Turbo w Pugu
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Turbo w Pugu
Pytam o Turbo do 205 GTI 1.9. Ktoś mi kiedyś powiedział że można znaleść turbo od Citroena BX Diesel Turbo. No i zamontować to z diesle do benzynki w pugu. NIe znam sie na mechanice i dlatego pytam czy to jest możliwe, a jeśli jest to jakie daje efekty i skutki uboczne (jeżeli są) OK dzięki
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Smialo mozna!
Na pewno trzeba zmienic kolektor wydechowy, i to wszystko fajnie popodlaczac
Ale da rade zrobic!
Problemem moze byc odprezenie silnika! Nie radze ladowac turbo do silnika ktory ma stopien sprezania 9.8:1 bo zrobi BUUM jak turbinka za duzo napompuje.
Na pewno warto taki uklad doposazyc w zaworek BOV, ktory bedzie regulowal odpowiednio cisnienie aby nie bylo za duze.
No i z cala pewnoscia z pod swiatel tak szybko pug sie zbierac nie bedzie jak zbiera sie teraz... no chyba ze turbinka nabierze energii
Wtedy bedzie juz fajnie. Na malych obrotach autko bedzie zmulone przez te turbo, no i przez mniejszy stopien sprezania.
Na pewno trzeba zmienic kolektor wydechowy, i to wszystko fajnie popodlaczac

Problemem moze byc odprezenie silnika! Nie radze ladowac turbo do silnika ktory ma stopien sprezania 9.8:1 bo zrobi BUUM jak turbinka za duzo napompuje.
Na pewno warto taki uklad doposazyc w zaworek BOV, ktory bedzie regulowal odpowiednio cisnienie aby nie bylo za duze.
No i z cala pewnoscia z pod swiatel tak szybko pug sie zbierac nie bedzie jak zbiera sie teraz... no chyba ze turbinka nabierze energii

http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
To może i ja dorzucę swoje 0,03 PLN, bo sam się interesowałem taką przeróbką. Jeśli chodzi o kolektor wydechowy to rzeczywiście taki od turbodiesla powinien dobrze pasować, jednak sama turbina raczej nie. Jeśli chodzi o BOVa, to akurat w silnikach naszych zabaweczek nie sprawdziłby się, bo ogłupiałby seryjny przepływomierz powietrza. Poza tym BOV nie służy do ustawiania ciśnienia doładowania - od tego sprężarka ma zawór tzw. Waste Gate, który upuszcza "bokiem" nadmiar spalin, żeby nie przekręcić sprężarki. Prawdą jest, że przed turbo przydałoby się odprężyć trochę ten motorek, bo inaczej za dużo nie da się tam nadmuchać bez zrobienia mu kuku. Co do zbierania się ze świateł - no cóż ja mimo wszystko wolałbym nie trafić na światłach na takiego uturbionego Puga
. Generalnie to temat rzeka i raczej nie da się tego zrobić za małe pieniądze, ale stosunek efektu do ceny na pewno warty grzechu
(i dużo lepszy niż przy dłubaniu w wolnossącym).


