Problem ze skrzynia...??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Problem ze skrzynia...??

Post autor: robakkk »

Witam!!
Mam ciekawy problem-zaczela mi wyc skrzynia biegow. Halasuje przy jezdzie prosto i na lukach w lewo,natomiast przy lekkim nawet luku w prawo milknie...co to moze, q.wa, byc??
Lozyska na piastach wygladaja na OK,wiec to raczej cos innego!
Dodam jeszcze,ze czasem przy cofaniu tez cos trzeszczy-takie dziwne obcieranie...CZEKAM NA MADRE GLOWY :roll:
A,i jeszcze dodam,ze rozszczelnila sie na prawej polosi :cry:
...i bez uwag,ze oleju braklo,bo to tez sprawdzone 8)
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dyfer masz walniety - niestety :( Zaloze sie ze lozysko ci sie obraca w obudowie, zamiast pracowac... rozbierz jak najszybciej i sprawdz lozyska dyfru i sam dyfer (moze miec zjechane zeby).

Cena lozysk - 90zl/sztuke a sa dwa takie lozyska.

Aby to zrobic trzeba zdjac skrzynke.

Zrob to jak najszybciej, bo inaczej mozesz miec skrzynke do wywalenia :( - jak za mocno sie obudowa wyrobi/wyslizga.

Byc moze problem twi takze w samych satelitkach... ale watpie.

U mnie jak dyfer mialem padniety, to chrupalo bardzo mocno... na lewych zakretach, podczas jazdy na wprost... a jak skrecalem w prawo to ustawalo. Dodatkowo chrupalo jak hamowalem silnikiem... musialem albo przyspieszac albo hamowac hamulcem.. bo inaczej chrupalo...

Teraz mam juz 3 skrzynke u siebie w aucie. I mam jeden dyfer dobry z GTI na zbyciu, ale jeszcze nie wiem czy chce go sprzedac....
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aha dodam jeszcze, ze u mnie wina uszkodzenia dyfru byly Polosie - uszkodzone... dawaly mocne wibracje na bude... i niestety na dyfer takze... pozniej cieklo mi z uszczelniaczy polosi, i gdy je wymienialem zauwazylem ze to wlasnie poloski sa walniete.. gdy je zrobilem, autko juz nie drgalo ale dalej chrupalo... po czym nie majac pojecia dlaczego tak jest.... rozebralem szkrzynke (przy okazji musialem zrobic biegi, ktore wyskakiwaly)... i okazalo sie ze wlasnie dyfer... no i w skrzyni tez nie za duzo oleju bylo :(
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
majpio

Post autor: majpio »

a po czym rozróznić czy to chrupie z powodu skrzni czy zużytej półosi?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Polos zazwyczaj stuka, wali, udeza... ale nie chrupie.... takie chrupanie to albo lozyska w kolach albo lozyska w skrzni... dodatkowe chalasy moga pochodzic z kol zebatych zuzytych...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
majpio

Post autor: majpio »

powiem teraz szczerze ze zgłupiałem cały czas myślałem ża mam walnięta półoś ale teraz już na 100% niejestem pewien.Kaktus a czy walnięta dyfer uwidacznia się tylko przy skrętach w lewo?Bo mi bardziej wali przy skręcie w prawo?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Zalezy ktore lozysko masz walniete.

Ale czy ci STUKA CZY CHRUPIE??

Byc moze masz walniety przegub zewnetrzny na polosi?! Trudno powiedziec...
majpio

Post autor: majpio »

jak będe dzisiaj wracała z roboty to się przysłucham czy to jest chrupanie czy stukanie licze na wasza pomoc bo zaczyna mnie to wkur...Jutro określe to czy jest to stukanie czy chrupanie. A przypmniało mi się ponadto przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 wyczuwam taki luz przuy puszczaniu sprzęgła.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Ja u siebie slysze lekkie "chrobotanie" ale nie na zakretach tylko przy ostrym przyspieszaniu, zwlaszcza na 4 i 5 biegu. Wlasciwie to tylko na wyzszych biegach przy ostrzejszym rozpedzaniu to slychac. Jak np. na 5-tce mam gaz "do deski" to slychac jakby cos szorowalo z przodu, ale jak tylko popuszcze gaz i predkosc sie wyrownouje (juz nie przyspieszam) to ten odglos cichnie.
Zastanawiam sie czy to nie przeguby, zwlaszcza ze ostatnio zauwazylem pekniecie dosc spore na gumie od tego z lewej strony. A moze lozyska?
Jak myslicie?
majpio

Post autor: majpio »

ninjaja mam to samo jak dodam ostro gazu na wysokim biegu przy niskich obrotach silnika to właśnie coś słychać z przodu jest już głupi> Myśłałem że to półoś ale teraz nie wiem czy to nie dyfer jak mówi kaktus
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Ja bym jednak stawial na lozyska w kolach. Albo ten przegub. Sam nie wiem :?
Zreszta po nastepnej wyplacie ide do mechanika i niech on sie z tym pogimnastykuje bo mnie to juz tez zaczyna wk...ac powoli.
majpio

Post autor: majpio »

Ninja ja jednak podobnie jak ty stawiam na przegub.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

No wiesz, domysly mozna snuc rozne ale jak nie zajrzysz albo na warsztat nie pojedziesz to sie nie dowiesz :wink:

Pozdrawiam
majpio

Post autor: majpio »

święta racja tylko mechanik mechanikowi nie równy
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Kaktus pisze:Dyfer masz walniety - niestety :( Zaloze sie ze lozysko ci sie obraca w obudowie, zamiast pracowac... rozbierz jak najszybciej i sprawdz lozyska dyfru i sam dyfer (moze miec zjechane zeby).

Cena lozysk - 90zl/sztuke a sa dwa takie lozyska.

Aby to zrobic trzeba zdjac skrzynke.

Zrob to jak najszybciej, bo inaczej mozesz miec skrzynke do wywalenia :( - jak za mocno sie obudowa wyrobi/wyslizga.

Byc moze problem twi takze w samych satelitkach... ale watpie.

Aha dodam jeszcze, ze u mnie wina uszkodzenia dyfru byly Polosie - uszkodzone... dawaly mocne wibracje na bude... i niestety na dyfer takze... pozniej cieklo mi z uszczelniaczy polosi, i gdy je wymienialem zauwazylem ze to wlasnie poloski sa walniete.. gdy je zrobilem, autko juz nie drgalo ale dalej chrupalo... po czym nie majac pojecia dlaczego tak jest.... rozebralem szkrzynke (przy okazji musialem zrobic biegi, ktore wyskakiwaly)... i okazalo sie ze wlasnie dyfer.
Tos mnie zmartwil!!
A teraz moje pytania:
Jak sprawdzic polosie,czy sa proste??
Czy duzo jest roboty przy skrzyni??...nigdy jeszcze z puga nie robilem.
Co jest przyczyna wyskakiwania biegow...u mnie dwojki i gdzie szukac?
Jak wyglada sprawa wymiany synchonizatorow??
Czy,zeby wyjac skrzynie( silnik 1,1TU...wtrysk),musze unosic silnik,wzglednie jakie zabiegi sa konieczne,zeby ja wyrwac??
Na ten moment to chyba wszystko,ale zapewne jeszcze cs mi sie przypomni:)
Pozdrawiam,
Robakkk
ODPOWIEDZ