Może ktoś będzie chętny żeby na wiosnę zapodać sobie wałek z 130km 1.9 - oddam niedrogo
jaki kupić wałek rozrządu?
jaki kupić wałek rozrządu?
Zbliza się piękna chwila - zamierzam zmienić wałek rozrządu. Cała głowica jest na to przygotowana (wypolerowane i rozwiercone co trzeba, splanowana dość mocno), dól cały uszczelniony, koło zamachowe dość lekkie, na wiosnę elektronika najpewniej też zostanie pod taką konfigurację zestrojona. Mam więc pytanko: jaki polecacie wałek? Słyszałem sporo dobrego o świątku (http://www.swiatek-tuning.com.pl), ale też parę słów krytyki, zwłaszcza odnośnie żywotności jego wałków. Jaką mam alternatywę? Słyszałem o wałkach heinricha, schricka, milionie różnych brytyjskich, ale gdzie i za ile mozna to kupić? Na razie mój typ to 277 stopni Świątka za 850 zł (może uda się coś taniej), ale może ktoś mi coś innego poleci...
Może ktoś będzie chętny żeby na wiosnę zapodać sobie wałek z 130km 1.9 - oddam niedrogo
			
			
									
						
										
						Może ktoś będzie chętny żeby na wiosnę zapodać sobie wałek z 130km 1.9 - oddam niedrogo
- Michal gti
 - Uzalezniony
 - Posty: 897
 - Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
 - Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
 - Lokalizacja: Wawa
 - Kontakt:
 
Ja miałem zamówiony wałek u Świątka, zanim do mnie dotarł, to pękł  
 
Pozniej myślałem nad wałkiem Pipera, cena mnie zniechęciła, z 1,5 roku temu ok. 1800pln.
Może niedługo bede zakładał wałek... od Świątka, podobno ten rajdowy
  ale zamawiany był przez Chojnackiego, więc jest szansa, że trochę lepiej wykonany  
			
			
									
						
										
						Pozniej myślałem nad wałkiem Pipera, cena mnie zniechęciła, z 1,5 roku temu ok. 1800pln.
Może niedługo bede zakładał wałek... od Świątka, podobno ten rajdowy
Ja bede zakladal wlek swiatka GT do 1.9 i sie okaze co do jego cudownych wlasciwosci 
. Napewno podziele sie wrazeniami 
			
			
									
						
							Peugeot 205 GRIFFE 
 Sliczny zielony i z sercem lwa 
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
			
						Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- NMike
 - Uzalezniony
 - Posty: 657
 - Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Olsztyn
 
Rajdowy wałek ma wznios zwiększony o o,4mm do wałka GT i ma trochę dłuższe czasy otwarcia zaworów rzędu 3-4 st. Praca w całym zakresie obrotów. Możliwa potrzeba przyspieszenia zapłonu. Wałek wyczynowy to już inna historia.
Wznios wyższy juz o 1,5 mm do rajdowego czasy dłuższe o 20st., zmieniony kąt międzykrzywkowy o 2 st.. Uzyskiwana zwiększona moc 30-40%. Możliwa koniecznośc wprowadzenia zmian w układach dolotowych i wylotowych kolektora. Jeśli zdecydowałbyś się na ten typ walka, który służy juz typowo do imprez rajdowych, wyścigow ( nie nadaje sie do jazdy po mieście).
Cena walka GT to 790 zł. Rajdowy i wyczynowy - 850zł. Każdy z tych walków powoduje polepszenie osiągów silnika. Wałki wyczynowe z regóły osiągają max moc w pewnym zakresie obrotów. Bywają niestabilne np na wolnych obrotach co przy jeździe ulicznej ma bardzo ważne znaczenie natomiast na imprezach sportowych nie.
			
			
									
						
							Wznios wyższy juz o 1,5 mm do rajdowego czasy dłuższe o 20st., zmieniony kąt międzykrzywkowy o 2 st.. Uzyskiwana zwiększona moc 30-40%. Możliwa koniecznośc wprowadzenia zmian w układach dolotowych i wylotowych kolektora. Jeśli zdecydowałbyś się na ten typ walka, który służy juz typowo do imprez rajdowych, wyścigow ( nie nadaje sie do jazdy po mieście).
Cena walka GT to 790 zł. Rajdowy i wyczynowy - 850zł. Każdy z tych walków powoduje polepszenie osiągów silnika. Wałki wyczynowe z regóły osiągają max moc w pewnym zakresie obrotów. Bywają niestabilne np na wolnych obrotach co przy jeździe ulicznej ma bardzo ważne znaczenie natomiast na imprezach sportowych nie.
Peugeot 205 1,6 GTi  
			
						mnie wolne obroty w sumie nie interesują - najwyżej się dziada ustawi żeby poniżej 2000 nie schodził, co mi tam... Po mieście zdarza mi się jeździć, ale w sumie nigdy z gazem nie w podłodze i o godzinie wcześniejszej niż 22  
  Kanały w głowicy są jakoś powiększone chyba (w sumie to wie tylko Kaktus). Nie wiem jakiego świątka miał /ma do sprzedania Kaktus, ale z tego co pamiętam u siebie miał jakieś trochę mocniejsze gt, a mi zależy na czymś na prawdę potężnym 
 Jak wspominałem na wiosnę i tak zamierzam stroić elektronikę, więc pewnie i zapłon się ustawi jakoś rozsądnie... 
Podsumowując: samochód just 4 fun, tylko racing (albo po mieście - mój rekord sejem w centrum Bytomia to 160 - proszę bez komentarzy na ten temat
 - albo - najchętniej - na imprezach różnorakich NIEBURACKICH)
			
			
									
						
										
						Podsumowując: samochód just 4 fun, tylko racing (albo po mieście - mój rekord sejem w centrum Bytomia to 160 - proszę bez komentarzy na ten temat
- lukasss
 - Junior
 - Posty: 235
 - Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Rzeszów
 
jak sie borykałem z broblemami związanymi z wałkiem to trafiłem do B. Wozowicza pana który przygotowywał  205 Barana obecnego mistrza polski wGSMP powiedział żeby w jakieś świątki sie nie bawić, mówił żę dobry wałek można sprowadzić z angli a koszt jego około 4000moze toche mniej Baran poparł to co 
Wozowicz mówił.Ostatnio Baran skasował autko, 2 silniki i w męski narząd płciowy dupereli wyczynowych do 205 było wystawione na hodze, bardzo dobrze jak bys zadzwonił do niego i spytał czy ma wałek jakiś fajny podejrzewam ze może mieć!
a tu jego stronka
http://www.romanbaran.pl/index.php?p=kierowca
			
			
									
						
										
						Wozowicz mówił.Ostatnio Baran skasował autko, 2 silniki i w męski narząd płciowy dupereli wyczynowych do 205 było wystawione na hodze, bardzo dobrze jak bys zadzwonił do niego i spytał czy ma wałek jakiś fajny podejrzewam ze może mieć!
a tu jego stronka
http://www.romanbaran.pl/index.php?p=kierowca