Mam zestaw car aduio, mianowicie radio cd Blaupuntk Essen 33 4x45W z przodu Blaupunkty dwudrozne w drzwiach z tylu 16 JBL dwudrozne w polce.
Chcialbym dokupic wzmacniacz i skrzynke basowa w bagaznik. I teraz nie wiem jaki wzmacniacz bym potrzebowal zeby zasilic skrzynke, ewentualnie tylne glosniki tez. Czy do tego jeszcze jakies zwrotnice bym potrzebowal ??
No i mniej wiecej jakie koszta tego wszystkiego?? Zastanawiam sie jeszcze zeby samemu zrobic skrzynke pod odpowiedni glosnik
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url] Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
co do zwrotnic to zalezy ile glosnikow i jakich bedziesz mial.
Co do wzmacniacza to najpierw kup glosnik a pozniej zapytaj sie o wzmacniacz.
Osobiscie wlasnie skonczylem calkowita tylna zabudowe bagaznika.Wszystko zrobione na wymiar 205 .Mam tam 2 glosniki 30 cm amerykanskiej firmy LEGACY oraz 1 38 cm pomiedzy nimi przy czym 30-tki ustawione sa troszke skosnie.
Koszt dotyczyl jedynie kupna glosnikow i dociecia mdf-u.
ja mialem jbl 25cm w zabudowie robionej specjalnie pod glosnik (zajmowal pol bagaznika) wzmacniacz do tego 2/1 kanaly... czyli mozliwosc zmostkowania na jeden kanal co jest idealne na skrzynie/tube, wzmacniacz mial filtry tonow niskich/srednich/wysokich... filtrowal doskonale, zadne zwrotnice nie byly potrzebne...
Przede wszystkim do sluchania i powiem ze to co mam jak na razie wystarcza, ale jak chce zrobic glosniej to mi pierdza glosniki z tylu. No i chcialbym uzyskac wiecej basow. I nie wiem czy po prostu nie wystarczy jak dam wzmacniacz tylko na same tylnie glosniki.
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url] Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
najlepiej byłoby kupić wzmacniaczyk 4-kanałowy (nowy od kolo 450, używkę sobie wypatrzysz za jakieś 200), zasilić nim przednie głośniki (z filtrem HP koło 80 - 100 Hz), zmostkowaną tylną parą napędzić subwoofer (nowy od koło 280, jakiś tani alphardzik albo inny taki nawet kolo 100, bez niego przy 13 cm głośnikach nie zagra to dobrze, ale 10" albo nawet mocne 8" wystarczy; filtr LP ustawisz jak Ci się podoba, ale nie wyżej niż 120 Hz), z głośników na tylnej półce byś zupełnie zrezygnował, chyba że kogoś z tyłu wozisz (albo jamnika na tylnej półce i chcesz mu sprawić przyjemność )
skoro pierdza ci glosniki pod samym radiem to jak podlaczysz je pod wzmaka to pierdzenia nie wyeliminujesz... po prostu przy pewnej mocy one wysiadaja a wzmacniaczem ta moc jeszcze podbijesz... ile masz wyjsc na wzmacniacz z radia? 1 para czy 2 pary? jak jedna para to masz problem z glowy, podlaczysz tylko suba, i to byloby najlepsze rozwiazanie... ja u siebie po zamontowaniu suba, po prostu odlaczylem tylne glosniki bo mijalo sie to z celem... tak soczysty bas plus dobry przod to swiat...
nie wiem jakiej muzy sluchasz, ale jesli tej ktorej sie domyslam to sub wylapie ci elegancko szybka podwojna stope i linie basu
cheatoss pisze:skoro pierdza ci glosniki pod samym radiem to jak podlaczysz je pod wzmaka to pierdzenia nie wyeliminujesz... po prostu przy pewnej mocy one wysiadaja a wzmacniaczem ta moc jeszcze podbijesz... ile masz wyjsc na wzmacniacz z radia? 1 para czy 2 pary? jak jedna para to masz problem z glowy, podlaczysz tylko suba, i to byloby najlepsze rozwiazanie... ja u siebie po zamontowaniu suba, po prostu odlaczylem tylne glosniki bo mijalo sie to z celem... tak soczysty bas plus dobry przod to swiat...
