V6 WIEM ZE MOZLIWE ALE CZY KTOS JUZ PROBOWAL?
- rado83
- Junior
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
V6 WIEM ZE MOZLIWE ALE CZY KTOS JUZ PROBOWAL?
Czesc wiecie ogladalem zdiatka na jednym z postow i strasznie zaintrygowało mnie zdiecie 205 z silnikiem v6 .Myslicie ze ktos w Polsce a moze ktos z was tego probował?W sumie 605 z 3,0 (uszkodzone) mozna kupoic za w sumie grosze obil juz ktos takie podchody moze??Bo ja mam strzaszna ochopte cos takiego zrobic mzoe znajda sie tu ludzie takze zwarjowani jak ja i chcacy podjac jakas wspoprace:) chocby mysla techniczna a wiec kto jest chetny i podpisze sie pod projektem a by sie na 1/4 mili i na nie jednyym zlocie zdziwili;)
P.S Do Admina mysle ze forum techniczne jest dobrym miejscem na takie rozmowy jesli nie prosze o kontakt llub przeniesienie na inny dział.
Pozdrowka dla wszystkich:)
P.S Do Admina mysle ze forum techniczne jest dobrym miejscem na takie rozmowy jesli nie prosze o kontakt llub przeniesienie na inny dział.
Pozdrowka dla wszystkich:)
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Ja osobisciee temat troszke walkowalem (wciaz mi to chodzi po glowie) ale w net'cie jest malo informacji na ten temat.
Jesli wkladac to jak juz to V6 24V z 406
bo te z 605 byly dosyc wadliwe (slyszalem ze szybko walki siadaja).
Napewno sa problemy z chlodzeniem wiec musowo albo wieksza chlodnica albo jakas dobra aluminiowa. Nie wiem co z przegubami czy nie trzeba przerabiac bo tego nie doczytalem. Zegary trzeba by tez wiasc z 406 i jakos przerobic zeby miec choc troche informacji. Trzeba tez pamietac ze ten silnik bedzie ciezszy ok 80kg jak nie wiecej wiec dobrze by bylo robic takie autko od podstaw a nie wrzucic silnik i liczyc ze sie w tym nikt nie zabije
.
Mysle ze przy budzecie ok 6000 - 8000, wlasnym garazem i duzym doswiadczeniem powinno sie udac zrobic takiego swap'a
Oczywicie najlepiej miec cala rozbita 406 V6 (lub coupe).
Na koniec otrzymuje sie rakiete ktora malo kto dogoni na prostej a w zakretach bedzie kierowce oblewac adrenalina
ps. jak juz ktos zacznie projekt V6 to sluze pomoca
Jesli wkladac to jak juz to V6 24V z 406

Napewno sa problemy z chlodzeniem wiec musowo albo wieksza chlodnica albo jakas dobra aluminiowa. Nie wiem co z przegubami czy nie trzeba przerabiac bo tego nie doczytalem. Zegary trzeba by tez wiasc z 406 i jakos przerobic zeby miec choc troche informacji. Trzeba tez pamietac ze ten silnik bedzie ciezszy ok 80kg jak nie wiecej wiec dobrze by bylo robic takie autko od podstaw a nie wrzucic silnik i liczyc ze sie w tym nikt nie zabije

Mysle ze przy budzecie ok 6000 - 8000, wlasnym garazem i duzym doswiadczeniem powinno sie udac zrobic takiego swap'a

Oczywicie najlepiej miec cala rozbita 406 V6 (lub coupe).
Na koniec otrzymuje sie rakiete ktora malo kto dogoni na prostej a w zakretach bedzie kierowce oblewac adrenalina

ps. jak juz ktos zacznie projekt V6 to sluze pomoca

Peugeot 205 GRIFFE
Sliczny zielony i z sercem lwa 
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak


Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- rado83
- Junior
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Hmm.No wlasnie i tu tkwi szkopuł w szczególach.Co do 406 i 6000 do 8000 tys ta watpie bo nawet rozbitka sie za tyle nie kupi .Mysle ze taniej (i to duzo wyjdzie 605) i z drugiej strony nikt tym na codzien jezdzic nie bedzie;)A wałki to sie od Swiatka wcisnei i sie nie beda psuc heh.Ale zastanawia mnie czy lepiej bylo by przenies powiedzmy przod z 605 ,wiem ze pewnie bedzie duzo szerszy alle chyba lepiej poszerzyc auto dobrze pomierzyc przespawac mcpersony (i nie piszcie ze sie nie da robilismy takie cos http://www.fusioncars.com i tam sie dało wiec w 205 tez musi sie dac) niz bawic sie w zawiech z seryjnego gti tylko co z ukladem kierowniczym?
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Co do tego silnika z 605, to zacierały się wałki, pnieważ traciły smarowanie. Zatykały się takie małe kanaliki olejowe.
205 V6 to by było coś oryginalnego
Ale z drugiej strony, to tak jak Piweł pisze, można zrobić Mi16 na te 200KM+ i poruszać się na codzień. A takie V6, to trzeba budować od podstaw, nie wiadomo jeszcze, jak to się będzie prowadzić itp
205 V6 to by było coś oryginalnego

