tu3 100KM, czy to się może udać?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

tu3 100KM, czy to się może udać?

Post autor: woocash »

witam...
mam groźnego plana 8)

tak się przymierzam do remontu silnika (bo ma być cacy, nie żeby palił na siwo czy coś :)

i się zastanawiam... nad usprawnieniem tego (w końcu kawałek kasy pójdzie, chciałbym czuć efekty...)

zastanwiałem się nad wrzuceniem tu24.. ale po pierwsze, nieosiągalny, po drugie zaje... ście drogi jak już.

znalazłem taką opcję... silnik z AX GTI - tu3 na wielowtrysku (Bosch Motronik M 3.1)

ma toto te 94-100 KM, i nie pali jak smok... do tego nie ma max momentu przy 5000 jak tu24 :P a ma to być też furka do miasta...

jak myślicie.. może ten plan wypalić? wiem, że to nie takie ambitne jak mi16 :wink: ale zawsze :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Czyżbys był w komitywie z Krzychem ? a jesli nie, to koniecznie sie znim skontaktuj...wiem co mowie... :P

Dodano po 33 sekundach:

To co mowisz jest w zasięgu ręki... :mrgreen:
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Niezly pomysl! Bardzo dobry silnik. Moj znajomy przygotowywal wlasnie takiego AX do 1/4 - ale ztcw to tez nie taki latwy do dostania?
Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm... zapytałem dzisiaj kolesia, który sprzedaje ax gti z uszkodzonym silnikiem, co jest z inm nie tak.... no i okazało się, żę
"kobrowód wyszedł bokiem" :mrgreen:
także moc jest, ale wytrzymałość chyba nie ta :wink:
będę kombinował dalej...
jeśli dół jest ten sam... to złożę mój na nowych częściach, a może głowica będzie dobra z tamtego... (jeśli zawory nie dostały w dupe czy coś..)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

No ciekawe jakie sa roznice miedzy tymi silnikami? Glowica na pewno jest ok nawet jezeli zawor dostal w dupe - to wymienisz i bedzie ok! Kombinuj kombinuj bo takie kombinacje zawsze nalezy chwalic:)
Obrazek
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

a moze silnik caly z 106 xsi tam jest 100 km :) i to tez jest tu takze duzo zmian by nie bylo pewnie :D
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

Witam :)
Ja tez mam w planach wzmocnienie troszke TU3M... a dokladniej chce dorzucic do niego podwojny dwugardzielowy gaznik webera z 1,3 rallye...
Jak myslicie, jakie sa szanse na powodznie mojego projektu?? (zaznaczam,ze udalo mi sie zdobyc juz taki gaznik z kolektorem) :)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jak najbardziej, ale niewiele ci to da poza zwiekszeniem spalania
CykCyrykCyk
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 01 lut czw, 2007 10:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Cz-wa.

Post autor: CykCyrykCyk »

Wrzuci gaz i bedzie ok ;P
Obrazek
all ®ight`s reserved by ©yk
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

gaz juz jest, ale generalnie tez chodzi o to,zeby szedl dobrze w pelnym zakresie obrotow, anie tak jak teraz do max 4tys. bo mam gaznik z 1,1 :(
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

woocash pisze: no i okazało się, żę
"kobrowód wyszedł bokiem" :mrgreen:
także moc jest, ale wytrzymałość chyba nie ta :wink:
Dlatego TU24/K są w cenie :) Silniki naprawde wytrzymale i bardzo precyzyjnie wykonane.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Siła i moc tkwi w głowicy i dolocie..porządna polerka dolotu oraz zespołu przepustnicy i głowica od wspomnianego Ax'a - byłby niezły ogień.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

fajnie fajnie tylko silnik TU slabo znosci tyranie predkoscia 160 km/h przez dystans 100 km i rozgrzanie oleju do temp powyzej 100
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

A gdzie w Polsce przepisy pozwalają na taką jazdę ??? 8)7 :mrgreen:
Wogólę to co obserwuję, nie tu na forum, ale ogólnie tendencje w motoryzacji, zadziwia mnie...
ciąły pęd za..wiecej mocy, więcej speeda, wiecej przyspieszenia...tylko po co ..gdzie to wykorzystac? Na naszych dziurawych drogach, które za pare lat będa naszpikowane fotoradarami ..???

Sooorki za OT... :|
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

no właśnie - po co to komu? :W
ODPOWIEDZ