Strona 2 z 3

: 23 kwie pn, 2007 11:16 am
autor: woocash
hmm... dzięki za obszerne OT i wpieprzanie się w temat z pytaniami nt tu24, któremu już podziekowaliśmy :)

jak podpowiedział mi Krzycho :) styknie włożyć głowicę z tu5, albo z tego tu3 z xsi , ax gti. także.. najpewniej będize opcja remont dołu, przygotowanie do większych obciążeń (przegląd pompy oleju, wymiana sprężyki :wink: ) dołożenie chłodnicy oleju, i wrzucenie sterowania z tego silnika.

zorientuje się w dostępności/cenach... i się obada...
a tu24 jest bajerancki, ale tylko na rajdy, nie do miasta... no i pewnie 2 krotna różnica w spalaniu w mieście :P

: 23 kwie pn, 2007 3:23 pm
autor: krzycho-g
czym sie różni silnik od xsa na wtrysku i gaąxniku ?
jeden ma 75 km a drugi ma 84 km. Różnią się tylko systemem zasilania - gaźnik ma większe pole przekroju i inny wałek. To powoduje te 84 km. CO lepsze jest specjalnie zdławiony przez fabryke bo jego kanały dolotowe w głowicy sa o dobre 5 mm wieksze niz w kolektorze co oznacza ze moze mieć ok 90 km przy odpowiednim kolektorze.

Wyzsza moc jescze da sie uzyskać poprzez załozenie głowicy od 1.6 Tu5. Duzo wieksze zawory i kanały i moc minimum 90 KM nawet do 110 przy wałku Peugeot sport i odpiowiednim obrobieniu głowicy, dostrojeniu dolotu i wylotu. Mozna tez i wiecej ale silnik bedzie niezdatny do normalnej jazdy. Wszystko pomierzyłem, głowica pasuje, zresztą własnie taka głowica była zakładana do 1.4 XSi w 106 i AX GTi

Dodano po 4 minutach:

ja proponuje jeszcze zaslepić kanał olejowy do głowicy i puscić smarowanie przewodem . SKonczy sie wieczny przeciek nad alternatorem.

: 23 kwie pn, 2007 5:05 pm
autor: moralez
Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ??? 8)7 :mrgreen:
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???

Sooorki za OT... :|
nie kazdego musi rajcowac jazda do 3 tys 8)
mi pisze:no właśnie - po co to komu? :W
chcesz kupic 1,4 ze skrzynia :D ??
do malego remontu :P
@ krzycho-g
1,6 tu5 mial taka samo glowice jak TU3FM ??

: 23 kwie pn, 2007 5:12 pm
autor: MistrzuGT
hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??

: 24 kwie wt, 2007 7:31 am
autor: krzycho-g
nie wiem czy TU3M ale napewno TU3S bo jego głowice mam i tam wszystko mierzyłem. Przydałby sie jeszcze jakiś TU3M do pomiarów. Albo ktoś mógłby mi zmierzyć srednice kanału dolotowego w TU3M to bede wiedział na 100%

: 24 kwie wt, 2007 7:54 am
autor: Orfister
U mnie się już jakieś małe czarne oczka rosołowe kołują w zbiorniczku, wiec niedługo pewnie i pomierzymy Krzycho TU3M... :mrgreen:

: 24 kwie wt, 2007 11:14 am
autor: samer
Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ??? 8)7 :mrgreen:
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???

Sooorki za OT... :|
A chdzby na trasie na Górze Św. Anny ;)

: 24 kwie wt, 2007 11:19 am
autor: krzycho-g
albo jak w Hameryce - 1,5 sekundy do 50 km/h i potem spoookooojniutko - to w miescie ;-)

: 24 kwie wt, 2007 11:42 am
autor: Orfister
No tak...faktycznie, patrzyłem pod swoim kątem...a ja i tor wyścigowy..a i owszem ale to tylko w grze... :mrgreen:
W rzeczywistosci ściganie rajcuje nie jedynie na gokartach...
No moze jakbym miał sponsora, co by finansował amortyzację samochodu na torze wyścigowym, to pewnie bym się i poscigał... 8)7

: 24 kwie wt, 2007 11:47 am
autor: krzycho-g
nie słuchajcie matiego bo on i 140 jezdzi ale nie pamieta tego :D
zresztą jak wiekoszć kierowców ;-)

to taka choroba jak u Toyociarzy nazywanie awarii "wymianą eksploatacyjną " 8)7

: 24 kwie wt, 2007 12:45 pm
autor: Orfister
Mój silniczek będzie miał te 100 koników...chciałbym go zrobić jako pokazowy, dla niedowiarków..w "kooperejszyn" "dżojnin wenczer" LTd with krzycho-g zwanym polskim STIG'iem :mrgreen: 8)7
Jak mi padnie do końca uszczelka...zaczynają sie prace,,, 8)7

: 25 kwie śr, 2007 11:07 pm
autor: moralez
MistrzuGT pisze:hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??
jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar

: 26 kwie czw, 2007 12:16 am
autor: MistrzuGT
moralez pisze: jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar
Dzieki, ale potrzebuje dokladniejsze dane... tzn tak jak przedstawilem to na obrazku...
Nie wiem, jak ten dolot wyglada w TU3M ale chodzi o takie zwymiarowanie....
Dzieki :)

: 26 kwie czw, 2007 1:48 am
autor: moralez
chcesz kupic kolektor dolotowy z xs za 10 zl :D bedziesz mial do czego sie namierzac :mrgreen:
nie obiecuje ze bede mial jutro czas na zwymiarowanie

: 27 kwie pt, 2007 5:25 pm
autor: Archer
krzycho-g twierdzisz że mój XS mógłby brykać jak wyścigówka ???
17 lat temu miał 75 koni ciekawe ile mu zostało po tych wszystkich latach i przejechanych 200 000 km