1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: arekgr »

Witam!

Wiem wiem, o swapach jest bardzo duzo informacji, a ja chciałbym się upewnić, czy do silnika 1.4 TU3S będzie pasował alternator od 1.1 TU1? I czy skrzynia z którą pracował TU1 "przyjmie" tego TU3S? I czy rozrusznik TU1 da radę temu TU3S?

Wg tego co mi wiadomo, wszystkie odpowiedzi to pewnie "tak"... Mimo to wolę się upewnić, żeby później nie płakać :cry:

TU3S ma pompę paliwa jak TU1 przy silniku, czy w baku?

I jeszcze pytanko na dokładkę: TU3S był na pojedyńczym, czy podwójnym gaźniku?
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: moralez »

alternator i skrzynia... tak
co do pompy to zalezy czy masz TU1 na wtrysku czy gazniku 8)
Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: arekgr »

Heh, pisałem, że TU1 bez "M" :) Czyli gaźnik. TU3S też ma przy silniku? Jeżeli to zostanie potwierdzone to spoko :)

A co z rozrusznikiem?

A co to za diabelstwo po lewej od gaźnika z tymi rurkami?
Załączniki
276228734.jpg
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: moralez »

skoro skrzynia pasuje to i rozrusznik
tu3S raczej ma pompe przy silniku
to ustrojstwo to recyrkulacja spalin

faktycznie gaznikowy 1,1 nie ma literki 8)7
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: MistrzuGT »

...na pojedynczym dwugardzielowym solexie
Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: arekgr »

No i się pochwalę :D Dziś w 18godzin, od 5 rano dałem radę pojechać po silnik 200km, przywieźć i zrobić swapa 8) Nie ma to jak determinacja :wink:

Silniczek działa baaaaardzo przyjemnie, zmieniony olej, filtry. Paseczek zmienię po następnej wypłacie...

No ale zawsze jest jakieś ale... Coś to trochę za słabe. Fakt, jakoś się zbiera, ale nie czuję przyrostu w porównaniu z 1.1. Fakt, mam gaźnik z 1.1 (Solexa). Czuję, że jest zasyfiony na maxa, no a poza tym trzeba mu dolota zrobić.

Czym najlepiej czyścić gaźnik?
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: MistrzuGT »

zmien gaznik na oryginalny z tego silnika,czyli dwugardzielowy solex, to bedzie wtyedy roznica.
Gaznik z 1,1 jest za slaby- wiem,bo sam wczesniej jezdzilem na takim configu
Pozdro
Awatar użytkownika
arekgr
Junior
Posty: 153
Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1971427
Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno

Re: 1.1 + 1.4 = dobre 1.4 - czy tak da radę?

Post autor: arekgr »

Okazuje się, że gość nawet nie wiedział co mi sprzedaje... Zamiast 1.4 mam prawdopodobnie 1.1 :roll: No ale, dałem za niego 250zł, cieszę się że Pug w ogóle jeździ :)

Chyba jedyną metodą na sprawdzenie będzie zmierzenie wysokości bloku. Na pasku rozrządu już wiele nie widać, a tabliczki na silniku - jest jedna zamiast dwóch, a na dodatek ta samotna tabliczka wygląda "podejrzanie", jakoś tak jakby kiedyś była na innym silniku...

Osprzęt w TU1M i TU3M był taki sam? TU1M ma też wejście na taką małą, dwuwsówkową kostkę?

I jeszcze pytanie: czy po przekręceniu zapłonu powinna świecić się kontrolka "STOP" i temp cieczy?
ODPOWIEDZ