Półosie - w czym problem????

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

W Gti 1,6 i 1,9 są wymienne? są takie same? pasuja do diesela?
Ostatnio zmieniony 21 maja sob, 2005 8:13 pm przez tomek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie wiem.... zawsze myslalem ze Diesel i GTI maja dokladnie takie same polosie.

To w Dieslu przeguby nie sa wymienialne??
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ee no właśnie chyba gti i diesle w ogóle miały (prawie) takie samo zawieszenie
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Do tej pory nie miałem z przegubami problemów ale z tego co wiem do diesela wystepuje wymienna tylko cała półoś.... moze w TD jest jak w GTI bo i wózek i wahacze te same..
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak racja... TD i D maja rozne zawieszenie i rozne polosie :(
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

kurcze kto wie jak to jest... wsadziłbym z checia półosie z wymiennymi przegubami...
A od gti sprawdza się przy silniku diesela z momentem 190Nm ??
Swoją drogą gdy wahacze w normalnej pozycji są skierowane ku górze czyli tak: \_____/ to chyba niezbyt korzystnie wpływa na geometrie... ?? myślę że podniesienie o kilka cm będzie z miało dużo plusów :wink: chociażby będe mógł go w koncu lewarować :wink: dodam że trzeba go sporo podnieść żeby wahacze znalazły sie w poziomie....
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Mad Max

Post autor: Mad Max »

A wracając do mojego zapytania...
Woocash jak sprawdzić czy wlazły na swoje miejsce?
Przyznam że prawa półoś wysunęła się na tyle że zaczął lecieć olej ze skrzyni ale zaraz wcisnąłem z powrotem. Później, już przy dokręcaniu śrub, olej nie ciekł i tak na mój gust przegub siedział ok..
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tomek - polosie w Dieslu i GTi sa rozne, niestety nie beda pasowaly!

Mad Max - jezeli olej nie cieknie to raczej siedza na swoim miejscu. Polos lekko wchodzi w skrzynie. Wystarczy ja tam reka wepchnac do oporu i juz.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

nie, no jak wsadziłeś koło o siedzi na swoim miejscu to powinno być OK, kiedyś już ktoś pisał o tym w topicu jakimś, może wylazła sprężyna i nie ma docisku, WŁAŚNIE... to może tak być. bo normalnie taka sprężyna powoduje dociskanie tej puszki z wewn. przegubem do simeringu skrzyni, a jak spadnie z takiego cycka co ją trzyma na środku to może być kipisz z przegubem... ale ja nie jestem kaktus :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

hmm ciekawe.. silniki XU, skrzynie BE, długosci raczej te same, ale moze inne piasty??? czytałem coś kiedyś o podwojnych łozyskach w GTI to prawda?? 1,9 i 1,6 mają to samo?? wtedy półoś może będzie dłuższa ewentualnie wieloklin inny... Musze to sprawdzic jakos "naocznie"...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no ja widziałem tylko w leżakach :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No wlasnie dziwne... bo Diesel zwykly ma zawias jak TU... nie wiem.... trzebaby to gdzies sprawdzic.

Jezeli byloby to samo to dlaczego twoje sa niby nie rozbieralne?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Wiesz, rozbieralne są bo osłony jakos sie zmienia, ale nie kupisz samego przegubu jak do innych aut....
Troche się klaruje http://www.stuartmcguire.co.uk/pug/GB/205N/3/32E01A.HTM
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Rozebrałem wszystko i juz wiem :wink:
półoś sklada się z: perzegubu zewnętrznego, który jest na stałe połączony z dalszą częścią pólosi (rozkłada się na zewnętrzną "miskę" z kulami, a wybierak tych kul jest dalszą częścią pólosi) dalej się już rozkłada: mozna odłączyć cały kpl przegub wewnetrzny.
Czyli jest inaczej niż w wiekszosci aut gdzie mozna odłączyć i wymienić(kupić) sam kpl. zewnętrzny przegub.
Tutaj niby też mozna kupić przegub ale jest to tylko jego jedna część"miska" i chyba jest bez sensu wymieniać tylko jedną z współzużywających się części.....
Co dziwne nie można kupić oddzielnie: 1.przegubu wew i 2.reszty półosi z przegubem zew.
Jak się coś rozleci dostepna jest tylko cała półoś.
Jakie macie doświadczenia z regenerowanymi półosiami???
Jakie ceny??
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

Uzywalem regenerowanych jak mialem diesla. W toruniu robia to na pewno. Mialem roczna gwarancje, zadnych luzow po tymze roku i zadnego pukania (a poganialem zdrowo :wink: ) wiec bylo OK a kosztowala mnie ta polos miedzy 300 a 400 zl (chyba 340) moze troche mniej moze troche wiecej nie pamietam dokladnie, zreszta czasu troche uplynelo wiec to dane raczej nieaktualne
ODPOWIEDZ