Chciałbym wyregulować luzy na zaworach w moim pugu ale nie jestem pewien jak znaleźć GMP. W tym punkcie należy ustawiać luzy, prawda? Wiec według moich przemyśleń można to w prosty sposób zrobić tak:
-wrzucić bieg (podobno 4)
-podnieść jedno koło
-kręcić do momentu aż zawory się przekryją (wtedy krzywki na wałku rozrządu będą skierowane do góry symetrycznie, czyli dany cylinder będzie między fazą wydechu a pobierania paliwa)
-zaznaczyć punkt na kole pasowym wałka rozrządu i obrócić go o kolejne 180 stopni i to będzie dla tego cylindra GMP
Wynika to z tego że dla połowy obrotu wałka rozrządu wał obraca się o cały obrót czyli 2 fazy. Czyli po tych czynnościach regulujemy luzy zaworów (dla mojego silnika 02 i 0,4) i dalej szukamy analogicznie dla następnych cylindrów GMP.
Tak mi się wydaje że będzie dobrze proszę o ocene tego sposobu, chyba że ktoś zna jakaś inną metodę to też chętnie poznam
