Mała moc

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Mała moc

Post autor: wasia »

Witam!
Problem taki: Silnik leżak 1.4 60 KM powinien do setki rozpędzać furę w jakieś 13s. U mnie trwa to ponad 10 sekund dłużej. Dodam że to raczej nie uszczelka pod głowicą bo nie ma majonezu na korku ani oleju w płynie chłodzącym. Silnik bierze jakiś 1l oleju na 10 000 km czyli raczej nie jest bardzo zużyty (przebieg 130 000 km). Świece nówki (dałem 50 zł za 4 więc chyba jakieś niezłe). Gaźnik regulowałem ale mocy mi nie przybyło. Co sugerujecie.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

u mnie było ok. 16 sekund do 100.. ale nie byłem dobry w zmianie biegów :P

może... filtr powietrza zapchany??

no.. gaźnik też łatwo rozregulować

może zapłon źle ustawiony.. albo beznyna kiepska..

a może hamulce nie odskakują.. :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Nic z tego. Benzyna dobra, filtr powietrza nowy a hamulce też działają jak należy. Spalanie też w normie.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

A regulację gaźnika robiłeś pełną ? tj.spr. luzów zaworowych. ustawienie zapłonu ,mycie sprawdzeniei następnie regulacja gażnika, czy tylko sama regulacja? :W
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

No to pewnie tu jest problem (jak zawsze gaźnik) :wink: .
Myć myłem, regulowałem sam (kręciłem wszystkim czym się dało) :wink: .
Dajcie znać jak znacie jakiegoś dobrego speca od gaźników w okolicach trasy Kołobrzeg-Poznań bo z tego co wiem jest ich niewielu.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

poczytaj Etzolda-sprawdzenie i regulacja gażników. Sprawdź czy świece mają suchy gwint, może za słabo dokręcne.Może też być sprawa uszczelki-test z z wacikiem zamoczonym w benzynie (opis w książce )
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Etzolda czytałem chyba z 5 razy (przynajmniej to o gaźnikach). Chyba jednak oddam furę w ręce speca.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

borek_wpr pisze:Sprawdź czy świece mają suchy gwint
dlaczego?
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

więcej wiary LUK - -ewentualnie zawsze możesz przejść na ciemną stronę
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Galik

Post autor: Galik »

a ja zadam takie glupie pytanie, jak przyspieszasz do 100 to ile mniej wiecej na kazdym biegu masz przed zmiana? masz obrotomierz?

mi przy tym samym silniku do 90 wychodzi tak ponizej 10s, za to do 100 to juz bedzie z 12, bo musze 3 wrzucic :D

a regulacja gaznika jest dobrze opisana w ksiazce Peugeot 205, Obsługa i naprawa, wydawnictwa Auto, ale moze to to samo co ww wymieniona pozycja :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

spoko.. hehe miałem tak samo.. prawie
znaczy sie.. do końca dwójki.. jakieś 85 na godzine to szedł jak burza.. tak z 8 sekund może.. a potem.. zmiana na 3-ke i mozna iśc na kawe. 16 sekund łącznie :D
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Galik a jaki ty masz silnik że do setki 12s. Ci zajmuje? Chyba nie gaźnikowy bo ja już nie wierzę że gaźnikowy może tak ciągnąć (chyba że masz dwugardzielowy).
Co do tych prędkości to jakoś tak:
1 - do 40
2 - do 70
3 - do końca
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ma gaznik i naprawde fajnie chodzi ten silniczek :)
Galik

Post autor: Galik »

wasia, mam taki sam silnik jak Ty i z tym przyspieszeniem do 100 to u mnie gdzies jest wlasnie 11-12s, nie mam jak zmierzyc, a mierzenie komorka przy jednoczesnej zmianie biegow to takie srednio dokladne jest.

Co do przelozen, to ja sie nie dziwie ze tyle Ci to zajmuje (sprint do 100) jak tak zmieniasz te biegi, pewnie nie masz obrotomierza, wiec zmieniasz je wczesniej bo np przy 70 na 2 ladnie juz "wyje", ale da sie wiecej pojechac :D

ja jade tak:

1 do 50 (nieco ponad 5000rpm)
2 do 90 (to samo co wyzej)
3 juz nie pamietam do ilu jest, ale tak na trasie to do 130 mozna spokojnie ciagnac.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Galik pisze:wasia, mam taki sam silnik jak Ty i z tym przyspieszeniem do 100 to u mnie gdzies jest wlasnie 11-12s, nie mam jak zmierzyc, a mierzenie komorka przy jednoczesnej zmianie biegow to takie srednio dokladne jest.
to przyjedz -zmierzymy :D
ODPOWIEDZ