1.9 GTI... kilka pytań.

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
ROBERT M

1.9 GTI... kilka pytań.

Post autor: ROBERT M »

Witam.
Jestem właścicielem 205 1.9 GTI, którgo używam do kjsów i podobnych ścigawek.
Mam z nim kilka problemów.... ale najpierw napiszę coś o autku:
- typ motoru DFZ PTC 1CW24 - 102KM,
- rok produkcji 1988, 265 tyk. km przebiegu - silnik raczej nigdy nie remotowany,
-poprzedni właściciel zamontował w nim stożek firmy Jacky.

Problemy:
- jak jest zimy to źle zapala - nie chodzi na wszystkie cylindry i nie może utrzymać obrotów - często gaśnie,
- na ciepłym z kolei nie chce zapalić za każdym razem ale jak już zapali to pracuje poprawnie,
- przy ciepłym silniku spada ciśnienie... raz nawet zapaliła się czerwona lampka,
- z dołu dobrze się zbiera ale nie jedzie szybciej niż 155 km/h,
- w aparacie zapłonowym jest jajkowaty otwór po jakiejś wtyczce lub zaślepce - wiecie może co tam było?

Co myślicie o tym wszystkim?
Opłaca się robić remont silnika?
Jakie mogą być przyczyny opisanych przeze mnie usterek?
Znalazłem 205 1.9 Automatique w przyzwoitym stanie technicznym - ewentualny SWAP motoru sprawi problemy?
Jeśli tak to jakie?
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

troszkę dramat ten silnik do ścigania - pojemność duża, mocy malutko... Swapnij na normalne xu z gti 1.6/1.9
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Po kolei:
- prawdopodobnie czujnik temp silnika nawala, lub juz nie ma kompresji
- panewki i/lub wytarty walek
- prawdopodobnei walek
-z ktorej strony? sprobuj dokladniej opisac, bo nie moge skojarzyc.

Wiesz...
Remont to przynajmniej 3k
Automatic to 90km o ile dobrze pamietam i glowice czasem mialy kwadratowe kanaly dolotowe bez wyciec na wtryskiwacze (trzebaby to wyfrezowac) Glowica jest slabsza. Lepiej szukac 1.9 Gti 122/128 km
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

oj ...1.9 l i tylko tyle koników ma, remont niewiele przyniesie lepiej zrób jak radzi Banita . Dobry silnik 1.6 od gti potrafił wytargać 115 km
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

1.6 sobie odpusc, chyba, ze w zawodach startujesz i masz podzial na klasy :wink:
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

co do automata to możliwe że jest to taki sam silnik jak u Ciebie (105KM)... . . . . 90KM miały 1,6 automat na monowtrysku...

może nie sama mechanika powoduje taką prace silnika... jest wiele czujników i przewooooodów, które wcześniej nawkurwiają posiadacza 205 a niżeli mechanika... ;)

nagle się wszystko zaczęło dziać? czy może już w takim stanie kupiłeś? :)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
ROBERT M

Post autor: ROBERT M »

-jajkowaty otwór jest z przodu aparatu zapłonowego... powiedzmy prostopadle do ziemi,
-Swap tylko na 1.9... wolę wyższą klasę ze względu na CRX-sy i inne Hondy :)
-autko po zakupie, 4 miesiąsce temu chodziło lepiej niż obecnie, pomimo iż w tym czasie zainwestowałem w nie około 1,5 k zł.

OT: Dlaczego nie mogę wkleić foto do avatara :?:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

rozmiar obrazka, albo rozmiar pliku masz nie odpowiedni 8)
ODPOWIEDZ