Strona 2 z 3
: 23 kwie pn, 2007 11:16 am
autor: woocash
hmm... dzięki za obszerne OT i wpieprzanie się w temat z pytaniami nt tu24, któremu już podziekowaliśmy
jak podpowiedział mi Krzycho

styknie włożyć głowicę z tu5, albo z tego tu3 z xsi , ax gti. także.. najpewniej będize opcja remont dołu, przygotowanie do większych obciążeń (przegląd pompy oleju, wymiana sprężyki

) dołożenie chłodnicy oleju, i wrzucenie sterowania z tego silnika.
zorientuje się w dostępności/cenach... i się obada...
a tu24 jest bajerancki, ale tylko na rajdy, nie do miasta... no i pewnie 2 krotna różnica w spalaniu w mieście

: 23 kwie pn, 2007 3:23 pm
autor: krzycho-g
czym sie różni silnik od xsa na wtrysku i gaąxniku ?
jeden ma 75 km a drugi ma 84 km. Różnią się tylko systemem zasilania - gaźnik ma większe pole przekroju i inny wałek. To powoduje te 84 km. CO lepsze jest specjalnie zdławiony przez fabryke bo jego kanały dolotowe w głowicy sa o dobre 5 mm wieksze niz w kolektorze co oznacza ze moze mieć ok 90 km przy odpowiednim kolektorze.
Wyzsza moc jescze da sie uzyskać poprzez załozenie głowicy od 1.6 Tu5. Duzo wieksze zawory i kanały i moc minimum 90 KM nawet do 110 przy wałku Peugeot sport i odpiowiednim obrobieniu głowicy, dostrojeniu dolotu i wylotu. Mozna tez i wiecej ale silnik bedzie niezdatny do normalnej jazdy. Wszystko pomierzyłem, głowica pasuje, zresztą własnie taka głowica była zakładana do 1.4 XSi w 106 i AX GTi
Dodano po 4 minutach:
ja proponuje jeszcze zaslepić kanał olejowy do głowicy i puscić smarowanie przewodem . SKonczy sie wieczny przeciek nad alternatorem.
: 23 kwie pn, 2007 5:05 pm
autor: moralez
Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ???
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???
Sooorki za OT...

nie kazdego musi rajcowac jazda do 3 tys
mi pisze:no właśnie - po co to komu?

chcesz kupic 1,4 ze skrzynia

??
do malego remontu

@ krzycho-g
1,6 tu5 mial taka samo glowice jak TU3FM ??
: 23 kwie pn, 2007 5:12 pm
autor: MistrzuGT
hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??
: 24 kwie wt, 2007 7:31 am
autor: krzycho-g
nie wiem czy TU3M ale napewno TU3S bo jego głowice mam i tam wszystko mierzyłem. Przydałby sie jeszcze jakiś TU3M do pomiarów. Albo ktoś mógłby mi zmierzyć srednice kanału dolotowego w TU3M to bede wiedział na 100%
: 24 kwie wt, 2007 7:54 am
autor: Orfister
U mnie się już jakieś małe czarne oczka rosołowe kołują w zbiorniczku, wiec niedługo pewnie i pomierzymy Krzycho TU3M...

: 24 kwie wt, 2007 11:14 am
autor: samer
Orfister pisze:A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ???
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???
Sooorki za OT...

A chdzby na trasie na Górze Św. Anny

: 24 kwie wt, 2007 11:19 am
autor: krzycho-g
albo jak w Hameryce - 1,5 sekundy do 50 km/h i potem spoookooojniutko - to w miescie

: 24 kwie wt, 2007 11:42 am
autor: Orfister
No tak...faktycznie, patrzyłem pod swoim kątem...a ja i tor wyścigowy..a i owszem ale to tylko w grze...
W rzeczywistosci ściganie rajcuje nie jedynie na gokartach...
No moze jakbym miał sponsora, co by finansował amortyzację samochodu na torze wyścigowym, to pewnie bym się i poscigał...

: 24 kwie wt, 2007 11:47 am
autor: krzycho-g
nie słuchajcie matiego bo on i 140 jezdzi ale nie pamieta tego
zresztą jak wiekoszć kierowców
to taka choroba jak u Toyociarzy nazywanie awarii "wymianą eksploatacyjną "

: 24 kwie wt, 2007 12:45 pm
autor: Orfister
Mój silniczek będzie miał te 100 koników...chciałbym go zrobić jako pokazowy, dla niedowiarków..w "kooperejszyn" "dżojnin wenczer" LTd with krzycho-g zwanym polskim STIG'iem
Jak mi padnie do końca uszczelka...zaczynają sie prace,,,

: 25 kwie śr, 2007 11:07 pm
autor: moralez
MistrzuGT pisze:hmm, TU3M tez jest zdlawiony wezszymi kanalami w kolektorze??
Bo jesli tak, to jak zaloze podwojne dwugardzielowe gazniki webera z kolektorem ktotkim i wiekszymi kanalami to powinno tyci mocy przybyc... , czy tylko mi sie zdaje??
jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar
: 26 kwie czw, 2007 12:16 am
autor: MistrzuGT
moralez pisze:
jutro jeszcze wykopie kolektor i sprawdze wymiar
Dzieki, ale potrzebuje dokladniejsze dane... tzn tak jak przedstawilem to na obrazku...
Nie wiem, jak ten dolot wyglada w TU3M ale chodzi o takie zwymiarowanie....
Dzieki

: 26 kwie czw, 2007 1:48 am
autor: moralez
chcesz kupic kolektor dolotowy z xs za 10 zl

bedziesz mial do czego sie namierzac
nie obiecuje ze bede mial jutro czas na zwymiarowanie
: 27 kwie pt, 2007 5:25 pm
autor: Archer
krzycho-g twierdzisz że mój XS mógłby brykać jak wyścigówka ???
17 lat temu miał 75 koni ciekawe ile mu zostało po tych wszystkich latach i przejechanych 200 000 km