kałuża oleju pod silnikiem!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

kałuża oleju pod silnikiem!

Post autor: iveras »

szlag mnie trafi :x postawiłem auto wczoraj wieczorem na miejscu, w którym przed chwilą pod silnikiem wyczaiłem wilgotną plame oleju średnicy ok 25cm. Więc co w końcu dzieje się z tym silnikiem :?:
- kopci na niebiesko podczas jazdy i postoju (bardzo mocno)
- głośno pracuje
- szybko się grzeje
- i teraz jeszcze ten wyciek (tak jakby pod paskiem klinowym)
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Ferguss

Post autor: Ferguss »

iver a byłeś u jakiegoś mechanika ?
bo wiesz tak z opisu to ciężko, bo czasem podobne objawy świadczą o różnych usterkach

mi dymił na niebiesko, ale akurat u mnie to była kwestia nie palenia na jeden gar, czyli wymieniłem świece i zalałem denaturatem
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

o kurka nie myślałem że aż tak źle... jak się przegrzewa, to mógł silikon pójść...
jakiś opisik dokładniejszy..
a gdzie stoi ta twoja furka..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

do mechaników boję się jeździć bo większość nawet nie przyjrzy się dokładnie, powie cokolwiek, a podczas naprawy doszuka się autentycznego problemu i jest wielkie zdziwienie "no proszę, kto by pomyślał, to będzie kosztować jakieeeś ... 1000 zł więcej, proszem szanownego pana". Świece mam nowe.

Auto stoi tam, dokąd nie podejdziesz w nocy z miską aby ściągnąć trochę świeżo wymienionego oleju ;)
Stoi na Sowińskiego 3 (Paderewskiego)

Mam nadzieje, że ta kałuża coś wyjaśni, bo nie wierzę, żeby wszystko naraz strzeliło!
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
luzak

Post autor: luzak »

uszczelka pod głowicą+ pod miską?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

jak chcesz to możemy się umówić na bezpłatną diagnostykę w domu klienta (czyli pod blokiem)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

wielkie dzięki woocash, pomyślimy :)
Właśnie wróciłem z placu boju. Zagrzałem silnik i sprawdziłem, że z bagnetu nie bryzga ani nie kopci. Kapie natomiast dalej. Po odpaleniu nieomieszkał zakopcić na niebiesko. :?
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Na pewno pali olej. Pali go przez uszczelniacze badz pierscienie. W 80% stawialbym na uszczelniacze.

Cieknie pewnie z simeringu walu korbowego od strony paska rozrzadu.

Wszystko to mozna zrobic u nas w Opolu... tylko najpierw trzebaby to naprawde zdiagnozowac i umowic sie na jakis dobry termin.

Ciekawi mnie natomiast fakt - dlaczego glosno chodzi! Co dla ciebie oznacza "glosno" ?? Stuka, wali ... czy poprostu jest glosniej ?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aaa i przeczytalem ze szybko sie grzeje - stawialbym na uszczelke pod glowica.... i byc moze dlatego tez kopci na niebiesko, i byc moze dlatego tez cieknie. Nie doczytalem tego na poczatku.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

u mnie jak odpalałem po remoncie (suchy był troche, chociaż przed złożeniem dałem troche oleju na tuleje) to była młockarnia... jak chodzi tak głośno to współczuje.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

to na 100% uszkodzona uszczelka pod głowicą, przy okazji demontażu głowicy obejrzysz sobie uszczelniacze na zaworach ale podejrzewam, że są do wymiany :?
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Uszczelka swoją drogą, ale jak jest plama pod paskiem klinowym to na 100% tak jak mówi Kaktus simmering wału (przypadłość ok 75% 205ek :)) A poza tym mały remoncik sie szykuje :|
Z tego co wiem to nie masz za dużo przejechane, więc raczej wystarczą Ci uszczelniacze i takie sprawy, pierścionki panewki i inne drogie sprawy powinny byc ok!!! Chyba że zamierzasz nim jeszcze jakiś czas jeździć to wtedy trzeba zaciągnąć kredyt i do roboty :cry:
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

ten wyciek :?: tak, to oczywiście uszkodzony uszczelniacz na wale korbowym!
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

dziękuję za diagnozę :) Trochę przykra sprawa, ale Rychu chyba masz rację, przejechane ma 180k więc mooooże panewki, zawory i pierścienie będą okey.
Wymienie wszystkie uszczelki i co będzie trzeba. Czy muszę planować głowicę po jej zdjęciu?
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Ja tez teraz mam remoncik, i koleś w sklepie (gdzie jest też serwis) u którego kupowałem części odradził mi kupowanie pierścionków bo stwierdził że jak się dba o silnik to TU spokojnie wytrzymują ok 350kkm, więc poradził tylko uszczelniacze i plan głowicy. Często jeżdżę do tego sklepu po prostu popytać się to i owo bo kolesie znają się na francuzach jak mało kto! Mógł zarobić sprzedając mi pierścienie ale jest uczciwy :wink:
Jak tylko skończę, mniej więcej jutro wieczorem, to napiszę cały kosztorys części i czynności takiego miniremonciku :)
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
ODPOWIEDZ