PRZEPŁYWOMIERZE
- NMike
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
PRZEPŁYWOMIERZE
Jakie nr przepływomierzy były w 1,6 gti.
Może ktoś ma liste roczników itd...
			
			
									
						
							Może ktoś ma liste roczników itd...
Peugeot 205 1,6 GTi  
			
						- 
				driver_
 
- 
				invictus
 
- 
				driver_
 
Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -  
 
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
			
			
									
						
										
						Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
- 
				invictus
 
Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupiejedriver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -![]()
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
- 
				driver_
 
Nie prawda...invictus pisze:Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupiejedriver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -![]()
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
Pamietaj ze cisnienie w dolocie jest zalezne od przeplywu...
to jesli wydaje Ci sie ze MAP sensor zglupieje to co powiesz o hamownie z dodawaniem gazu w silnikach ze sterowaniem typu ALPHA-N??
Chcialem zaznaczyc ze wiele aut stricte wyczynowych jest sterownych sposobem ALPHA-N.
aha... MAP sensor jest na tyle glupi ze pokazuje to co ma pokazc i sam z siebie jest za glupi zeby zglupiec... zglupiec moze tuner podczas strojenia i zle zestroic auto.
pozdrawiam
- 
				invictus
 
cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas  -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16.
EDIT:
Jezli zastosuje sie MAP Sensor +czujnik temp powietrza+ sonde lmbda to bedzie dzialac. Sam MAP sensor nic nie da -po co kombinowac??
			
			
													Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16.
EDIT:
Jezli zastosuje sie MAP Sensor +czujnik temp powietrza+ sonde lmbda to bedzie dzialac. Sam MAP sensor nic nie da -po co kombinowac??
					Ostatnio zmieniony 26 paź śr, 2005 9:30 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- 
				driver_
 
nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
strojenie po przelywce jest duzo prostsze...
a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a
pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.
pozdrawiam
- zawodowiecleon81
 - Junior
 - Posty: 120
 - Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
 
driver_ : nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Ty u siebie masz to  wszystko zestrojone i chodzi Ci OK. Mozesz cos wiecej napisac o tym, jakie czeci ,ew foty, ile Cie to wszystko wynioslo, jaki masz komputer sterujacy praca silnika ( motronic jetronic- mysle ze to pierwsze) - jaka byla cena zalozenia piggybacka(jak dobrze zrozumialem smt5/6 ) i ile placiles za strojenie.
Pozdrawiam
			
			
									
						
							Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
			
						- 
				driver_
 
nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
strojenie po przelywce jest duzo prostsze...
a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a
pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.
pozdrawiam
- 
				driver_
 
- 
				invictus
 
Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splynadriver_ pisze:nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
o termistorze wspomnialem wyzej.
Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
- 
				driver_
 
Błąd MAP sensora na poziomie paru % ma powodowac to ze tłoki spłna???? BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ!! To jakiego EGT spodziewasz sie w silniku wolnossacym (nawet tym ubogo prowadzonym). Widac ze nigdy nie miales stycznosci ze strojeniem aut... Zeby poplynac tłoki w aucie wolnossacym trzeba naprawde popelnic OGROMNY blad w strojeniu, czesciej zazwyczaj upalaja sie zawory i gniazda zaworowe.invictus pisze:
Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splyna
o termistorze wspomnialem wyzej.
Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
A jak juz wczesniej pisalem SMT6 ma sluzyc CI do wysterowania dawki paliwa i kata wyprzedzenia zaplonu w funkcji MAP out i RPM (co daje calkowita wladze nad dawka i katem w calym zakresie obciazenia i predkosci obrotowych)
Co to jest Lambda to dobrze wiem, komp uzywa jej tylko podczas trybu pracy Closed Loop, a podczas Open Loop np podczas WOT nie patrzey na jej wskazania (wyjatek stanowi nowa Toyota). Lambda i tak stara sie utrzymac okol 14.7 AFR i jej bląd (chodzi mi o sondy waskopaskowe) jest czasami daleko bardziej idacy niz te "Twoje kilka % na MAP sensorze" i tłoki nie płyna.. płynie olej i paliwo.
Bzdura... Rozumiem ze piszesz o przeplywkach Volumetrzycznych (dla mniej kumatych tych duzych z klapka). Taka przeplywka jest bardzi ciezka do wystrojenia szczegolnie przy dlugich walkach (dlaczego to pozostaiem Wam do wykumania). Poza tym mozna zastosowac np przeplywke MAF (np. hot wire) i tez zazwyczaj tego sie nie robi.Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open
Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
Jesli juz zestroi sie w zyciu kilka... kilkanascie...hmm kilkadziesia aut to naprawde przechodzi wiara w wszelkie zabobony MAP - fuj i beee (ah ten bląd kilka procent); przeplywka - cacy (bo seryjnie jest i przeciez fabryka sie nie myli) i pozniej nie jest wazne czym (jakim urzadzeniem czy po jakich zmiennych opisujacych stan pracy sil;nika stroi sie silnik tylko jak sie to robi i ile ma sie doswiadczenia).
pozdrawiam
ps. jeszcze raz odsylam do ENGINE MENAGMENT, Fousr Stroke Performance Tuning... czy nawet do instrukcji najprostszego standalone'a chodzby PRS firmy PerfectPower
- 
				invictus
 
nie uznam tego za inwektywe bo mam dobry humor...driver_ pisze: Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
wlasnie ludzie budujacy sterowanie w oparciu o alpha-n korzystaja np. z lambdy zeby to wystoic - mowie tylko o wystrojeniu bo juz sredniej klasy ECU potrafi zapamietac jej wskazania i pozniej je stosowac(ECU w GTi tego nie potrafi). Stopien omylnosci lambdy jest duzo nizszy. Dlaczego?? think out...
Kat to inna sprawa -tu jest wszytko ok
Zgadzam sie z toba, ze to jest dobry system, ALE NIE DO CODZIENNEGO UZYTKU!!
10% za uboga mieszanka to moim skromnym zdaniem dosc duzo... na niskich obrotach i szeroko otwartej przepustnicy ma to spore znaczenie.
Kazdy niech we wlasnej furze robi co uwaza -jakbym uzywal wozka w sporcie -zrobilbym jak mowisz, ale nie uzywam
Pozdrawiam
EDIT : jescze jedno -nie neguje tego ze masz w tym temacie znacznie wieksze doswiadczenie niz ja -ja sie opieram tylko na teorii
Jezeli juz ktos sie zdecyduje to mozna sobie podlaczyc miernik do lambdy i tu macie instrukcje co i jak (zamiast diodek miernik)
http://www.sdsefi.com/techtunesds.htm