Ex 205 GTi...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja nie mowie o ustalaniu CISNIENIA DOLADOWANIA, ale o REGULOWANIU cisnienia w dolocie!! Po to aby nie wysadzic sam przewodow gumowych, bo zrobily by sie balony z nich!
BOV mozna dac przed przeplywomierz przeciez... albo mozna przeplywomierz wogole pominac, ale to juz trzeba by wiekszych modyfikacji.
Waste Gate oczywiscie tez musial by byc.
Co do swaiatel to masz racje, ale te autko by dopiero pozniej nas doszlo, na samym starcie zawsze szybszy bedzie zwykly GTI .. dopiero gdy turbina sie rozkreci, i sprezarka zacznie rzeczywiscie SPREZAC to wtedy taki Pug ma przewage, a w zaleznosci od wielkosci sprezarki, obroty potrzebne (sila spalin) do rozkrecenia turbiny sa coraz wieksze.
Musisz pamietac, ze jak spalin jest dosc malo, to powietrze i tak idzie przez sprezarke, tak wiec sprezarka jest krecona poprzez podcisnienie itp... to wszystko to sa OPORY! Do tego dochodzi jeszcze odprezony silnik, ktory tez juz nie ma takiej mocy jak zwykly GTI.
Tak wiec upieram nadal sie przy swoim ze na swiatlach spokojnie na 100-200 metrach zwykle GTI objedzie takie TURBO.. pozniej juz nie bedzie tak rozowo!
Problemem tez moze byc smarowanie sprezarki i turbiny...
BOV mozna dac przed przeplywomierz przeciez... albo mozna przeplywomierz wogole pominac, ale to juz trzeba by wiekszych modyfikacji.
Waste Gate oczywiscie tez musial by byc.
Co do swaiatel to masz racje, ale te autko by dopiero pozniej nas doszlo, na samym starcie zawsze szybszy bedzie zwykly GTI .. dopiero gdy turbina sie rozkreci, i sprezarka zacznie rzeczywiscie SPREZAC to wtedy taki Pug ma przewage, a w zaleznosci od wielkosci sprezarki, obroty potrzebne (sila spalin) do rozkrecenia turbiny sa coraz wieksze.
Musisz pamietac, ze jak spalin jest dosc malo, to powietrze i tak idzie przez sprezarke, tak wiec sprezarka jest krecona poprzez podcisnienie itp... to wszystko to sa OPORY! Do tego dochodzi jeszcze odprezony silnik, ktory tez juz nie ma takiej mocy jak zwykly GTI.
Tak wiec upieram nadal sie przy swoim ze na swiatlach spokojnie na 100-200 metrach zwykle GTI objedzie takie TURBO.. pozniej juz nie bedzie tak rozowo!
Problemem tez moze byc smarowanie sprezarki i turbiny...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Byc moze... ale jak go zamontowac??? Gdzie go wpiac??? Nie bardzo jest taka mozliwosc.
Do tego tez trzeba odprezyc silnik, a taki kompresor na pasku klinowym tez swoja moc zabiera...
Nie ma to jak poprosstu DUUZA pojemnosc auta
Jakies 5 litrow 
Bo z 1.6 cy 1.9 nawet jak z wolnossacego zrobimy duuuzo mocy, to tez bedzie ona osiagalna przy wysokich obrotach...
wiec nie ma zlotego srodka.
Do tego tez trzeba odprezyc silnik, a taki kompresor na pasku klinowym tez swoja moc zabiera...
Nie ma to jak poprosstu DUUZA pojemnosc auta


Bo z 1.6 cy 1.9 nawet jak z wolnossacego zrobimy duuuzo mocy, to tez bedzie ona osiagalna przy wysokich obrotach...
wiec nie ma zlotego srodka.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Kaktus parę rzeczy:
Primo: BOV musi być między sprężarką a przepustnicą, natomiast nasz seryjny przepływomierz powinien raczej być między filtrem a sprężarką (bo nie wyobrażam sobie żeby wyrobił na nadciśnieniu dawanym przez sprężarkę) - nie wiem więc jak BOV mógłby się znaleźć przed przepływką, a nawet gdyby to i tak komputer by głupiał.
Secundo: Kompresor to nie jest taki głupi pomysł. Był swego czasu nawet cały kit z kompresorem Turbonetics do tego silnika i dawał ok. 175 km. Nie wiem co prawda jak był podpięty, ale jakoś "dali radę"
. Argument o tym że kompresor zabiera część mocy jest IMHO zupełnie bez sensu - w takim razie po co w ogóle coś takiego wymyślili? Największym plusem przemawiającym za kompresorem jest za to łatwość montażu - nie trzeba chociażby rzeźbić w wydechu, a poza tym brak jest tej znienawidzonej "turbodziury" = moc rozwijana jest płynniej.
Tertio: z odprężaniem też nie ma co przesadzać, bo chyba nikt tu nie zakłada dmuchania 3 barów w silnik, w którym nic innego nie było robione. A podejrzewam, że nawet zniwelowanie podciśnienia w dolocie, nie mówiąc już o jakimś większym doładowaniu, dałoby niezłe efekty.
Pozdr
Piweł
Primo: BOV musi być między sprężarką a przepustnicą, natomiast nasz seryjny przepływomierz powinien raczej być między filtrem a sprężarką (bo nie wyobrażam sobie żeby wyrobił na nadciśnieniu dawanym przez sprężarkę) - nie wiem więc jak BOV mógłby się znaleźć przed przepływką, a nawet gdyby to i tak komputer by głupiał.
Secundo: Kompresor to nie jest taki głupi pomysł. Był swego czasu nawet cały kit z kompresorem Turbonetics do tego silnika i dawał ok. 175 km. Nie wiem co prawda jak był podpięty, ale jakoś "dali radę"

Tertio: z odprężaniem też nie ma co przesadzać, bo chyba nikt tu nie zakłada dmuchania 3 barów w silnik, w którym nic innego nie było robione. A podejrzewam, że nawet zniwelowanie podciśnienia w dolocie, nie mówiąc już o jakimś większym doładowaniu, dałoby niezłe efekty.
Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Chodzilo mi o to ze zabiera moc "rzeczywista" silnika, ale oczywiscie mocy dodaje, w wyniku czego tej mocy mamy wiecej, ale dopiero jak ten kompresor zacznie odpowiednio pompowac
Dol silnika na pewno bedzie slabszy niz w zwyklym atmosferycznym.

