Strona 2 z 3

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 16 gru ndz, 2007 12:03 am
autor: Para
Stef moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 16 gru ndz, 2007 8:08 am
autor: zen81
Para pisze:moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Stef nie daj sie namówić :P

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 16 gru ndz, 2007 2:02 pm
autor: Para
hehe a to chyba twoja zen co ? ;>

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 16 gru ndz, 2007 2:11 pm
autor: zen81
I mam nadzieje ze tak zostanie :D

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 25 gru wt, 2007 2:40 pm
autor: stef
Ok na zakonczenie tematu zalaczam zdjecia kompletnej glowicy oraz kolektora wydechowego po spawaniu i planowaniu. Pozostanie juz tylko zalozyc i czekac na efekty :) Zdjecia zostaly zrobione na szybko dlatego sa malo dokladne moze Zen jeszcze na spokojnie jakies pstryknie i doda.

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 25 gru wt, 2007 3:11 pm
autor: zen81
Już sie nie mogę doczekać :D Jak dobrze pójdzie to pod koniec stycznia będzie można na hamownie podjechać :P

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 15 lut pt, 2008 7:19 am
autor: krzycho-g
oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?

druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki

trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 15 lut pt, 2008 8:57 am
autor: stef
krzycho-g pisze:oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?
Moze rozwiniesz co masz na mysli ... bo wydaje mi sie, ze nigdy nie miales do czynienia z kolektorem od S16
krzycho-g pisze: druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Ale terminami rzucasz ... zaprezentuj na zdjeciu gdzie twoim zdaniem powinna zostac wyprofilowana, jak to ujales komora spalania?
krzycho-g pisze: trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
Po pierwsze same ranty motylkow zostaly wygladzone, a same motylki przepolerowane, po drugie przy max otwartej przepustnicy/motylkach opor jakie one stawiaja dla przeplywajacego powietrza jest znikomy. Ale wiem przyczepisz sie pewnie tego ze moglem jeszcze delikatnie skrocic troche same sruby motylkow.

Czekam na wytlumaczenie mi oraz innym gdzie popelnilem owe bledy ... zobrazuj to najlepiej na zdjeciach.

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 15 lut pt, 2008 10:23 am
autor: Orfister
ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ? :wink:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 15 lut pt, 2008 10:44 am
autor: stef
Orfister pisze:ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ? :wink:
Chodzi przede wszystkim o to zeby "dmuchac na zimne" ;)

Wiadomo ze gaz jest mniej przyjazny dla kazdej glowicy samochodu przystosowanego jednak przez fabryke do jazdy na benzynie. Temperatura spalania gazu jest wyzsza! Nawet dobrze ustawiona instalacja nie zawsze ma optymalny sklad mieszanki w roznych obrotach. Dlatego dla ulozenia sie wszystkiego nalezy dla bezpieczenstwa na poczatku jezdzic na benzynie.

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 15 lut pt, 2008 11:36 am
autor: Orfister
Rozumiem...to sensowne co mówisz...
ja tego u siebie nie zastosowałem...niestety..aczkolwiek póki co nie widzę ujemnych skutków...zobaczymy jak długo.

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 18 lut pn, 2008 11:21 pm
autor: Munne
Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne :roll:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 19 lut wt, 2008 10:09 am
autor: krzycho-g
wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy, obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia. Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.

Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 19 lut wt, 2008 12:56 pm
autor: stef
krzycho-g pisze:wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy
Jeszcze raz sie Ciebie zapytam, czy miales kiedykolwiek w swoich rekach kolektor wydechowy silnika XU10J4? Te jak to nazwales przegrody maja moze z 3-4mm grubosci, wiec niby jak kieruja przeplyw spalin, skoro kanaly wychodzace z glowicy sa prostopadle. Czyniac to mialem lepsze dojscie do zlikwidowania progow i lepszego obrobienia calego kanalu. Zobacz jak wyglada chociazby seryjny kolektor z 309 GTi16 lub kolektor 4-2-1 Longmana to moze wreszcie przestaniesz pisac glupoty!
krzycho-g pisze: ... obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia.
Musisz byc bardzo naiwny jesli twierdzisz, ze jak wypolerujsz przepustnice i przytniesz troche srubki to cos sie zmieni, tym bardziej ze przy duzych predkosciach nie ma za bardzo co mowic o przeplywie wirowym tylko turbulentnym.

Co z tego, ze wygladzisz troche srubke w motylku, ktory moze i tak sie nie otwiera do konca jak nalezy?
krzycho-g pisze: Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
Jak mozesz wypowiadac sie na temat ksiazki, ktorej nawet nie widziales ...

Znacznie lepszy to bylby flow banch!
krzycho-g pisze:... druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Nigdy nie ma tak, ze przeplyw jest jak to okresliles w miare jednakowy. Pozatym zbytnie przeprofilowywanie komory spalania przy zaworach jest dosc ryzykowne. Wybierajac za duzo materialu zmniejszasz stopien kompresji oraz mozesz zepsuc cala glowice przekraczajac miejsce, w ktorym popada ring uszczelki glowicy.

Czepiasz sie tak tych motylkow i poprawy przeplywu a sam w obrabianej przez Ciebie glowicy nie uczyniles najwazniejszego - obrobki zaworow oraz gniazd!
krzycho-g pisze:Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.
To czego dokanales, powinienes zweryfikowac najlepiej na hamownii, lub udokumentowac jakimis filmikami z pomiarow!

Po co piszesz o “area valve” skoro nie ruszyles nawet zaworow i gniazd???

Re: Głowica XU10J4 (S16)

: 19 lut wt, 2008 1:22 pm
autor: Munne
munne pisze:Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne :roll:
Krzychu ja sobie jaja robie ale chyba nie zalapales:) Praktyka praktyka a ksiazki ksiazkami.