Banita pisze:Torxy, to sruby ciagnione, i teraz luzujac i poprawiajac tak naprawde niczego nie zmienimy
Twierdzisz, ze dokrecone wiekszym momentem beda dociskaly glowice/uszczelke z ta sama sila jak wczesniej?
Minimalnie sie wyciagaja przy dokrecaniu, to fakt. Ale przeciez nie sa z gumy. Jezeli faktycznie byloby tak jak piszesz to nie dokrecaloby sie ich w etapach, bo przeciez by sie wyciagaly i oslabialy. Jezeli silnik nie zostal odpalony to jak najbardziej powinien je dokrecic. Tym bardziej, ze jest to taki zaklad, ktory i tak nie da mu gwarancji na swoja robote.
Sruby sa nowe, gdyby byly wielokrotnie uzywane to fakt, ale przeciez teraz zostaly jedynie naciagniete do 92Nm. To tak jakby rozbic dokrecanie na wiecej faz i tyle.
Podobnie jest ze srubami korbowodowymi. Tez sie wyciagaja i powinno sie je zmieniac przy kazdej wymianie, poniewaz jest duze prawdopodobienstwo, ze moga strzelic. A przed finalnym dokreceniem nowych powinno je sie odpowiednio rozciagnac!