Dol silnika na pewno bedzie slabszy niz w zwyklym atmosferycznym.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jednej rzeczy nie czepiliscie sie...Kaktus pisze:Chodzilo mi o to ze zabiera moc "rzeczywista" silnika, ale oczywiscie mocy dodaje, w wyniku czego tej mocy mamy wiecej, ale dopiero jak ten kompresor zacznie odpowiednio pompowac![]()
Dol silnika na pewno bedzie slabszy niz w zwyklym atmosferycznym.
IMO pug ma slaby dol silnika (nie chodzi mi o obroty a o panewki i wal).
Turbo to zdecydowanie wiekszy moment, i troszke bym sie obawial o wal w dosyc starym silniku).
Co do kompresora, ma on wiele zalet (brak turbo dziury, malo zezby z kolektorem wydechowym) ale i podstawową wade - mianowicie sprawnosc... Mozna zalozyc, ze bedziemy dmuchali malo, ale skoro na dzien dobry dociazamy silnik kompresorem, to przy malym cisnieniu doladowania na niskich obrotach moze byc gorzej niz w serii.
Mnie zawsze interesowal rozwiazanie takiego napedu kompresora poprzez sprzeglo(ala madmax). przy spokojnej jezdzie na niskich obrotach sprezarke by sie odpinalo...
Co to turbo...kiszkowato mamy troche ulozone silniki - wydech i dolot po przeciwnych stronach....sporo rur by doszlo, nie wspomne ze brakuje juz miejsca na intercooler...niby przy malym cisnieniu doladowania (do 04bar) nie sa one potrzebne, ale skoro nie chcemy za mocno odprezac silnika, trzeba pomyslec ze mozemy dostac spalanie stukowe...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Hmmm czy mamy kiszkowate silniki? No ja bym nie powiedział - imo taki "cross flow" to najlepszy patent z możliwych (chodzi o napełnianie i opróżnianie cylindrów). Co innego np. ułożenie silnika w GTi - dolot z przodu i wydech z tyłu (czyli na odwrót niż w 99% samochodów), to już trochę przeszkadza z braku miejsca, chociaż znowu pozwala skonstruować jak najprostszy wydech bez zbędnych "zawijasów". Sprawa intercoolera rzeczywiście nie wygląda różowo, ale jak sam zauważyłeś można z niego ewentualnie zrezygnować przy tym stopniu przeróbek. Co do wytrzymałości dołu silnika - seryjnie kute korbowody (tak tak nie mylę się), konstrukcja na tyle udana, że przeniesiono ją żywcem do Mi16, a nawet do 206 WRC! (choć tu oczywiście nie mam złudzeń co do zastosowania "trochę"Mav309 pisze:Jednej rzeczy nie czepiliscie sie...
IMO pug ma slaby dol silnika (nie chodzi mi o obroty a o panewki i wal).
Turbo to zdecydowanie wiekszy moment, i troszke bym sie obawial o wal w dosyc starym silniku).
(...)
Co to turbo...kiszkowato mamy troche ulozone silniki - wydech i dolot po przeciwnych stronach....sporo rur by doszlo, nie wspomne ze brakuje juz miejsca na intercooler...niby przy malym cisnieniu doladowania (do 04bar) nie sa one potrzebne, ale skoro nie chcemy za mocno odprezac silnika, trzeba pomyslec ze mozemy dostac spalanie stukowe...


Mnie zastanawia jeszcze jedno: czy w świetle tego co pisałeś kiedyś o nitro w tym silniku, nie byłoby problemu z dodaniem paliwka, ale myślę że i tu dałoby się w miarę prosto coś poradzić (inny regulator na listwie, ewentualnie wtryski od Mi16).
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No wlasnie z ta moca chodzilo mi o to co MAV napisal.
Piwel: Paliwko tak jak mowisz, inny regulator
Jest taki fajny na stronce Peugeot Sporta za 100euro z recznym ustawianiem cisnienia paliwa.. 
Piwel: Paliwko tak jak mowisz, inny regulator


http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jezeli chcemy zalozyc turbinke, i ma ona malutko ladowac, to mysle ze nie ma to sensu, lepiej przeznaczyc kase na silnik z MI16 i go jeszcze troszke skrobnac (moze wyczynowy walek i modyfikacje glowicy) Nie wiem co drozej wychodzi i ktore ma lepsze osoagi , ale napewno ta druga opcja jest mniej awaryjna... 
Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara

Wiem ze z turbinka najlatwiwej wyciaga sie KM , ale my nie mamy zamiaru ladowac 2 barow , cz nawet 1bara