Półosie - w czym problem????

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Mad Max

Półosie - w czym problem????

Post autor: Mad Max »

Hello
Dzisiaj wymieniełem sobie wahacze przód i pojawił się dziwny problem... :?
Chodzi o półosie. Przed robotą stukały sobie tylko przy mocnych skrętach.
A po wymienie wahaczy ciekawostka, stukają gdy się przyspiesza na prostej drodze :!: Jadąc spokojnie cisza, hamując silnikiem cisza, wciskam gaz i zaczynają terkotać...
Czy może wie ktoś w czym problem???
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

a przebuby wewnętrzne dobrze wciśnięte ?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Też się przyłącze, przy jechaniu na wprost przy przyspieszaniu głównie na delikatnych łukach stukalo, przy ostrych łukach i mniejszych prędkościach cisza.
Stwierdziłem luzy wewnetrznych przegubów... czy przeguby mogą mieć wyczuwalny ręką luz??
Podejrzewam, że problem u mnie może tkwić w bardzo niskim zawieszeniu-wewnętrzne przeguby pracują ciągle mocno wygiete... czy od tego mogły się uszkodzić przeguby??
Dodam, że oś obrotu półosi w skrzyni jest duuuużo niżej od osi obrotu koła
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

jasne.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

jasne niejasne.... rozumiem ze jasne jest, że mogą się od tego sypać ...
Ale czy każdemu na niskim zawiasie sypia się wewnętrzne przeguby??
A co z tymi luzami? może być coś wyczuwalne? a pomijając półosie przy próbie toczenia przód- tył na biegu może wystepować luz czy jest to uszkodzenie skrzyni??
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

to jest luz dyferencjału
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no da się to wyczuć w ręce, jedną stroną kręcisz w jedną stronę i vice versa, a luz podczas toczenia samochodu to normalka (przynajmniej u mnie..)

ja nie mam niskiego zawiasu (patrz profil :twisted: ) więc nie wiem, ale na chłopski rozum jak przegub jest non stop wygięty to musi się szybciej zużywać.

póki nic nie chrobocze, ociera, bzyczy , brzdąka, gulgula, to jest OK.
_________________________
u mnie po wyjmowaniu sworzni stabilizatora (czy jak to się nazywa) mocnym odchylaniu koła by wymienić półośki zrąbały się poduszki McPersonów i stuka na każdej dziurze :evil:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Napewno dyferencjału i pewnie całej reszty przez którą przekazany jest moment z wału korbowego przy włączonym danym biegu... Ale czy taki luz to norma czy raczej powinno byc tam ciasno?? Miałem troche zapuszczony napęd przez kilka lat..., teraz rozebrałem wszystko i wszędzie jest wyczuwalny luz :wink: a chcę teraz zlikwidować wszelkie wibracje i stuki z napedu.
Kolejne pytanie czy półosie od dieseli sa wzajemnie wymienne z GTI 1,6? 1,9? czym sie różnią? czy w GTI są wymienne same przeguby?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

eee ja się na Gitach nie znam ;)
a luzy, no wiesz ciasno też nie może być...
po prostu LUUUZ :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Byłby luuz gdyby nie było właśnie stukania i chrobotania i wibracji:) niestety musze dojśc w czym problem.... a wyczuwalny luz mam na każdym przegubie głównie na wewnętrznych i oczywiście na samym dyferencjale... A przy seryjnym zawieszeniu półoś idzie prosto od skrzyni??
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

mi się wydaje, że przy normalnym obciążeniu półosie idą w miarę prosto
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tomek - a ile masz obnizony samochod? Na pewno jezeli jest obnizony ekstremalnie to przeguby beda sie zuzywaly szybciej, jednak watpie aby dzialo sie to ekstremalnei szybko.

Przy kreceniu kolem owszem moze byc luz - ale to jest luz dyferencjalu, badz luz kol zebatych w skrzyni.

Jezeli wyjmiesz polos, to recznie nie powinien byc wyczuwalny luz na przegubach! Moze to byc luz w granicach 1mm bo przeciez ciasno kamienie w kielichu tez siedziec nie moga. W kazdymbadz razie kazdy ciut wiekszy luz niz minimalny swiadczy o tym ze powoli przegub sie zaczyna konczyc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

posadzony jest mocno.... kolumny WEITEC znacznie obniżały oryginalnie benzyniaka TU jednak teraz przy XU miska olejowa jest 8,5 cm nad ziemią.... wahacze idą od wózka sporo do góry... półoś jest mocno wygieta... chyba czas pójśc w górę kilka cm...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

ogólnie nie było z tym żadnych problemów stukow itp. i po roku pojawiły sie drgania wibracje i stuki i dziwne dzwięki związane z napędem.... wyjąłem wszystko i na wszystkim są małe luzy :D a jak jest z tymi półosiami gti vs diesel?? przeguby w gti sa wymienne?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

tak w Gti sa wymienne.

Radzilbym auto podniesc do gory... bo rzeczywiscie jest bardzo mocno zglebione!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