Będzie SWAP - potrzebna rada i pomoc.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Będzie SWAP - potrzebna rada i pomoc.
Witam
Ze względu, że do mojego silnika niemam już siły, leje sie niemiłosiernie olej z tylnego simerungu wału i kolejna wymiana nic pewnie nie pomoże bo bruzda na wale jest ogromna, Do zrobienia byłaby cała góra ( uszczelka, uszczelniacze zaworów...) i dół (panewki, pierścienie, tuleje) A wszystko finansowo przekroczyłoby 1500zł
Postanowiłem wymienić silnik na młodszy, który nie będzie miał wszystkich tych przypadłośći.
Znalazłem silnik 1,4 na pojedyńczym wtrysku z p306 z 99 roku przebieg bardzo mały. W sobotę 10.03.07 będę go zakładał zamiast mojego trupka.
Pytania:
Czy będzie ktos w stanie z "Krakusów" pomóc silna ręką wyjąć (podnieść) starego i włożyć nowego?
Czy ze względu na wyższy blok nie treba bedzie stosować innej łapy silnika i innaj rury czy kolektora wylotowego??
No i czy da sie wyjąc silnik bez wyjmowania chłodnicy i tego pasa nad nią??
Jaki polecalibyście olej do nowszego nie cieknącego silnika.
pozdrawiam,
Marcin
Ze względu, że do mojego silnika niemam już siły, leje sie niemiłosiernie olej z tylnego simerungu wału i kolejna wymiana nic pewnie nie pomoże bo bruzda na wale jest ogromna, Do zrobienia byłaby cała góra ( uszczelka, uszczelniacze zaworów...) i dół (panewki, pierścienie, tuleje) A wszystko finansowo przekroczyłoby 1500zł
Postanowiłem wymienić silnik na młodszy, który nie będzie miał wszystkich tych przypadłośći.
Znalazłem silnik 1,4 na pojedyńczym wtrysku z p306 z 99 roku przebieg bardzo mały. W sobotę 10.03.07 będę go zakładał zamiast mojego trupka.
Pytania:
Czy będzie ktos w stanie z "Krakusów" pomóc silna ręką wyjąć (podnieść) starego i włożyć nowego?
Czy ze względu na wyższy blok nie treba bedzie stosować innej łapy silnika i innaj rury czy kolektora wylotowego??
No i czy da sie wyjąc silnik bez wyjmowania chłodnicy i tego pasa nad nią??
Jaki polecalibyście olej do nowszego nie cieknącego silnika.
pozdrawiam,
Marcin
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
Silnik lepiej wyciągać dołem...
czemu nie chcesz demontowac chłodnicy itp? przeciez i tak płyn musisz spuszczać, a demontaż 'przodu' to 7minut...
99 to w miare młody, ale nie wiadomo jak był użytkowany... napewno nie syntetyk
ja bym się bał nawet lać półsyntetyczny ze względu na tajemnicze pochodzenie 
OT: "[...]biż Y terii[...]"
czemu nie chcesz demontowac chłodnicy itp? przeciez i tak płyn musisz spuszczać, a demontaż 'przodu' to 7minut...
99 to w miare młody, ale nie wiadomo jak był użytkowany... napewno nie syntetyk


OT: "[...]biż Y terii[...]"


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem

- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
@ OT: ale wtopa
nawet nie zwróciłem uwagi. Cały baner do rozebrania.
Dobra jak się zabrać za wyjęcie silnika dołem??
A co do pochodzenia silnika to jest sprowadzony z francji. Czyściutki jak prawie łza. Nie widać aby był kiedykolwiek myty czy czyszczony. Uszczelki które wystaja na łączeniach mają oryginalny kolor. Ponoć baardzo młody przebiegiem (ok 25tyś).
Problem nadal jest z tą łapą silnika, którą może dostanę razem z silnikiem ale jest też myk z kolektorem wylotowym, który może być za wysoko w stosunku do rury wydechowej z 1,1
No i jak jest wyższy troszkę to może mój dolot się nie zmieścić pod maską. Oby nie bo cała robota z dolotem wówczas na marne.

Dobra jak się zabrać za wyjęcie silnika dołem??
A co do pochodzenia silnika to jest sprowadzony z francji. Czyściutki jak prawie łza. Nie widać aby był kiedykolwiek myty czy czyszczony. Uszczelki które wystaja na łączeniach mają oryginalny kolor. Ponoć baardzo młody przebiegiem (ok 25tyś).
Problem nadal jest z tą łapą silnika, którą może dostanę razem z silnikiem ale jest też myk z kolektorem wylotowym, który może być za wysoko w stosunku do rury wydechowej z 1,1

No i jak jest wyższy troszkę to może mój dolot się nie zmieścić pod maską. Oby nie bo cała robota z dolotem wówczas na marne.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Moze sie nie znam ale ja bym zalal dobrego minerala jakis total albo elf... bo z polsyntetykami w nienajnowszych silnikach z niewiadomo jakim przebiegiem moze byc potem roznie.. patrz przyklad moraleza.. Ja osobiscie do takiego samego silnika leje elf start 15w 40 zero wyciekow zero zuzycia oleju
A no i chcialbym dodac ze oleje orlen do najlepszych na swiecie raczej nie naleza... chociaz moze tutaj tez sie nie znam... Ale po co oszczedzac jak mozna duzo stracic ??

- Smanov
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 3336232
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
ja swojego zalewam pol-syntetykiem Castrol GTX Magnatec 10W40 do przeszlo 8 lat, i sparawuje sie bez problemow. raz mi tylko zjadl ćwiartke oleju ale to go przegonilem na dosc dlugim dystansie ok 150-200km(predkosciomierz wahal sie pomiedzy 140 a 180km/h). to bylo w zeszym roku i od tamtej pory nic. aporpo jutro wymieniam olej na ten sam:) pozdrawiam
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586
skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek??
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586
skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek??

Uznana, tylko, ze jest za zadki do naszych silnikow, a poza tym nie wiem, co ma olej do przypadku moraleza.
Silnik to silnik: Gti czy nie -polsyntetyk zawsze bedzie lepszy.
Silnik to silnik: Gti czy nie -polsyntetyk zawsze bedzie lepszy.
Tylko dlatego ze jest polski?kubas pisze:A no i chcialbym dodac ze oleje orlen do najlepszych na swiecie raczej nie naleza... chociaz moze tutaj tez sie nie znam... Ale po co oszczedzac jak mozna duzo stracic ??