nie wiem jakiej muzy sluchasz, ale jesli tej ktorej sie domyslam to sub wylapie ci elegancko szybka podwojna stope i linie basu
To nie tak -jak mocy za malo to tez pierdza, ich sztywnosc ma bardzo duze znaczenie (wzmacniacz/radio ma za malo mocy by nad nimi zapanowac i membrana wpada w wibracje)
Teraz nie wiem czy wywalac tylnie glosniki i dac sam sub czy wzmocnic je i sprawdzic jak graja. BO wlasnie szukam bdobrego podbicia 'podwojen stopy i lini basu"
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url] Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
Heh zależy co "pierdzi"
Wszystko słychać w głośniku ale trzeba umieć odróżnić.
Moc to nie taki prosty parametr i nie ma konkretnej wartości..
Nas interesuje "moc" przy jeszcze znośnych zniekształceniach THD, odkręcając gałkę więcej- THD drastycznie rośnie i tak przesterowany nawet małej mocy wzmacniacz może uszkodzić głośnik.
O parametrach głośników można by pisać i pisać.. w skrócie głośnik jak każdy układ drgający ma swoją częstotliwośc rezonansową (luzem, w powietrzu, nieobciążony akustycznie)
Warunki w jakich się znajduje(półka,drzwi, obudowa) tworzą obciążenie akustyczne i wraz z jego prametrami determinują jego pracę i wytrzymałość mocową!
Ten sam głośnik w DOBREJ obudowie wytrzymuje np.100W ale luzem w powietrzu może nie wytrzymać nawet 50!!
Te głośniki z półki wcale nie muszą zacząć mocniej pierdzieć!!
Teraz dostają całe pasmo + spore THD. Odcięcie im stromo wszystkiego np. poniżej 90Hz może je wyleczyć wystarczająco i powyżej 90Hz mogą grać czysto i mocno!
Zacznij od solidnego zasilania, spadki napięcia na doprowadzeniu zasilania drastycznie obniżają uzyskiwaną moc przez co szybciej wszystko "charczy"
Radio nie ma dużej mocy ale przy 4 głośnikach też potrzebuje dobrych kilku Amp.
Poprowadź solidnym przewodem zasilanie radia najlepiej pod same aku
Ile kasy zamierzasz przeznaczyć? bo to podstawa tej dyskusji
Budżetowo poprawiłbym zasilanie, jeśli tylne się kończą szybciej od radia i reszty to zrobiłbym proste filtry pasywne HP (najprostszy to kondensator... ) i sprytny mały sub hand-made z filtrem do 100Hz mogę coś poradzić
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Co do zasilania, to bede wymienial i zakladal bezposrednie z aku wlasnie. O ile dobrze pamietam gdzies mialem takie kable z bezpiecznikiem, zeby je podpiac do aku.
Aha, moze to zabrzmi glupio, ale mam podpiete tylnie glosniki w miare dobrymi grubymi kablami, ale problem jest taki ze mam zrobione przejsciowki przy radiu i tam pewnie sa spadki jakosci i mocy, oraz przy samych glosnikach mam zrobiona zlaczki zebym mogl wyjac w razie czego tylnia polke?? Moze to jest wlasnie ta cala przyczyna tego pierdzenia.
Jedynym wyjsciem jest pociagnac porzadnie kable do tylu, ale wtedy nie wyjme polki, a czasem potrzebuje przewiezc cos wiekszego. Albo calkowicie wywalic tylnie glosniki i wsadzic samego suba i go zasilic.
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url] Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]