CZY SPALANIE NA POZIOMIE 10-11 LITRÓW TO NORMA

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

CZY SPALANIE NA POZIOMIE 10-11 LITRÓW TO NORMA

Post autor: b182 »

Witam znowu wracam z pytaniem cz dla 1.6 GTI spalanie na poziomie 10-11 l/100 km przy delikatnej jezdzie to norma?? Lewego powietrza raczej nieciągnie bo sprawdzalem weże. Czy sróba ta przy przepływomierzu na imbus ma cos z tym wspólnego?? Aha jaki jest wtrysk w pugu 1.6 GTI??
Komputer mam BOSH i czy we wszystkich taki jest?
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

wiesz jak dla mnie to duzo ... kolo ma 1,85l mazde mx3 i ona pali tyle w miescie
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

w miescie to norma
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

norma norma
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
invictus

Post autor: invictus »

dupa nie norma -przy delikatnej jezdzie 1.6 powinno byc kolo 1l mniej...
mi tyle pali 8)
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No wiec co do chu... mam zrobic zeby tak było czyli kolo 9l. Bo juz niewiem sam.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

eee tam... mój pug nie zna słow "delikatna jazda" dlatego 10-11 to norma 8)
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

wiesz co mój tyle palił jak go kupiłem i jak nie miał gazyu 10 to norma 11to trochę musuiałęm kłąść ale nie dużo. Teraz mi tyle samo pali ale gazu
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No własnie tak myslalem że te pugi przy zwyklej mieszalnikowej instalacji gazowej moga palic tyle samo gazu co benzyny przy odpowiedniej regulacji. Bo na zużycie benzynki w sumie użytkownik nie ma wpływu a komputer podaje go dużo i lipa. Jak założe gaz to można troche skrecic ilosc gazu(niezadużo ) i bedzie palił w miare mało.
Pug sprzedany
invictus

Post autor: invictus »

A wiesz co sie dzieje jak masz za uboga mieszanke?? 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Zubożysz mieszankę pozornie chcąc zaoszczędzić--> stosunek stechiometryczny mieszanki będzie gorszy-->temperetura spalania dużo wyższa-->m.in. zawory i ich gniazda takiej nie lubią --> sprawność silnika mniejsza-->będziesz bardziej naciskał pedał żeby tak samo przyspieszyć--> mówi się że"język płomienia jest wolniejszy"(spalanie trwa dłużej) stąd ryzyko wybuchu w kolektorze -->zaoszczędzisz?

Problem niskiego spalania leży w sprawności silnika, a pomijając sprawy mechaniczne czyli odpowiednie ciśnienie i sprawny rozrząd, pozostaje sprawność spalania mieszanki.

I tu jej skład ma zasadnicze znaczenie i musi być taki a nie inny.
Po to jest komputer który "patrzy" m.in. np. jak mocno wcisnąłeś pedał gazu, jakie są wtedy obroty, mierzy "ile powietrza" silnik zasysa i jaka jest jego temperetura, podciśnienie w kolektorze ssącym, dodatkowo koryguje dawkę kontrolując skład spalin przez sondę lambda...
A wszystko po to żeby w każdych warunkach obrotów i obciążenia i temperatury zagwarantować dużą sprawność, choć czasem celowo wzbogacając trochę np. gdy chcemy raptem przyspieszyć (np. gaz wciśnięty a obroty niskie)
Ale takie zdarzenia brał pod uwagę programista kompa i w to nie wnikamy.

Zobacz ile głupich czynników (usterek) może wyprowadzić to z równowagi....!

Instalacje gazowe II generacji (według mnie jednak najbardziej uniwersalne) sa niestety sporo mniej skomplikowane. W najpopularniejszych sterownikach patrzą na położenie przepustnicy i skład spalin (choć są droższe takie które robią np. wzbogacenie przy wyprzedzaniu czy cut-off...)
Zakres korekcji dawki II generacji jest niestety:
a)stosunkowo wolny
b)mocno ograniczony..
I tu dużo zależy od gazownika ile chce poświęcic czasu na regulcję albo jak mu sie uda:)
Na początek cała "mechanika"(mixer, reduktor, regulacja mechaniczna...) musi być tak dobrana aby zapewnić sklad w pewnych normach w całym zakresie obrotów, a silniczek krokowy korygujący dawkę najlepiej jakby był w środkowym połozeniu-
tak żeby mógł w razie czego odjąc i dodac.
Silniczek powinien byc jak najbliżej mixera żeby szybkość regulacji była największa.

Jak mamy sprawny dobry sterownik i silniczek (a nie atrapy, bo takie sie zdarzają :roll: ) i dobrze wyregulowaną instalacje mechanicznie i sterownik dostrojony elektronicznie na podstawie analizatora spalin to jestem przekonany, że będzeimy baaaaaardzo zadowoleni z takiej instalacji :!: :!: :!:

Łatwo wywnioskować skąd się biorą mity (niestety potwierdzone...) o spadku dynamiki auta, dużym zużyciu silnika, i podwyższonym znacznie spalaniu....

A wiara niektórych w cudowne zalety kolejnych generacji instalacji (wtrysku) też nie ma większego uzasadnienia... Dobrze wyregulować i dostroić taką instalację której skład mieszanki jest regulowany w zasadzie elektronicznie to nie lada wyczyn...
Tutaj wpływ korekcji i jej zakres jest bardzo duży i szybki i uzależnienie tego wszystkiego od chociażby obciążenia silnika jest bardzo żmudne i czasochłonne.... i według mnie bez hamowni nigdy nie bedzie dobre...
I często jest potem rozczarowanie z ekspolatacji i obslugowości... bo kosztowało dużo i miało być takie idealne....
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Ehhhhh widze ze nik tu nic nieporadzi:( Poprostu wydaje mi sie ze furka troszke za dużo wachy bierze. Ja rozumię że to GTI i ma wziąść wiecej niz zwykly samochodzik ale przy delikatnej jezdzie to powinien brac z 8 litrow a nie 10. Lipa kurde.
mytek

Post autor: mytek »

b182 pisze:Ehhhhh widze ze nik tu nic nieporadzi:( Poprostu wydaje mi sie ze furka troszke za dużo wachy bierze. Ja rozumię że to GTI i ma wziąść wiecej niz zwykly samochodzik ale przy delikatnej jezdzie to powinien brac z 8 litrow a nie 10. Lipa kurde.
A jezdziłeś kiedyś POLONEZEM ??
Ma silnik 1,6 a pali przy spokojnej jezdzie 12 L /100km ...
więc te 10L to dużo jak na GTI ?? i jego przyśpieszeniu...

Na pocieszenie mój też tyle wsysa, oczywiście jest to silnik 1,9, ale czym większy silnik tym przy powolnej jezdzie powinnien mniej palić ... lepsze sprężanie iytypy ...
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No dzieki za pocieszenie.A z tym polonezem to fakt chleje jak poj... a zero dynamiki. Czyli jedyna droga to gaz. Juz zbieram kasiorke :)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ja miałem 1.4 rouver'a i miał zajebista dynamike i a palił 9litów w 4-5 osób zajebiste auto!
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