale zycie w bloku i teraz dylemat.
Rozwazam ekogroch lub pellet, z tym ze o zakup dobrego to trudno.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: moralez » 20 cze czw, 2019 11:38 pm

Pellet będzie lepszym wyjściem.
Z czasem będą zakazywać pieców węglowych, nawet tych 5 kategorii.
Do tego dochodzi możliwość wygaszania pieca i rozpalania przez sterownik.
W kotłowni będzie czyściej.
Masz opcje uzyskania dofinansowania na zakup pieca?

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 21 cze pt, 2019 8:13 am

Dofinansowania nie dostane, bo z tego co sie dowiedzialem jak jest mozliwosc zrobienia przylacza gazowego to na inne juz nie dadza (u mnie jest gazosiag przed domem w drodze) No ja gazowego nie chce.
Z peletem to sie pytalem to duzo jest oszukanego, ze z wiorow po plytach robia itp.
Wg obliczen strony cieplowlasciwe roznica w kosztach nie wielka bo troche ponad tony peletu spalilo by wiecej

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4869
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: moralez » 21 cze pt, 2019 3:14 pm

zen81 pisze:Dofinansowania nie dostane, bo z tego co sie dowiedzialem jak jest mozliwosc zrobienia przylacza gazowego to na inne juz nie dadza (u mnie jest gazosiag przed domem w drodze) No ja gazowego nie chce.
Z peletem to sie pytalem to duzo jest oszukanego, ze z wiorow po plytach robia itp.
Wg obliczen strony cieplowlasciwe roznica w kosztach nie wielka bo troche ponad tony peletu spalilo by wiecej

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Z ekogroszkiem też nie jest łatwo od razu trafić coś przyzwoitego w dobrej cenie.
Mam kolegę który ma piec na pellet i miał przygodę z dostawa pelletu z płyt wiórowych. zadzwonił z reklamacja i wymienili mu pozostały opal.
Prosty sposób na sprawdzenie z czego jest pellet to wrzucić go do wody i zobaczyć co w niej pływa po rozpuszczeniu.

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 21 cze pt, 2019 6:05 pm

Jak to polaczki kombinuja by zyskac kosztem innego.
Przespie sie z ta mysla

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 335
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: hans » 22 cze sob, 2019 2:53 pm

ja grzeje dom i wode urzytkowa piecem na ekogroszek. 290 m2 spalam max 4 tony. a zpeletem probowalem i wychodzi duzo drozej i wiecej. dodam ze piec ma podajnik slimakowy, a sezon grzweczy od 1 pazdziernika do kwietnia
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 22 cze sob, 2019 4:46 pm

Znikome zuzycie patrzac na m2 do ogrzania.
Ja bede miał 150m2 z czego garazu nie planuje specjalnie ogrzewac.

Im wiecej czytam tym bardziej mysle skoro pellet A1 ma 17-19mj to ekogroch przecietny ma 24mj
Wiec juz sie nie dziwie ze pelletu idzie wiecej. Do poki zima nie bedzie ostra to pellet bedzie ok, jednak jak przyjda mrozy to trzeba bedzie sypac pelletu do podajnika non stop.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 335
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: hans » 23 cze ndz, 2019 12:11 am

garaz do postolu pojazdu nie powinien byc ogrzewany mabyc chlodny i przewiewny.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

lookash_c
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 26 mar pn, 2018 8:53 pm
Posiadany PUG: 205 CJ, 807, iOn
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Niecki / Białystok

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: lookash_c » 24 cze pn, 2019 10:57 am

zen81 pisze:Dofinansowania nie dostane, bo z tego co sie dowiedzialem jak jest mozliwosc zrobienia przylacza gazowego to na inne juz nie dadza (u mnie jest gazosiag przed domem w drodze) No ja gazowego nie chce.
Nie wiem dlaczego nie chcesz ogrzewania gazowego (IMO mając pod nosem to najlepszy wybór), ale zaproponuję nieco inne spojrzenie - rozważ od razu zainstalowanie fotowoltaiki oraz pompy ciepła (najprościej powietrznej). Inwestycja na starcie, ale potem koszty minimalne.

