Strona 2 z 2

: 05 lis ndz, 2006 6:07 pm
autor: blaszka
moralez pisze:pewnie to jest podobna zagadka do tej ktora mowi
ze komputer mono-jetronic wie o ilosci zasysanego powietrza przez silnik 8)
to wytłumacz mi po co jest niby przepływomierz powietrza i gdzie daje informacje o ilosci zasysanego powietrza

: 05 lis ndz, 2006 6:20 pm
autor: woocash
kuźwa.. czegoś nie kumam, przecież w TU nie ma przepływomierza, i jeśli sie uprzeć, to jedyną możliwością (naciągane jak cholera) by silnik (komp) wiedział o "ilości" powietrza jest współczynnik lambda, ot, dużo powietrza, za ubogo, mało powietrza, za bogato, ale to pomysł z tego samego gatunku co z tymi uszczelniaczami chyba :P 8)7

: 05 lis ndz, 2006 6:27 pm
autor: blaszka
hahah nie ma przepływomierza a co niest niby zdejmowałes kiedys ta osłone która jest załozona na wtrysk od filtra powietrza
Obrazek
schemat elektryczny
Obrazek
z czujnika powietrza (przepływomierza ) ida kable do komputera a z komputera do wtryskiwacza

: 05 lis ndz, 2006 7:58 pm
autor: Samurize
jak jest problem z wodą to najlepiej kupić taki specjalny środek do paliwa który usuwa wode i czyści wtrysk..polecam..najlepiej STP...no i warto zobaczyć świece zapłonowe czy nie są rozjechane i okopcone:) powinna być szczelinka 0.8 mm...

: 05 lis ndz, 2006 8:05 pm
autor: Banita
to bardzo ciekawe blaszka, ale mi to raczej wyglada na czujnik temp powietrza :roll:

: 05 lis ndz, 2006 9:20 pm
autor: blaszka
nom czujnik i przepływomierz jednoczesnie a na schemat zerkliscie bo jakos nikt juz sie nie odzywa ze czujnik powietrza nie ma nic wspólnego z komputerem wtrysku

: 05 lis ndz, 2006 9:25 pm
autor: Banita
ja 'zerklem' i...

mowie, ze to czujnik temp powietrza, a nie przeplywomierz :roll:

: 05 lis ndz, 2006 9:56 pm
autor: woocash
a możesz zrobić zooma tylko schematu TEJ części?

: 05 lis ndz, 2006 10:28 pm
autor: blaszka
wrzuc np w painta i powieksz nie mam narazie dostepu do skanera zeby wrzucic zeskanowane

: 05 lis ndz, 2006 10:38 pm
autor: woocash
dobra... jesłi tam serio byłby przepływomierz (który jak wiadomo lubi szwankować) to ... jakim cudem nie ma kodu błędu przepływomierza?
w każdym kompie, w którym przepływka jest, taki kod będzie. to jest czujnik temp powietrza (taki kod jest) po drugie.. jeśli to byłby przepływomierz, to jakim cudem byłby to przepływomierz oporowy (drucik.. który sie rozgrzewa, powietrze go ochładza, opór sie zmienia i to idzie do kompa) skoro w bardziej zaawansowanych układach boscha są przepływki klapkowe? (drucik o wiele mniej zawodny, ale z tego co wiem to takie przepływki mają samochody japońskie -moge sie mylić)


a to już chyba daje pewność.. ze blaszka racji nie ma :D
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG

najważniejsze tutaj -SCHEMAT IDEOWY BOSCH MONO-JETRONIC

http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/u215e.pdf

i jeszcze tutaj, dokładne opisy (po niemiecku)
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG

dziękuje za uwagę, a teraz możemy wrócić do tematu, jednocześnie jako autor wątku prosze o nieusuwanie żadnych postów :) bo obaliliśmy właśnie wieeelki mit :wink:

: 06 lis pn, 2006 11:11 am
autor: Orfister
No generalnie jeste,m pod wrażeniem waszej wiedzy...i obeznania w temacie..ale ja bym się tak głęboko w elektronikę nie ładował..wstarczy wspomniany wcześniej wykres i-x .. on wiele mówi mimoze że pojmowałem go rok...hehehe..ta para to wynik składu mieszanki i temp. zewnętrznej...wiele aut w zime "paruje"... a te co nie parują..widać w danym momencie mają taki skład mieszanki ze nie anstępuje zbyt duża produkcja pary wodnej,,,,

: 06 lis pn, 2006 1:31 pm
autor: woocash
właśnie tak jak mówisz, więc mieszanka do kitu, i chyba już (po przeczytaniu tego z linków :)) wiem dlaczego... chyba za zimna mieszanka, muszę zrobić to podgrzewanie przy wlocie i już.. świece też od czasu zimniejszej temp. zewnętrznej są bardziej czarne niż szare, a przecież mykam na tych samych trasach..

: 06 lis pn, 2006 1:33 pm
autor: Orfister
No to ciesze się ze jakoś wspólnymi siłami doszliśmy do konsensusu... :D