Re: Głowica XU10J4 (S16)
: 16 gru ndz, 2007 12:03 am
Stef moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Forum o Peugeocie 205 i wszystkim co z nim związane
https://forum.peugeot205.pl/
Stef nie daj sie namówićPara pisze:moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Moze rozwiniesz co masz na mysli ... bo wydaje mi sie, ze nigdy nie miales do czynienia z kolektorem od S16krzycho-g pisze:oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?
Ale terminami rzucasz ... zaprezentuj na zdjeciu gdzie twoim zdaniem powinna zostac wyprofilowana, jak to ujales komora spalania?krzycho-g pisze: druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Po pierwsze same ranty motylkow zostaly wygladzone, a same motylki przepolerowane, po drugie przy max otwartej przepustnicy/motylkach opor jakie one stawiaja dla przeplywajacego powietrza jest znikomy. Ale wiem przyczepisz sie pewnie tego ze moglem jeszcze delikatnie skrocic troche same sruby motylkow.krzycho-g pisze: trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
Chodzi przede wszystkim o to zeby "dmuchac na zimne"Orfister pisze:ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ?
Jeszcze raz sie Ciebie zapytam, czy miales kiedykolwiek w swoich rekach kolektor wydechowy silnika XU10J4? Te jak to nazwales przegrody maja moze z 3-4mm grubosci, wiec niby jak kieruja przeplyw spalin, skoro kanaly wychodzace z glowicy sa prostopadle. Czyniac to mialem lepsze dojscie do zlikwidowania progow i lepszego obrobienia calego kanalu. Zobacz jak wyglada chociazby seryjny kolektor z 309 GTi16 lub kolektor 4-2-1 Longmana to moze wreszcie przestaniesz pisac glupoty!krzycho-g pisze:wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy
Musisz byc bardzo naiwny jesli twierdzisz, ze jak wypolerujsz przepustnice i przytniesz troche srubki to cos sie zmieni, tym bardziej ze przy duzych predkosciach nie ma za bardzo co mowic o przeplywie wirowym tylko turbulentnym.krzycho-g pisze: ... obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia.
Jak mozesz wypowiadac sie na temat ksiazki, ktorej nawet nie widziales ...krzycho-g pisze: Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
Nigdy nie ma tak, ze przeplyw jest jak to okresliles w miare jednakowy. Pozatym zbytnie przeprofilowywanie komory spalania przy zaworach jest dosc ryzykowne. Wybierajac za duzo materialu zmniejszasz stopien kompresji oraz mozesz zepsuc cala glowice przekraczajac miejsce, w ktorym popada ring uszczelki glowicy.krzycho-g pisze:... druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
To czego dokanales, powinienes zweryfikowac najlepiej na hamownii, lub udokumentowac jakimis filmikami z pomiarow!krzycho-g pisze:Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.
Krzychu ja sobie jaja robie ale chyba nie zalapales:) Praktyka praktyka a ksiazki ksiazkami.munne pisze:Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne