Będzie SWAP - potrzebna rada i pomoc.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Będzie SWAP - potrzebna rada i pomoc.

Post autor: aule »

Witam

Ze względu, że do mojego silnika niemam już siły, leje sie niemiłosiernie olej z tylnego simerungu wału i kolejna wymiana nic pewnie nie pomoże bo bruzda na wale jest ogromna, Do zrobienia byłaby cała góra ( uszczelka, uszczelniacze zaworów...) i dół (panewki, pierścienie, tuleje) A wszystko finansowo przekroczyłoby 1500zł

Postanowiłem wymienić silnik na młodszy, który nie będzie miał wszystkich tych przypadłośći.

Znalazłem silnik 1,4 na pojedyńczym wtrysku z p306 z 99 roku przebieg bardzo mały. W sobotę 10.03.07 będę go zakładał zamiast mojego trupka.

Pytania:
Czy będzie ktos w stanie z "Krakusów" pomóc silna ręką wyjąć (podnieść) starego i włożyć nowego?

Czy ze względu na wyższy blok nie treba bedzie stosować innej łapy silnika i innaj rury czy kolektora wylotowego??

No i czy da sie wyjąc silnik bez wyjmowania chłodnicy i tego pasa nad nią??

Jaki polecalibyście olej do nowszego nie cieknącego silnika.


pozdrawiam,
Marcin
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Silnik lepiej wyciągać dołem...

czemu nie chcesz demontowac chłodnicy itp? przeciez i tak płyn musisz spuszczać, a demontaż 'przodu' to 7minut...

99 to w miare młody, ale nie wiadomo jak był użytkowany... napewno nie syntetyk :) ja bym się bał nawet lać półsyntetyczny ze względu na tajemnicze pochodzenie :)

OT: "[...]biż Y terii[...]"
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

@ OT: ale wtopa 8)7 nawet nie zwróciłem uwagi. Cały baner do rozebrania.

Dobra jak się zabrać za wyjęcie silnika dołem??

A co do pochodzenia silnika to jest sprowadzony z francji. Czyściutki jak prawie łza. Nie widać aby był kiedykolwiek myty czy czyszczony. Uszczelki które wystaja na łączeniach mają oryginalny kolor. Ponoć baardzo młody przebiegiem (ok 25tyś).

Problem nadal jest z tą łapą silnika, którą może dostanę razem z silnikiem ale jest też myk z kolektorem wylotowym, który może być za wysoko w stosunku do rury wydechowej z 1,1 :(

No i jak jest wyższy troszkę to może mój dolot się nie zmieścić pod maską. Oby nie bo cała robota z dolotem wówczas na marne.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

jak cos to bede mial graty od 1,4 8)

zeby wyjac silnik dolem trzeba podniesc przod do gory 8)
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

hehehe to jest genialne :P :P

a na sobotę graty chyba nie dotrą do kreakowa. Bedzie potrzebna rura wydechowa pierwsza i łapa na pewno.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Osobiście polecałbym olej półsyntetyczny, prawda jest taka, że mineralny nie za dobrze wpłynie na silnik, szybciej go zajedzie.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

ale kto wie czy ten silnik nie ma przebiegu np 200tys km (?)

nie wiem, ja nic nie radze, ale chyba bałbym się lać półsyntetyk
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Polsyntetyk leje sie zawsze jak silnik ma niewiadomy przebieg -jak wpieprza do 1l/1000 toi tez sie leje polsyntetyk
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

No to ktoś mi kazał kiedyś wlać mineralny do auta 160 tyś jak zmieniałem olej (jakis pan juzio z warsztatu) i sie skończył całkem juz chyba

A co na te różnice w blokach??

Dodano po 4 minutach:

Dobra półsyntetyk a jakieś numerki??
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

10w-40 ze swojej strony moge polecic orlen platinum
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Moze sie nie znam ale ja bym zalal dobrego minerala jakis total albo elf... bo z polsyntetykami w nienajnowszych silnikach z niewiadomo jakim przebiegiem moze byc potem roznie.. patrz przyklad moraleza.. Ja osobiscie do takiego samego silnika leje elf start 15w 40 zero wyciekow zero zuzycia oleju :) A no i chcialbym dodac ze oleje orlen do najlepszych na swiecie raczej nie naleza... chociaz moze tutaj tez sie nie znam... Ale po co oszczedzac jak mozna duzo stracic ??
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Smanov »

ja swojego zalewam pol-syntetykiem Castrol GTX Magnatec 10W40 do przeszlo 8 lat, i sparawuje sie bez problemow. raz mi tylko zjadl ćwiartke oleju ale to go przegonilem na dosc dlugim dystansie ok 150-200km(predkosciomierz wahal sie pomiedzy 140 a 180km/h). to bylo w zeszym roku i od tamtej pory nic. aporpo jutro wymieniam olej na ten sam:) pozdrawiam
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Nooo Castrol to uznana firma :) No ale silniki 1,4 tu rozni sie znacznie od 1,9 z gti do gti tez bym lal polsyntetyk :P
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Uznana, tylko, ze jest za zadki do naszych silnikow, a poza tym nie wiem, co ma olej do przypadku moraleza.
Silnik to silnik: Gti czy nie -polsyntetyk zawsze bedzie lepszy.
kubas pisze:A no i chcialbym dodac ze oleje orlen do najlepszych na swiecie raczej nie naleza... chociaz moze tutaj tez sie nie znam... Ale po co oszczedzac jak mozna duzo stracic ??
Tylko dlatego ze jest polski?
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Banita pisze:
Tylko dlatego ze jest polski?
pewnie!! lepszy Castrol klasy SG niz lotos SJ!! a tak serio to nie marka ale parametry i klasa oleju sie liczą. a czy to castrol czy elf czy orlen to jeden grzyb <poza wydatkiem i samopoczuciem>
Obrazek
ODPOWIEDZ