Ekogroszek czy pellet nie są bezobsługowe (jak by się mogło wydawać), ekogroszek mimo wszystko również istotnie brudzi.

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 24 cze pn, 2019 6:36 pm

Pompy ciepla dopiero czytalem o tym, jak zrobi sie bardziej powszechne i ceny troche pojda w dol to bede realnie nad tym myslal.

Gazu nie chce bo uzalezniony bede od 1dostawcy placac oplaty przesylowe i inne bzdety gdzie koszt samego gazu az tak wielki zapewne nie jest.



Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

lookash_c
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 26 mar pn, 2018 8:53 pm
Posiadany PUG: 205 CJ, 807, iOn
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Niecki / Białystok

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: lookash_c » 24 cze pn, 2019 9:23 pm

zen81 pisze:Pompy ciepla dopiero czytalem o tym, jak zrobi sie bardziej powszechne i ceny troche pojda w dol to bede realnie nad tym myslal.
To kup pompę w Chinach - "ryzyk-fizyk", bo gwarancji nie ma, ale tanio.
Gazu nie chce bo uzalezniony bede od 1dostawcy placac oplaty przesylowe i inne bzdety gdzie koszt samego gazu az tak wielki zapewne nie jest.
Czyli ideologia.
Jeśli kierujesz się komfortem użytkowania i bezobsługowością, to gazu nie przebijesz. Koszt ogrzewania przy sensownie zaizolowanym domu również nie jest wysoki (ja np. za gaz płacę rocznie ok. 1900 zł, kocioł kondensacyjny ogrzewa 200m2 domu pod Białymstokiem i produkuje ciepłą wodę dla 5-osobowej rodziny).

Prąd zapewne też masz z opłatami przesyłowymi i innymi bzdetami ;-P

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 27 cze czw, 2019 5:20 pm

Na ryzykowanie mnie po prostu nie stac.
Jak kupie weglowy to zobacze jak to bedzie z tym wycofywaniem sie Polski z uzywania wegla. Cos takiego czytalem ze unia wymusza

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6792
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: RafGentry » 28 cze pt, 2019 9:47 am

Przerabiałem w ostatnich latach przejście z pieca węglowego na ogrzewanie gazowe. W Krakowie to już od września 2019 konieczność. O tyle dobrze, że załapałem się na dotację - niby 100 procent, ale oczywiście dopłaciłem za lepszy piec, kaloryfery, rurki, etc.

Mając to doświadczenie, absolutnie odradzam inwestowanie nawet złotówki w piece węglowe. Za parę lat okaże się, że jakaś eko-uchwała faktycznie zabroni opalania węglem i będziesz w d...

Odrzucasz najlepszą opcję (gaz) i kilka ciekawych, nowatorskich (fotowoltaika i pompa ciepła), zmierzając w ślepą uliczkę. Mam wrażenie, że tak naprawdę już wybrałeś i nasze porady niewiele zmienią.

Ja od momentu przejścia na ogrzewanie gazowe jestem szczęśliwym i spokojnym człowiekiem 8)

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 28 cze pt, 2019 10:29 pm

Wyboru nie dokonalem jeszcze, dla mnie nowinka byly piece zgazowujace drewno.

A czarna magia jjest pompa ciepla zrobiona z klimatyzatora.

Po prostu zyjac caly czas w bloku nigdy mnie nie interesowalo cieplo w domkach. Teraz gdy przyszedl czas na to widze ze jestem w czarnej d.. Zdany na intuicje i wiare ze to co wybiore bedzie wlasciwe

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

Awatar użytkownika
zen81
Junior
Posty: 474
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Ogrzewanie domu

Post autor: zen81 » 10 lis ndz, 2019 9:03 pm

Od miesiąca działa piec na ekogroszek.
Póki co dosypujemy opał i jest ok.
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------

ODPOWIEDZ