Ale z drugiej strony, to tak jak Piweł pisze, można zrobić Mi16 na te 200KM+ i poruszać się na codzień. A takie V6, to trzeba budować od podstaw, nie wiadomo jeszcze, jak to się będzie prowadzić itp

Srebro jeszcze lepiej i co z tegoAri pisze:Aluminiowa? Raczej miedziana! O ile wiem to miedz lepiej przewodzi cieplo

To jest R6 ale fakt ze przy tych 200KM zszedl ponizej 7 sek.Adi205 pisze: CZARNY mnie namawia bo mu ten reks v6 wszystkich robi
Do wyscigow na 1/4 to napewno latwiej jest taki samochod zrobic niz do uzytku codziennego a mnie by tylko taka wersja drogowa stysfakconowala.
Piwel ma racje ze ciezko by sie jezdzilo takim autem ze wzgledu na rozklad masy. Silnika Mi16 200KM niema co porownywac do V6 200KM bo moment gniecie i ciagnie takie auto juz od 2000 a Mi16 200KM pewnie dopiero duzo powyzej 4000. Do uzytku drogowego takie V6 przy tej masie musi dawac naprawde duza przyjemnosc, poprostu naciskasz (bez zmiany biegu) i auto dostaje kopa w tylek.
Mialem XM'a V6 12V i z ta krowa (1600kg) silnik radzil sobie wysmienicie mimo ze mial 160KM i chyba 220NM. V8 w W126 mialo tylko chyba 230KM ale moment tam byl cos pod 400NM/3000 a od 2000 bylo ponad 90% dostepne max momentu

Moc do max. predkosci a moment do przyspieszania (w bardzo duzym uproszczeniu)
Wracajac do tematu to mozna by na poczatek sprobowac to na V6 12V bo taki silnik mozna dostac za niecaly 1000zl a mcowanie, przeniesienie napedu bedzie identyczne jak w wersjach 24V.
Jak mnie bedzie kiedys stac to pewnie pokusze sie o taki projekt V6 ale nie do wyscigow tylko tak zeby sobie mruczec po drogach


Peugeot 205 GRIFFE
Sliczny zielony i z sercem lwa 
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak


Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- rado83
- Junior
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Wiecie na codzien nie chodziło mi ze to bedzie auto do wozenia na lawecie ale raczej od swieta, tak szczerze po obejrzeniu tych zdiatek i tego v6 moja strona porojektu takiego autka poszla by napwewno w zrobieniu naprawde ładnego powiedzmy czarnego na 17 autka;)Wszytkjo zalezy od inwecnij i WYOBRAZNI projektanta;)Mozna pomazyc...
Piweł napisał
No i co z hamulcami, przeniesieniem napędu, skrzynią, zawiasem, mocowaniem tego kloca z przedu, etc., etc.
Nikt tym nie będzie jeździć "na codzień"? Akurat, już widzę jak kogoś tu stać żeby za 10+ k PLN zrobić sobie samochód do wożenia na lawecie na pojeżdżawki.
Widziales stronke http://www.fusioncars.com"? jesli autko ma mnie wynies 10 to zgdanij ile kosztowal ten wynalazek na stronie!Bo sek w tym ze nei jest po pierwsze frajda zrobic cos za duzo kasy (najlepiej moze komus zlecic) a zrobic to za mała kase i samemu nikt nie pisze ze bedzie to łatwe .Co do V6 myslalem raczej o przeszczepie calego przodu z 605 oczywiscie samych podzespolow.
Piweł napisał
No i co z hamulcami, przeniesieniem napędu, skrzynią, zawiasem, mocowaniem tego kloca z przedu, etc., etc.
Nikt tym nie będzie jeździć "na codzień"? Akurat, już widzę jak kogoś tu stać żeby za 10+ k PLN zrobić sobie samochód do wożenia na lawecie na pojeżdżawki.
Widziales stronke http://www.fusioncars.com"? jesli autko ma mnie wynies 10 to zgdanij ile kosztowal ten wynalazek na stronie!Bo sek w tym ze nei jest po pierwsze frajda zrobic cos za duzo kasy (najlepiej moze komus zlecic) a zrobic to za mała kase i samemu nikt nie pisze ze bedzie to łatwe .Co do V6 myslalem raczej o przeszczepie calego przodu z 605 oczywiscie samych podzespolow.
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
Dżon : No to prawda chlopaki z celestynowa to robia rozne rzeczy ale z tym wogole nie mieli stycznosci i 6 cylindrowek nie wiem czy wogole jakies robili. Wiem ze teraz robia 206 mi16 na 1/4 mili ale to juz trwa ze 2 lata. Fakt bude maja fajna, obspawana, poszerzona, z klatka wspawana, wymalowany caly -- ale bez silnika wlozonego do komory silnikowej to dobrego czasu nie wykreca 

niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: V6 WIEM ZE MOZLIWE ALE CZY KTOS JUZ PROBOWAL?
coz zeby startowac na 1/4 mili to wstaw nitro a nie silnikrado83 pisze:..... a wiec kto jest chetny i podpisze sie pod projektem a by sie na 1/4 mili i na nie jednyym zlocie zdziwili;)

gti w zupelnosci wystarczy - 130km na taka mala bude to Ci malo ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am